Jesko's Octavia VRS !

De reden? Ik heb mega veel spijt dat ik toen der tijd mijn oldtimer Trabant heb verkocht.

Ik reed te weinig en zag op tegen het opknappen. En ik kreeg een boete van 700 euro voor te laat schorsen zonder verzekering (domme fout). Dat was toen de druppel om hem weg te doen.

Heb geen idee wie hem nu heeft maar zou hem graag terug kopen omdat het een bijzonder model was.

Ik?

Ik rij er ook veel te weinig in, maar aangezien ie belasting- en apk-vrij is kan ik er ook geen afstand van doen.

EdK

Forumguru
Tsja aanstellen is ook een vak.................
Zou hem nu zelfs nog te laag vinden........ :koffie:

De emoties hebben weer de overhand...........:pieker:

leon-cupra

Forumguru
Deze hoogte is nog mooi en practisch maar snap wel dat dit niet is wat je als tuning-liefhebber zoekt. De vorige hoogte maakte van de wagen uiteraard iets speciaals, dat is weg. Dus snap jouw teleurstelling wel.

Chrisjemol

Forumguru
Vind hem persoonlijk nog steeds tof zo
En gezien deze velgen veel beter/lichter/feller sturend zijn zal hij wss net zo rijden als laag met de andere velgen
Minder de auto uitkruipen, ik zie wel voordelen ;)

JeSko

Forumguru
Dank voor de positieve reacties, mijn hoofd is er echter 100% klaar mee. Heb het besproken met men vriendin en zij zegt dat ik moet doen wat men buikgevoel zegt, als ik dan alles op een rijtje zet kom ik ook tot de conclusie dat ik het beu ben om al dat extra geld in auto's te dumpen, het is een mooie hobby an sich maar ik word natuurlijk ook al 35 deze zomer en zou graag met een herstart nog iets van mijn leven willen maken, velen zijn dan al lang gestopt met het aanpassen van hun wagen(s) en ik denk dat het voor mij ook stilaan goed geweest is zo. Ik wil ook niet langer bezorgd naar keuringen moeten of bepaalde wegen vermijden omdat ze erom bekend staan daar vaak politiecontroles te hebben, maar zonder gedoe en zorgen rondrijden in iets wat standaard al ruimschoots voldoet aan mijn wensen (Golf R/Audi S3/Leon Cupra). Ja de auto kan zoals hij nu is prima gereden worden en gekeurd worden en noem maar op, maar ik wil dit hoofdstuk echt afsluiten en het doet pijn om te weten hoe dik de auto ooit was, en hem dan elk jaar minder en minder moet bouwen door ofwel de keuring ofwel een agent die je opmerkt. Het was toch nooit een gelukkig huwelijk, en het zal deugd doen dat dit topic voorgoed afgesloten kan worden.

Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Opmerkelijk!
geld in auto's dumpen is dus een hobby.
Goh, nooit geweten... :unsure:

Lijkt me trouwens niet plezant autorijden, als je je continu zorgen moet maken of je niet aangehouden wordt en bekeurd?!

Ach ja, verstand komt met de jaren zullen we dan maar denken. :D

Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb regelmatig meegelezen in dit topic en ook ik kom tot de conclusie dat je de juiste keuze maakt om afscheid te nemen. Te veel vervelende herinneringen, problemen en de issues met de keuringen. Ik ken vanuit mijn Renault wereldje ook iemand uit België die er ieder jaar aan moet om de auto keuringsklaar te maken en daarna weer ombouwen. Ik zou er gek van worden o_O

Maar neem de tijd om iets anders te zoeken. De genoemde bolides worden doorgaans niet gereden door rustige rijders. Beter iets meer uitgeven aan een mooie onverprutste wagen met niet al teveel kilometers dan aan wagen die al een heel leven achter de rug heeft (met al dan niet vele vorige eigenaren)......

Mijn Twingo RS Gordini ("kart" :D) is nu 14 jaar oud en heeft 26.000 km gelopen. Is nog als nieuw. Ik ben de tweede eigenaar :love:

leon-cupra

Forumguru
Dank voor de positieve reacties, mijn hoofd is er echter 100% klaar mee. Heb het besproken met men vriendin en zij zegt dat ik moet doen wat men buikgevoel zegt,
volgen mannen meestal niet iets anders ?? :deuk:;)
als ik dan alles op een rijtje zet kom ik ook tot de conclusie dat ik het beu ben om al dat extra geld in auto's te dumpen, het is een mooie hobby an sich maar ik word natuurlijk ook al 35 deze zomer en zou graag met een herstart nog iets van mijn leven willen maken, velen zijn dan al lang gestopt met het aanpassen van hun wagen(s) en ik denk dat het voor mij ook stilaan goed geweest is zo.
"iets van jou leven maken" ... hoe zwaarwichtig. Je bent nog MAAR 35. Je hebt nog een heel leven voor jou. Als je verstandige keuzes maakt, kan je nog héél veel van jouw leven maken (samen met het behouden van jouw hobby). Ik ben 43 en heb het gevoel dat het nu nog maar gaat beginnen ;)
Ik wil ook niet langer bezorgd naar keuringen moeten of bepaalde wegen vermijden omdat ze erom bekend staan daar vaak politiecontroles te hebben,
Kan je perfect met je vRS maar zet je dan over het gedacht van nu met een zwalpende SUV te rijden, want imo zat veel tussen jouw twee oren.
maar zonder gedoe en zorgen rondrijden in iets wat standaard al ruimschoots voldoet aan mijn wensen (Golf R/Audi S3/Leon Cupra).
en wat als het beestje terug begint te kriebelen?? Want met een partner die ook tuning-gek is, lijkt mij dat beestje in toom houden zeer moeilijk. Mijn broer is identiek ... zit ook al te zien om het één en ander aan te passen aan zijn 340i.
Het was toch nooit een gelukkig huwelijk, en het zal deugd doen dat dit topic voorgoed afgesloten kan worden.
hopelijk niet te veel alimentatie te betalen ... ;)

Als je nu alles bekijkt, had je beter afscheid genomen op het moment van het ongeval. Had je nog een deftige waarde gekregen van de wagen. Maar als en als hé.

Ga je de wagen particulier verkopen? Ga je eerlijk zijn over het ongeval ? Denk wanneer je eerlijk gaat zijn over het ongeval, dat je binnen 5j nog met de wagen rijdt.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

volgen mannen meestal niet iets anders ?? :deuk:;)

:shutup:

"iets van jou leven maken" ... hoe zwaarwichtig. Je bent nog MAAR 35. Je hebt nog een heel leven voor jou. Als je verstandige keuzes maakt, kan je nog héél veel van jouw leven maken (samen met het behouden van jouw hobby). Ik ben 43 en heb het gevoel dat het nu nog maar gaat beginnen ;)

klopt, maar het moet wel gaan gebeuren en ik wil het ook echt, maar 35 is geen 20-27 meer, die tijd is door, ik had al verder willen staan maar besef nu dat ik dat zelf gehinderd heb door mezelf te omringen met de foute mensen waardoor mijn eigen ambities altijd op de achtergrond zijn gebleven. Een getunede wagen kost in BE echt goed geld, ombouwen, herkeuren, boetes, tot zelfs rechtszaken als ze je twee keer strikken etc etc.

wat als het beestje terug begint te kriebelen?? Want met een partner die ook tuning-gek is, lijkt mij dat beestje in toom houden zeer moeilijk. Mijn broer is identiek ... zit ook al te zien om het één en ander aan te passen aan zijn 340i.

Mijn partner was tuningek, haar auto word nu niets meer aan gedaan, ze rijd er gewoon met rond (legaal hoe die nu is), zij heeft met haar Audi echt grote internationale evenementen bijgewoond en zelfs gewonnen, die heeft haar doelen al lang bereikt en ze is er echt klaar mee nu. Ik voel zelf ook dat de microbe fel geminderd is, ik geniet nu, dankzij m'n partner, van heel andere nieuwe dingen in het leven, dingen die ik voorheen nooit gedaan heb. Vroeger was het altijd de auto en men gezin en gaan werken en dat was het, nu is het leven zo veel meer voor me, gelukkig!

Als je nu alles bekijkt, had je beter afscheid genomen op het moment van het ongeval. Had je nog een deftige waarde gekregen van de wagen. Maar als en als hé.

Ga je de wagen particulier verkopen? Ga je eerlijk zijn over het ongeval ? Denk wanneer je eerlijk gaat zijn over het ongeval, dat je binnen 5j nog met de wagen rijdt.

En klopt zeker, kon ik de tijd maar terugdraaien, dan had ik men geld genomen en klaar, zuur, maar achteraf bekeken was dat de juiste oplossing. De auto is goed hersteld, daar niet van, maar ik wil wel eerlijk zijn ja en dat gaat me in de weg zitten. Daarom dat ik al export overweeg, van een goede auto weliswaar.

leon-cupra

Forumguru
Dus, iedereen die wel eens een heftige schade aan zijn auto heeft gehad kan die nooit meer verkopen? Ofwel, schadeherstellers zijn prutsers?
verkopen kan je altijd, maar of je bent dan niet eerlijk tegen een naieve koper of je verkoopt serieus onder de marktprijs. Is niet voor niets dat handelaars steevast drukken op het feit dat een wagen ongevalvrij is. De markt heeft liever een ongevalvrije wagen dan een schadewagen (hoe goed of slecht hij ook gemaakt is).
En ook, het ongeval van Jef zijn wagen was niet even een paneeltje lakken. Dat was een heuse schade. Moest je Jef niet kennen en foto's zien van Jef zijn wagen op het moment van het ongeval, zou jij hem dan kopen? Denk van niet.

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra

klopt, maar het moet wel gaan gebeuren en ik wil het ook echt, maar 35 is geen 20-27 meer, die tijd is door, ik had al verder willen staan maar besef nu dat ik dat zelf gehinderd heb door mezelf te omringen met de foute mensen waardoor mijn eigen ambities altijd op de achtergrond zijn gebleven.
hoop dat je niet jouw ex-partner bedoelt want dat zou niet mooi zijn. En eerlijk gezegd ... zijn maar dikke excuses voor het zelf niet waar te maken.
Een getunede wagen kost in BE echt goed geld, ombouwen, herkeuren, boetes, tot zelfs rechtszaken als ze je twee keer strikken etc etc.
Weet wel wat het kost. Heb mijn broer genoeg zijn kopen en ombouwen. En wil je het deftig, kost het inderdaad veel geld.
Ik voel zelf ook dat de microbe fel geminderd is, ik geniet nu, dankzij m'n partner, van heel andere nieuwe dingen in het leven, dingen die ik voorheen nooit gedaan heb. Vroeger was het altijd de auto en men gezin en gaan werken en dat was het, nu is het leven zo veel meer voor me, gelukkig!
willen we het weten wat je allemaal nu uitsteekt met jouw nieuwe partner ... de fantasie slaagt op hol :deuk:
wat is er fout met auto, gezin, werken?? Je gezin is toch het grootste gedeelte van jouw/het leven? Genieten van en met het gezin? (en soms jezelf eens op de eerste plaats zetten).
En klopt zeker, kon ik de tijd maar terugdraaien, dan had ik men geld genomen en klaar, zuur, maar achteraf bekeken was dat de juiste oplossing. De auto is goed hersteld, daar niet van, maar ik wil wel eerlijk zijn ja en dat gaat me in de weg zitten. Daarom dat ik al export overweeg, van een goede auto weliswaar.
export van een goede wagen? wat bedoel je? jouw wagen exporteren ?
tja, waar je het best op kan hopen is een naïeve handelaar waar het sowieso de bedoeling is dat de wagen naar het buitenland gaat, maja, ga je nooit de hoofdprijs ontvangen (zal je vrees ik sowieso niet meer doen)

Arjan1985

Forumguru
Zet hem gewoon te koop beginnende op het forum bij ons. Wie weet is er een stille aanbidder van je wagen.
Geen verhalen erbij. Enkel wat de opties zijn. Met je vraagprijs erbij.

Als dat dan bevalt later pas op marktplaats.nl en tweedehands.be etc.

Komt het tot een proefrit dan kan je dat wellicht melden afhankelijk van wie hem koopt. Is het een enorme liefhebber dan zou ik het zeker melden. Is het een handelaar die jouw auto weer doorverkoopt dan heeft dat vermelden weinig zin.

Arjan1985

Forumguru
Trouwens niets mis met “eat sleep rave / work repeat” hoor. Herhaling is goed toch? Mij geeft enkel het gezin en het hebben van een 40 urige werkweek mijn leven zin en het is een doel op zich inéén.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Haha nee het gaat niet om m'n ex partner, ik zoek geen excuses, ik heb het aan mezelf te danken dat ik stilstond in het leven ;) zoals ik ook aangeef als je goed leest. En nee mijn gezin is nog steeds alles, ik doe heel veel leuke dingen met mijn nieuwe partner waar de kinderen ook bij zijn, ze lopen weg met haar, maar ik wil niet teveel details geven, je fantaseert zelf wat te veel vrees ik kameraad ;)

Nee hoofdprijs ga ik niet meer krijgen, logisch ook.

Captain Hook

Forumguru
BTW: wordt in België schade van een auto niet geregistreerd? Zodanig dat je bij koop/verkoop altijd kunt zien of er schade is geweest?

In Nederland wel; voornamelijk via het Centraal Informatie Systeem (CIS) en de RDW (Dienst Wegverkeer).

leon-cupra

Forumguru
Als je bij een erkende schadehersteller of dealer gaat , zou dit geregistreerd moeten worden. Maar zomaar opvragen doe je dat als koper ook niet meer. Je kan eventueel wel rapporteren aankopen waarbij dan op Europees vlak wordt gekeken naar geregistreerde herstellingen.

Dus grote kans dat de schade van de RS ergens geregistreerd staat.

Bovenaan Onderaan