JeSko
Forumguru
Inderdaad @Arjan1985 , ik wil een verse start maken en voor mij hangen aan auto's vaak de meeste herinneringen, omdat auto's mijn ziel beroeren, veel meer dan bv een huis, wat ik meer als een hoop stenen zie. Ook kan ik dan zelf er aan doen wat ik wil, hoe ik het wil, en heb ik de zekerheid dat alles goed gedaan is, ik neem geen omwegen hierin, en zo word het veel meer mijn eigen wagen, mijn "project" en visie.
Dat vind ik geweldig, Mazda doet dit perfect, maar ik ben nu de power van een hothatch gewend, en daarin schiet Mazda sinds het dumpen van de Mazda Speed lijn (MPS) jammer genoeg erg te kort, je kan niet zomaar teruggaan van een enorme turbo kick en 300+ pk naar een lineaire 150 pk, ookal is het rijden aan zich vermakelijker in een Mazda dan in een Volkswagen.
Nu weet ik niet hoezeer een GTI anders rijd dan een VRS, maar ik neem aan dat het lagere gewicht en kortere carrosserie toch enig verschil maakt ten voordele van rijplezier. Bedoeling is om eerst een tijd stock te rijden, en daarna een eenvoudige stage 1 remap met een schroefsetj op keurhoogte. Simpel, geen overmatig gedoe, en gewoon lekker OEM+
Dat vind ik geweldig, Mazda doet dit perfect, maar ik ben nu de power van een hothatch gewend, en daarin schiet Mazda sinds het dumpen van de Mazda Speed lijn (MPS) jammer genoeg erg te kort, je kan niet zomaar teruggaan van een enorme turbo kick en 300+ pk naar een lineaire 150 pk, ookal is het rijden aan zich vermakelijker in een Mazda dan in een Volkswagen.
Nu weet ik niet hoezeer een GTI anders rijd dan een VRS, maar ik neem aan dat het lagere gewicht en kortere carrosserie toch enig verschil maakt ten voordele van rijplezier. Bedoeling is om eerst een tijd stock te rijden, en daarna een eenvoudige stage 1 remap met een schroefsetj op keurhoogte. Simpel, geen overmatig gedoe, en gewoon lekker OEM+