Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Maar goed jullie hebben kenteken op persoon staan.
Dus bij volgende wagen heb je hetzelfde kenteken weer.. toch ??
Dus als je straks een 32R rijd als voorbeeld dan is de kans groot dat ze je toch weer sneller langs de kant halen, omdat je een tekst bij je naam hebt staan....
Of zie ik dat verkeerd ??

leon-cupra

Forumguru
Bij de volgende kan je inderdaad dezelfde nummerplaat hebben, maar geloof het absoluut niet dat ze hem nu extra in het oog zullen houden na de vorige controle.
Daarnaast zijn de reguliere politiewagens niet uitgerust met camera’s die de nummerplaten controleren. Dus zonder die camera’s zullen ze niet snel de link leggen met de Octavia. Leg je de volgende wagen terug plat op de buik, terug spacers en een brul-uitlaat , tja , dan loop je uiteraard Iets meer in de kijker.

Nu, je kan ook gewoon een nieuwe nummerplaat aanvragen, kost je dan gewoon 30€.

JeSko

Forumguru
Klopt @Tees , die downpipe moet er altijd af voor de keuring, ze keuren hem alleen al af puur voor het zicht onder de motorkap, het valt namelijk redelijk hard op.

@GertD

Ja ben er ook al aan gewend intussen, maar toch draai ik hem eind deze week weer een tandje of twee lager, ik kan het niet laten :( spoorverbreders zijn er tussenuit idd en komen ook niet meer terug, in de verklaring van de agent staat ook dat de auto opviel doordat de wielen naar buiten staken, de verlaging viel niet zo extreem op stond te lezen. En je hebt gelijk hoor, ik twijfel ook en heb geen zin in "kopers" aan de deur of gezeur via chat, heb voorlopig ook andere prioriteiten zoals een huis zoeken. De auto rijd ook zo fijn, als ie weer wat lager ligt en de downpipe er terug op zit voelt het weer als mijn auto.

@leon-cupra en @EdK

Plaat staat op naam ja, ik weet nog niet hoezeer dit incident op mijn "naam" en plaat blijft plakken, das afwachten.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Kanerr

Forumguru
@leon-cupra In Nederland hebben al die wagens van de blauwe heren een camera die meteen de kenteken leest en alle info naar boven haalt.. Ook wanneer je meerdere waarschuwingen of boetes hebt.

Tman0961

Forumguru
Hoogstens 1/10 van alle politiewagens zijn voorzien van ANPR in NL. aantallen in België ken ik niet.
Wel kan de Politie handmatig middels een app het kenteken bevragen.
Ook hangen er ANPR camera’s op sommige locaties boven de weg en er zijn mobiele ANPR camera’s. Middels een app krijgt de Politie dan een melding vwb voertuigen met bijzonderheden.
Dit zal voor België niet anders zijn is mijn vermoeden.

@leon-cupra

Laatst bewerkt:

GertD

Actief lid
Ja in België hangen er ook een hele hoop anpr camera's op palen vast. Maar of daar echt iets mee gebeurd, als je verzekering en keuring in regel is dan denk ik dat je niet veel moet aantrekken. Buiten de trajectcontrole af en toe :D.
En dan nog, het is regelmatig in de buurt hier dat douane even alle wagens controleert en dan zoveel duizende euro's boetes meteen invorderd (of wagen laten staan). Deze wagens rijden toch ook langs die camera's? Dus preventief wordt er niet veel gedaan met de camera's vermoed ik.
Als er nu een overval gepleegd wordt met nummerplaat x. Dan zal deze wel geseind worden vermoed ik, en actief worden "onderschept".

Kanerr

Forumguru
Hoogstens 1/10 van alle politiewagens zijn voorzien van ANPR in NL. aantallen in België ken ik niet.
Wel kan men handmatig middels een app het kenteken bevragen.
Ook hangen er ANPR camera’s op sommige locaties boven de weg en er zijn mobiele ANPR camera’s. Middels een app krijgt men dan een melding vwb voertuigen met bijzonderheden.
Dit zal voor België niet anders zijn is mijn vermoeden.

Weer wat geleerd, wist ik niet!

Kanerr

Forumguru
Ja, vroegah toen ik veel in de Merc reed van mijn pa werd ik heel vaak aangehouden en ik vroeg hoe dat nou komt dat ze willekeurige controles uitvoerden telkens bij mij. Toen was er een heer die me eerlijk vertelde dat kenteken geflagged was waardoor ze vaker controleerden.

Je kan wel begrijpen dat die auto snel erna is verkocht :laugh:

Bovenaan Onderaan