Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
@Okki denk niet dat ik continue switch van beslissing. Deur uit is deur uit. Maar mijn criteria switchen wel regelmatig … maar is blijkbaar ook wel bij bepaalde NL-leden ook een herkenbare “ziekte” :tongue:
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Zo raar is dat niet, de auto valt gewoon op. Ja ik wilde hem jaren bijhouden, maar de negatieve ervaringen ermee stapelen op, het zit gewoon nooit echt goed met deze auto. Nu moet hij terug naar Keuringshoogte en kan ik hem ook nooit meer leggen zoals ik hem wil, de auto van mijn vriendin is op deze moment overigens helemaal legaal zoals hij staat. Op keuringshoogte en met widebody.

Vandaar, Golf R standaard of Audi S3 zijn mooie opties, geen gedoe, geen gezeur, die twee liggen al standaard lager ( veel lager dan een O3 rs ) en met enkel een mooi velgje ( haal deze set eraf bij verkoop ) kom ik dan al een eind.
 

JeSko

Forumguru
Dankjewel mannen, het is natuurlijk mijn eigen schuld, je weet dat bepaalde zaken niet mogen in België, ookal is het vind ikzelf soms belachelijk ( mijn auto is echt niet onveilig ) maar regels zijn regels, hoe krom of achterhaald ook. Heb altijd gezegd dat "gepakt" worden door de politie het einde zou zijn, dat is het me niet waard.
 

Captain Hook

Forumguru
Begin me toch af te vragen... is dit typisch Belgisch? ;)

We kopen een auto, spenderen er op allerlei manieren heel veel geld aan, doen er dingen mee die niet (helemaal) wettelijk toegestaan zijn. Worden 'betrapt'. Ach, dan verkopen we 'm gewoon weer.:wavecry:

Bijzondere manier van autoliefhebberij imho.
En kostbaar ook. :D

Moest denken aan dit bijna 40 (!) jaar oude reclamefilmpje:
"dan verkoop je toch gewoon de boot" :(
 

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Dat noemen ze een passie hebben, een microbe die zo fel bijt dat je de risico's erbij neemt. Niet altijd te begrijpen voor de buitenwereld neen. Het is ook mijn geld en mijn tijd die erin zit, niet die van een ander, en ik heb nooit een ander in gevaar gebracht met mijn hobby :) in Nederland bv zou mijn auto perfect wettelijk zijn, jammer maar ben over de foute landsgrens geboren.
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra

Zo raar is dat niet, de auto valt gewoon op.
Mss is het de bestuurder die zo opvalt :D;)
Ja ik wilde hem jaren bijhouden, maar de negatieve ervaringen ermee stapelen op, het zit gewoon nooit echt goed met deze auto. Nu moet hij terug naar Keuringshoogte en kan ik hem ook nooit meer leggen zoals ik hem wil, de auto van mijn vriendin is op deze moment overigens helemaal legaal zoals hij staat. Op keuringshoogte en met widebody.
Snap ik maar gaat het met zelfs een standaard lagere wagen ook niet blijven kriebelen?
Vandaar, Golf R standaard of Audi S3 zijn mooie opties, geen gedoe, geen gezeur, die twee liggen al standaard lager ( veel lager dan een O3 rs ) en met enkel een mooi velgje ( haal deze set eraf bij verkoop ) kom ik dan al een eind.
Al direct iets gevonden voor jou … eens buiten VAG gezien .. bmw 330i ;)

IMG_4857.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Veel geld voor 258 pk @leon-cupra , met stage 1 kom ik er nog minstens 50 tekort om aan men RS te tippen ;) neenee, Golf R of Audi S3 stage 1 draait al snel 360-370 pk, we moeten er wel op voorruit gaan e ;)

Nee dat valt wel mee, de vrs ligt ook niet super laag, maar te laag voor de keuringen, bv een Golf R op eibach veren ligt even laag als mijne nu, maar dat mag wel gewoon. Velgje, stage 1 en het is goed, wil niets meer ombouwen voor de keuring.

Dit is meer mijn ding :D


 

leon-cupra

Forumguru
als je er echt op vooruit wilt ... Focus RS maar snap de S3 wil hoor. Gekend recept. Quattro. Nog een tijdloos design.
Of een BMW 2/140i ... 340pk, 6 cilininder, achterwielaandrijving, ... maja, dat vraagt wel een iets hoger budget.

1751906960992.png
 

JeSko

Forumguru
Focus zegt me niks @leon-cupra , rijd fantastisch maar dat interieur pff.. nee. BMW word het niet, te duur in kosten. S3 quattro kan ik met stage 1 snel op 350-370 pk krijgen, ken er die zo 370-375 pk halen, waanzin en van 0-100 in 4 seconden plat. Golf R kan ook, maar interieur is vreselijk saai in een R.
 
Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
@JeSko : wordt het dan toch een Tesla model 3? Er zijn versies beschikbaar met een vermogen van 211 kW (287 pk) tot 340 kW (463 pk).
Geen probleem met o.a. uitlaat en windhappers in de motorkap.
Ik zou wel eens willen zien wat je daar aan gaat tunen.
Ondanks alles denk ik toch dat je hier geen “ja, ik wil” tegen gaat zeggen ;)
 

Kanerr

Forumguru
Spijtig om te lezen maar ik sta achter je keuze :) Maar ga dan wel voor een freunde am fahren wagen, ga je echt van genieten. Misschien juist iets ouders wat plezanter is?

E46 coupe zie ik jou wel van genieten :)
 

JeSko

Forumguru
Goed nieuws, ik belde naar de agent om te vragen wanneer ik nu onder begeleiding naar de keuring moest, maar dat is allemaal niet nodig zei hij, ik mag gewoon de wagen volgende week laten zien op het bureau, en dan is het in orde. Vriendelijk zijn, lees normaal doen, helpt je soms nog verder in het leven. Dan kan de auto eigenlijk best snel de verkoop in nu, en heb ik tijd om een origineel setje wielen te zoeken, zodat deze er terug af kunnen voor de volgende wagen.
 

sitechris

Donateur
Focus zegt me niks @leon-cupra , rijd fantastisch maar dat interieur pff.. nee. BMW word het niet, te duur in kosten. S3 quattro kan ik met stage 1 snel op 350-370 pk krijgen, ken er die zo 370-375 pk halen, waanzin en van 0-100 in 4 seconden plat. Golf R kan ook, maar interieur is vreselijk saai in een R.

In kosten is een BMW M140i toch niet duurder dan een Golf R? Of heb ze in Belgie andere belastingregels dat er ook naar motorinhoud gekeken wordt? Qua onderhoud ben je niet duurder uit. Plus dat de B58 echt wel rocketproof is. Ook biedt een M140i enorm tuningspotentieel. Zie https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-m140i-450-pk/
 

JeSko

Forumguru
@sitechris

In belastingen is een 6 cyl in België even andere koek, weet het niet vanbuiten maar ik dacht dat het ipv 400-500 "eerste" inschrijving en 600 jaarlijkste taks voor een 2.0 tsi zo'n 1000 en 1500 was voor een 3.0 van BMW. Maar pin me er niet op vast, misschien dat @leon-cupra nog weet hoeveel het was voor zijn M2 destijds? Los daarvan is verbruik ook een ding, met een 2.0 tsi is zo'n 20-25 k rijden per jaar wel doenbaar, die BMW drinkt vast meer en dan word het financieel pas echt oninteressant. Los daarvan vind ik de m140 i niet zo denderend mooi, een Golf mk7/7.5 R is knapper imo.
 

leon-cupra

Forumguru
Even een berekening gemaakt op basis van een 2017 wagen en 180gr uitstoot. Kom je toch op redelijk betaalbare bedragen uit … rekening houden dat je dan wel met een 6 cilinder rijdt.

IMG_4863.jpeg


Een 3.0 zal idd wel een litertje of meer verbruiken maar als van de 25000km, het merendeel autostrade KMS zijn en je kan jouw voet onder bedwang houden, dan gaat de meerkost in benzine ook wel betaalbaar blijven. Zal niet een hemelsbreed verschil zijn. Doe je zoals ik, veel korte afstanden en weinig autostrade, tja , dan is het verschil veeel groter.
 
Bovenaan Onderaan