Jesko's Octavia VRS !

PizzaPieter

Donateur
Heb je de wielen opgehaald in Apeldoorn, bedoel ik? Of laten verzenden?

Ik bedoel, als je ze opgehaald had, was je hier 900m vandaan en hadden we een kleine meer/greet kunnen doen.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@PizzaPieter

Oh zo Pieter, jazeker ik ben ze zelf gaan halen haha, ja dat had wel even leuk geweest! Woon je er letterlijk 900 m vandaan? Dat is wel een gemiste kans dan, volgende keer kan ik het misschien beter laten weten als ik ergens in NL moet zijn, wie weet ontmoet ik dan forumleden. Ik let trouwens enorm op Nederlandse Skoda's als ik NL binnen rijd, maar tot nu toe nog nooit gemerkt dat een mede forum lid me heeft gespot.

JeSko

Forumguru
Remmen zal andere keer moeten, het weer was er niet naar, desondanks dikke fun gehad met men meisje tijdens het monteren van de wielen, en het resultaat is gewoon :love: :love: :love: vind ik, smoorverliefd ben ik op men Tsjechische ketel :D getuige het feit dat we hem in het midden van de nacht in het centrum van Herentals en aan het tankstations gefotografeerd hebben haha :deuk:

20250705_234939_copy_1500x2000.jpg 20250705_234920_copy_1500x2000.jpg 20250705_233844_copy_1500x2000.jpg 20250705_233749_copy_1500x2000.jpg 20250705_233740_copy_1500x2000.jpg 20250705_233705_copy_1500x2000.jpg 20250705_233641_copy_1500x2000.jpg

Schoenen maken de man, wielen maken de auto. Ohja, en deze banden en lichte wielen zorgen er voor dat de auto veel beter remt, stuurt en feller optrekt, je voelt het echt! :D

PizzaPieter

Donateur
@PizzaPieter

Oh zo Pieter, jazeker ik ben ze zelf gaan halen haha, ja dat had wel even leuk geweest! Woon je er letterlijk 900 m vandaan? Dat is wel een gemiste kans dan, volgende keer kan ik het misschien beter laten weten als ik ergens in NL moet zijn, wie weet ontmoet ik dan forumleden. Ik let trouwens enorm op Nederlandse Skoda's als ik NL binnen rijd, maar tot nu toe nog nooit gemerkt dat een mede forum lid me heeft gespot.
900m lopen zelfs, hemelsbreed is korter. Vreemd dat ik je niet gehoord heb

EdK

Forumguru
Nette velgen, alleen die gele remklauwen dat smoelt mijn inziens nu niet........
Maar welke kleur dan wel ??? zwart dan toch misschien ????? :pieker: :D

JeSko

Forumguru
Ik rijd vandaag op de ringweg met mijn vriendin in de auto, we kwamen net van haar thuis af, en ik zie plots een donkergrijze VRS O4 naderen, die ging me volgen en ik zag de agent natuurlijk al zitten, ik reed normaal maar ik ben iets later aan de kant gezet op basis van visuele vaststellingen. Ik moet zeggen de agent was heel vriendelijk en toonde zelfs begrip, maar ik ben uiteindelijk beboet op de spoorverbreders en de verlaging ( die te laag staat ), de kans is reëel dat ik in Turnhout moet voorkomen, maar dat is afwachten. Omdat ik eerlijk en transparant van het begin was, en ook vriendelijk was richting de agent, mocht ik de auto nog naar mijn garagist rijden in Booischot, normaal takelen ze hem ter plekke. De agent zei dat het jammer was voor echte hobbyisten, maar dat ze strenger moeten optreden van bovenaf omdat de beruchte Balkan Crew en de decathlon tuners het verpesten voor anderen. Goed illegaal is illegaal en ik wist dat de pakkans er altijd was, daar moet je dan ook niet lullig over doen. Spelletje gespeeld, lang gespeeld, en verloren. Nu is het afwachten op de boete en het vonnis, de auto word deze week klaargemaakt voor de herkeuring, word hopelijk goedgekeurd, en gaat dan de verkoop in. De wagen staat nu geseind op mijn naam en gaan ze sneller viseren, zelfs al zitten de mods er niet meer onder. Op keuringshoogte is het ook gewoon geen gezicht vind ik, bv een standaard S3/Golf R liggen lager , een VRS op Keuringshoogte is het gewoon niet. Ook wil ik terug zonder zorgen rondrijden.

Maar goed, we gaan dit omzetten naar iets goeds en gebruiken om een dikke upgrade te doen naar wat anders, dus heren, stay tuned ! Ofja... Zoiets dan :deuk:

Tees

Donateur
Balen zeg, Jef! Los van de kosten (wat ook niet leuk is), is t toch een wagen waar je heel blij mee bent (/was) en die je nu soorte van noodgedwongen weg moet doen...als t nou echt onveilig was, dan is t nog tot daar aan toe, maar dat is in jouw geval toch totaal niet t geval...

SteGo

Donateur
Jeetje, dit is wel weer kloten zeg. Heb je net een mooi setje wielen .. heb je dit ineens weer aan je broek hangen. :cautious:
Je hebt ook telkens pech ... hopelijk brengt de volgende bolide meer geluk! :thumbsup:

Voor wat betreft tuning lijken de Belgische autoriteiten haast wel Duitsers, die kunnen niet goedgekeurde mods ook niet bepaald waarderen. Maar wel sportief dat je het zo als een 'verloren spelletje' kunt zien.

Maar goed, we gaan dit omzetten naar iets goeds en gebruiken om een dikke upgrade te doen naar wat anders, dus heren, stay tuned ! Ofja... Zoiets dan :deuk:
Dacia Sandero Stepway Eco-G? :D
Schermafbeelding 2025-07-06 194308.png

leon-cupra

Forumguru
Tuning in Belgie is echt niet leuk...
Als je de regels volgt blijft het leuk maja de regels laten ook niet veel toe.

Aan de andere kant , wat wil je ook als andere weggebruiker? Wil je een tegenligger waar alles aan veranderd is , mss met wat eigen kluswerk en waarbij de veiligheid in het gedrang komt ? Zijn wel de extreme voorbeelden maar voor dat tuning in the picture kwam waren er veel meer van die extreme gevallen.

@JeSko vind het wel gek dat ze jouw wagen eruit genomen hebben. Is toch niet dat die er zo “illegaal” uit ziet. Denk wel dat de 4 uitlaten veel “verraden”. Met de standaard uitlaten hadden ze wss gewoon doorgereden.
Mijn broer heeft 10j heel laag gereden. Nooit problemen mee gehad.

maar spijtig dat het weer van “voor jaren” naar “verkopen” gaat. Met een volgende wagen gaat het blijven kriebelen. Durft jouw vriendin dan nog met haar wagen buiten komen?? Die is toch een stuk extremer.

Bovenaan Onderaan