Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Tov een Octavia is een Golf “kleiner”. Toen ik mijn vRS had, had mijn broer een golf R variant. Regelmatig eens naast elkaar gezet. Beenruimte achterin is een heel stuk kleiner in een Golf. En dan voelt zo een Golf uiteraard kleiner aan. Voor de bestuurder is er uiteraard geen verschil.
Met twee kinderen is dat dan wel een geldig argument dat een Golf te klein is wanneer je een Octavia gewoon bent. Maar uiteraard lukt dat wel ook in een Golf. ;)

JeSko

Forumguru
Die R variant had ik ook al zien staan @leon-cupra , hele interessante wagen en qua looks net zoals de Vrs dik oké, niet te brutaal, maar een stijlvolle familie wagen met pit, zo heb ik ze graag. Maar idd zoals al gezegd, best even doordoen met de Octavia, al staat hij lang niet meer zo netjes als ik wil, ik wil op middellange termijn terug investeren in vastgoed en dan is het beter om even geen paar duizenden euro's op te leggen voor wat anders. De RS rijd ook zo fijn, ondanks alle slechte dingen die ik er al met meegemaakt heb, blijft het een praktische snelle wagen die mij altijd overal brengt. Het is erg hard van de hak op de tak hier dat weet ik, maar ik ben een mens die heel vaak vanuit eerste vaak felle emotie spreekt, en dan gaan je woorden al eens sneller dan je gezond verstand. Voorlopig blijft de auto dus nog en ik zal dan nadien wel zien wat we ermee doen, als ik weet hoeveel van mijn centen opgelegd moeten worden voor dat ene "droom"huis, met deftige garage en een minimum aan reno kosten. ;)

Gisteren overigens al geluk gehad, of ik kon noodgedwongen op zoek naar wat anders, bij het invoegen op de autosnelweg regende het fel en ik moest eventjes halfgas optrekken om een rij vrachtwagens voor te zijn, België is ook een uniek land dat achterlijk korte op en afritten kan maken, dus laten ze je met weinig keus soms. Ik kwam met men rechtervoorwiel in een diep spoor met water terecht net tijdens het optrekken en ik voel de auto richting vangrails sleuren, dat spoor met water zag je ook niet staan dankzij de felle regenval, gelukkig ken ik de auto intussen erg goed en wist ik hem te corrigeren, maar dat ging wel gepaard met hevig slaan van de voortrein van links naar rechts, niet zo handig met enerzijds links een vrachtwagen en rechts een vangrail :D de esp ging als een malle en probeerde ook mee in te grijpen, dat icm kalm blijven en het gas even managen heeft me gered van misschien wel een heel pijnlijk ongeval :D enfin goed, zoiets kan altijd gebeuren en ik wijt het echt aan een situatie die onnodig gecreëerd is door het niet voorzien van een fatsoenlijke oprit qua lengte, in NL bv zie je zo'n korte op en afritten niet, althans ik heb ze daar nog niet gezien.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Altijd fijn als de medeweggebruikers een beetje anticiperen op in- (en uit)voegend verkeer…!
Helaas lijken veel mensen er een sport van te maken om zó dicht mogelijk op elkaar achter een vrachtwagen te blijven sukkelen.

Captain Hook

Forumguru
Helaas lijken veel mensen er een sport van te maken om niet eventjes geduld te hebben. En altijd maar haantje de voorste te moeten zijn. Omdat men denkt dan eerder op de bestemming aan te komen... :whistle::sick:

Anticiperen schijnt een uitstervend metier te worden.

Kanerr

Forumguru
Ik had dat laatst ook met een Leon fr die invoegde, was ruim achter mij met zelfde snelheid (ik ging geen baan naar links omdat hij ruim achter mij was om in te voegen), gaat hij langzaam harder rijden om naast mij te rijden, volgas vooruit om mij af te snijden en dan een brakecheck uitvoeren om mij op iets te wijzen....

Het is dat ik in de Polo van mijn pa reed (met de meest krachtige 86 paarden ooit) en ik geen zin had om volgas erachteraan te rijden maar wilde wel graag eens weten waarom hij zo deed..

1983jeroen

Forumguru
Het is erg hard van de hak op de tak hier dat weet ik, maar ik ben een mens die heel vaak vanuit eerste vaak felle emotie spreekt, en dan gaan je woorden al eens sneller dan je gezond verstand. Voorlopig blijft de auto dus nog

Heb niet alle vele berichten helemaal gelezen van afgelopen weken, maar herken het gevoel maar al te goed.
Ben heel dichtbij de aankoop van een andere auto, maar op het laatste moment komt toch weer de twijfel. Vooral om het financieel te verantwoorden in mijn hoofd.
Ben al 4 keer wezen kijken bij de auto en er helemaal weg van, maar durf toch de stap niet te zetten voor alsnog.

Succes met de afweging!

Tees

Donateur
“Te klein werd” is ook maar een drogreden om iets anders te kopen. Je moet maar eens de iets “oudere” leden horen het er vroeger aan toe ging. Met zijn 5en in een auto die maar de helft zo groot was als jouw fabia :tongue::tongue:

Tsja, toen hadden we ook nog geen gordels en airbags. Veiligheid is relatief, maar ons veiligheidsniveau is nu (gelukkig) een stuk hoger dan vroeger (wat zich vertaalt in een stuk minder doden/gewonden per gereden km dan toen).
In mijn geval was de reden dat mijn zoon (toen 1 jaar en nog in een autostoeltje) z'n benen niet meer kon strekken achter mij, en die ook nog niet lang genoeg waren om naar beneden te kunnen. In het geval van een aanrijding heb je dan gerede kans dat ie iets aan z'n beentjes zou hebben. Dat vind ik wel een goede (en geen drog-) reden voor een andere auto.

Back on topic: klinkt verstandig @JeSko! Misschien kan @1983jeroen een potje bier met je drinken voordat ie een nieuwe auto koopt ;)

leon-cupra

Forumguru
Was tijdens het lezen van dat oprit-stukje al aan het denken “hoeveel berichten gaat het duren eer het woord “anticiperen” ging vallen” … niet lang dus :deuk:

Denk wel dat de overheid nu wel meer rekening houdt met de lengte van de op/afritten. Als ik vb zie hoe ze het aangepakt hebben in Aalter. Hele lang afrit en oprit Maja vroeger bij de afrit stonden ze ook iedere dag zeker 500m op de pechstrook stil om de autostrade te verlaten.
Maar een lange op/afrit moet uiteraard wel mogelijk zijn en dat is niet altijd het geval.

Voorlopig bijhouden van de vRS, goede keuze :jaja:

Herperduin

Forumguru
Ben al 4 keer wezen kijken bij de auto en er helemaal weg van, maar durf toch de stap niet te zetten voor alsnog.
Bij twijfel, niet inhalen ;)

@JeSko Wat ik zo mooi aan jou vind is dat je altijd eerlijk reageert over hoe jezelf bent. Althans zo komt het op mij over. Je durft toe te geven dat je snel uit emotie reageert om daarna weer tot rust en verstand te komen. Knap van je! Ik wens je succes met de zoektocht en vooral geluk met alles wat je doet. Ik hoop uiteraard dat je de witte OC3 gewoon houdt want dat is een geniale kleur (ja, ík noem wit praktisch gezien een kleur) en gewoon een erg mooie en praktische auto én lijkt economisch ook gewoon de beste keus. Je weet uiteraard niet hoe het gaat lopen met pech, veranderende belastingen etc. maar soms kent het leven ook prettige verrassingen:thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
@Tees en zo heb je dat dus verkocht aan jouw vrouw … heel slim gedaan.
De veiligheid van haar kids is uiteraard prio om iets anders te mogen kopen :deuk:;)
Heb niet alle vele berichten helemaal gelezen van afgelopen weken, maar herken het gevoel maar al te goed.
Ben heel dichtbij de aankoop van een andere auto, maar op het laatste moment komt toch weer de twijfel. Vooral om het financieel te verantwoorden in mijn hoofd.
Je leeft maar 1 keer en zolang je jezelf financieel niet in de zak zet, waarom zou je het dan niet doen. Mijn redenatie is altijd “kan ik de wagen betalen (zonder eventuele bijkomstige kredieten), kan ik hem blijven betalen in de toekomst (weet je echter niet zo heel precies) en breng ik de financiële situatie van het gezin niet in gevaar. Is het op alle vragen positief, dan ga ik echt pas kijken (twijfel is dan al lang weg) en kopen (heb dan uiteraard wel al dagen/weken op sites zitten zien). Ga er ook altijd vanuit dat bij onvoorziene financiële situaties, je de duurdere wagen kan verkopen, iets goedkoop kan kopen en beschik je terug over meer liquide middelen (uiteraard doe je dan altijd wel dat verlies).

Bovenaan Onderaan