Ik rijd vandaag op de ringweg met mijn vriendin in de auto, we kwamen net van haar thuis af, en ik zie plots een donkergrijze VRS O4 naderen, die ging me volgen en ik zag de agent natuurlijk al zitten, ik reed normaal maar ik ben iets later aan de kant gezet op basis van visuele vaststellingen. Ik moet zeggen de agent was heel vriendelijk en toonde zelfs begrip, maar ik ben uiteindelijk beboet op de spoorverbreders en de verlaging ( die te laag staat ), de kans is reëel dat ik in Turnhout moet voorkomen, maar dat is afwachten. Omdat ik eerlijk en transparant van het begin was, en ook vriendelijk was richting de agent, mocht ik de auto nog naar mijn garagist rijden in Booischot, normaal takelen ze hem ter plekke. De agent zei dat het jammer was voor echte hobbyisten, maar dat ze strenger moeten optreden van bovenaf omdat de beruchte Balkan Crew en de decathlon tuners het verpesten voor anderen. Goed illegaal is illegaal en ik wist dat de pakkans er altijd was, daar moet je dan ook niet lullig over doen. Spelletje gespeeld, lang gespeeld, en verloren. Nu is het afwachten op de boete en het vonnis, de auto word deze week klaargemaakt voor de herkeuring, word hopelijk goedgekeurd, en gaat dan de verkoop in. De wagen staat nu geseind op mijn naam en gaan ze sneller viseren, zelfs al zitten de mods er niet meer onder. Op keuringshoogte is het ook gewoon geen gezicht vind ik, bv een standaard S3/Golf R liggen lager , een VRS op Keuringshoogte is het gewoon niet. Ook wil ik terug zonder zorgen rondrijden.
Maar goed, we gaan dit omzetten naar iets goeds en gebruiken om een dikke upgrade te doen naar wat anders, dus heren, stay tuned ! Ofja... Zoiets dan