Jesko's Octavia VRS !

Arjan1985

Forumguru
Je bericht houd mij hier ook erg bezig. Een heftige binnenkomer. Ook met name het niet slapen. Dat is echt heel belangrijk. Ik wens je enorm veel sterkte toe.
Ik ben blij dat je nog immer positief over de auto’s praat. Dat is een goede uitlaat klep.

JeSko

Forumguru
Dankje @LT83 ! Misschien wel, maar de realiteit is dat een scheiding vaak definitief is, mijn deur voor haar blijft open, ik wil ook gwn niets nieuws en ik ken mezelf, dat wordt een eenzamer bestaan, ben het geloof in alles even kwijt ook en wil vooral mezelf beschermen nu. Wat de auto betreft neem ik idd geen al te overhaaste beslissing, de auto krijgt nog tijd en dan zien we wel weer :)

Dankje @Tees ! En @ertromp !

Nee klopt @MarcoO2 , het is alsof dit jaar alles wat kan misgaan misgaat, het moet zo zijn, denk ik dan.

Dankje @PizzaPieter , dat is inderdaad waar ik me aan optrek, vaak gaat het anders en een vrouw kan een man vaak helemaal juridisch kapotmaken en de kids weghouden ( is zo ook bij mijn broertje jammer genoeg ) , dus ik moet koesteren wat er nog is, al zal het nooit nog hetzelfde zijn :(

Dat was het zeker, ook voor mij (ons) @Arjan1985 , inderdaad, ik moet wat om me bezig te houden natuurlijk, dankje!

leon-cupra

Forumguru
pfff , las jouw berichtje deze morgen, net voor het werken gaan ... paar uurtjes niet goed van geweest (vandaar ik nu ook pas reageer). Het is overal iets en het gaat nooit 100% perfect. Er zijn overal hoogtepunten en laagtepunten ... ondertussen op dat vlak ook al wat watertjes doorzwommen. En het moeilijkste is dat het niet altijd van jezelf afhangt. Jij wilt er nog voor gaan, maar de andere persoon heeft niet hetzelfde gevoel .... en dan volgt spijtig genoeg bij de meeste de onvermijdelijke beslissing.
Heb een soortgelijke situatie gezien bij mijn oudere broer. Geen ander in het spel, geen ruzie, geen ... niets en toch heeft het geleid tot een breuk. Wat ik gezien heb bij mijn broer. Maak goede afspraken omtrent de kids, wees flexibel in de omgangsregeling maar ook niet té flexibel. Zaai geen twijfel bij de kids (zou het afraden om nog gezamelijke activiteiten te doen). Probeer ten allen tijden overeen te komen. Mijn broer heeft ook heel veel geslikt om toch maar de vrede te bewaren en de kids te ontzien (zijn ex plunderde de kinderrekening om haar eigen kosten te betalen, mijn broer nooit spel van gemaakt).
En voor jezelf: zorg dat je je goed omringt, praat veel met familie/vrienden, zoek terug vrienden op, ga terug sporten (in groepsverband), , ga eens uit, ... zorg zeker niet dat je in een sociaal isolement geraakt. Ik heb gezien bij mijn broer dat hem dit uiteindelijk erboven op gehaald heeft.
VEEL STERKTE Jefrey !!

En betreft de autokeuze, laat het een paar maanden rusten. Zorg dat de vRS door de keuring geraakt, zorg dat je een nieuwe tweede thuis hebt voor jezelf en de kids, zorg dat je terug een financieel stabiele situatie hebt (voor een alleenstaande is het nu enorm moeilijk) en wanneer dit allemaal op orde is ,zal je terug wat helderder/positiever kunnen denken en de correcte beslissing kunnen nemen inzake de wagen.

Maar om toch een suggestie te doen (voor binnen een maand of zes ;)): Ford Fiesta ST

1735645107849.png

EdK

Forumguru
Tsja wat moet je zeggen als je dit leest ?
Helaas moet het zo wezen en doorgaan als het niet meer van twee kanten komt is ook geen leven. ( voor beide niet )
Kan alleen zeggen hou de kids goed in de gaten, ze zijn al de dupe van de situatie en hebben hoe klein ook donders goed in de gaten wat er speelt. Want voor hun blijven jullie HUN papa en mama.
Maar worden ( helaas ) vaak vergeten en lopen dan ook met een frustratie of hun verdriet ...
Verder hoop ik dat jullie in een goede verhouding uit elkaar kunnen gaan en dat jullie beide daarna met een nieuwe lege blz van het boek verder mogen gaan.
Vergeten doe je nooit, maar niets is erger dan mekaar negeren en later voorbij lopen als een vreemde.

En wat betreft die auto's............... tsja zet dat eens op een heellllllllllllllllll laag pitje !!!
Dat is nu zoooo onbelangrijk..........

He kerel, ondanks alles hoop ik toch dat er ergens halverwege 2025 weer een stijgende lijn in het geluk gaat komen !
En is het eerder , dan is dat mooi meegenomen...

Tman0961

Forumguru
Ik sluit me bij de rest aan. Prio nu is stabiele situatie creëren voor jezelf en je gezin. Auto praat is een leuke afleiding, maar laat het bij praat totdat het stof wat is neergedaald. En kijk dan naar wat het best aansluit bij wat je nodig hebt en past, ipv emotie geleide besluiten.

Sterkte Jesko!!

hemi24

Forumguru
Een dergelijk besluit is natuurlijk nooit leuk (zwaar understatement), maar koester vooral de goede herinneringen en richt je op de leuke dingen in de toekomst!

Of zoals ze bij ons zeggen “Kop d’r veur!”

Laatst bewerkt:

DiVini76

Forumguru
Damn Jefrey, weet even niet wat ik nog kan meer toevoegen aan alles wat door alle anderen al zo goed en mooi verwoord is...

Héél veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode in ieder geval en focus je de komende tijd vooral op je kindjes, jezelf en jullie nieuwe situatie.

hemi24

Forumguru
Een stock GTI'tje ( heb de ruimte niet meer zo hard nodig nu ) spreekt me wel aan.

Dus shoot, benieuwd naar jullie meningen en eventueel andere kandidaten waar ik niet aan gedacht heb.

Ik vond de Polo GTI die Menno toen had ook wel een leuk bommetje…!

HarrieSkoda

Forumguru
Tijdje niet zo actief geweest op het forum, maar ik open een paar pagina's van je topic, en lees eigenlijk alleen maar tegenslagen.

Dumme zeg... Sterkte met alle keuzes die je gaat maken. Je kunt een boek over 2024 qua gebeurtenissen schrijven.

Chrisjemol

Forumguru
Kut te horen Jeffrey, verklaart wel de mineur van de laatste pagina’s
Ik zou de focus zelf op woonruimte, tijd voor jezelf en alles uitdokteren stoppen en die auto, zolang hij rijdt is het minder belangrijk

Sterkte iig

JeSko

Forumguru
Het hek is van de dam, als je zo intensief zoekt weet je goed hoe laat het is, noem het een complete breuk met het verleden, aan die Skoda hangen te veel negatieve herinneringen vast, financieel dom i know, maarja! Ik ben er ook over uit wat het moet worden, een GTI 7/7.5 performance, mag terug DSG zijn maar ik zeg niet op voorhand neen tegen een manuele, al lees ik wel vaak dat de manuele versie het potentieel wat tegenwerkt, en dat de bak zelf niet de best schakelende manuele is, iemand ervaring met een manuele GTI?. Een Cupra was ook mooi geweest, maar keuze is wat beperkt en dat interieur daar kom ik niet over. Hebben trouwens alle Gti's deze rode accentverlichting in de deur zitten? Want ik kom het tegen op elke nacht pov video op YouTube, ze lijken het allemaal te hebben...?

oem-line-ambient-lighting-sfeerverlichting-voor-vo.png

VOLKSWAGEN GOLF 7 GTI 2.0 TSI PERF (230pk) DSG 2013 154000km
€ 17.450,00

Volkswagen Golf 7 GTI Performance 2.0 benzine
€ 15.950,00

Volkswagen Golf GTI Performance Full Option Eerste Eigenaar
€ 19.400,00

Het is nog vroeg natuurlijk, ik moet eerst kijken hoe alles verloopt met het huis en dergelijke, maar dat er een GTI komt, vroeg of laat, is zeker. Die zou ook veilig in men garage passen :D

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Justmy2cent, als ik die advertenties bekijk, is het eerste wat mij opvalt “wanneer de grote kosten eraan komen , doen ze hem weg (120-150k kilometers) en dat wil jij dan kopen. Dan zit je binnen het jaar terug met grote kosten.
Ik zou persoonlijk naar iets zien met max 60k kilometers. Desnoods geen Golf maar een Polo. Als eens gezien naar de Fiesta ST?

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Mijn VRS heb ik ook op 140 gekocht, veel hangt af van onderhoud, ik kan zien of hij bv al waterpomp gehad heefr, voor de rest zijn het betrouwbare auto's, ketting vervangen is op 180 pas, dat duurt bij mij jaren voor ik daaraan kom.

Fiesta ST is me net te klein, en vind Ford, hoe leuk ze ook rijden, niet een merk voor mij. Polo GTI zegt me niets, te klein, één enkele uitlaat, en het is geen EA888 blok.

Btw: had die van uw broer die je me aanbood ook geen 120.000 km? :D

Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
@JeSko goed bezig! Nieuw project en hobby verzet de gedachten en nieuwe herinneringen gaan maken is positief imo.
Wat vind je van auto’s waar het interieur meer op de bestuurder is gericht of om de bestuurder heen is gebouwd? Niet alle auto’s hebben dat maar ik vind juist de Cupra dat idee (een beetje) hebben. En de Japanners hebben dat ook vaker. Ik snap je punt wel ten aanzien van de Cupra. Het is het nét niet. Ook een te klein standaard navigatie display.
Laatst had ik een hele discussie met m’n collega. Gaan voor een turbo motor of juist gaan voor zo’n Civic type R max 8600 rpm. Geeft beiden compleet andere beleving.

Bovenaan Onderaan