Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Dat zou men interieur niet ten goede komen, zo'n aparte stoel erin, en dan moet ook de elektrische voorbereiding er zitten en ik betwijfel of dat er is voor de VRS, althans, bij mijn ouder model zal het er zomaar niet zitten.

EdK

Forumguru
ben wel een beetje meer richting motorsport en autosport
Vloegel toen ik niet meer klein was maar ook nog niet groot , ging ik met neef altijd naar 1/4 mijl sprintraces op openbare weg.
Waren dan auto's en motoren die die gasten zelf hadden opgebouwd en getuned.
Was er één bij die in een Mazda 323 een V8 had ingebouwd, maar was van buiten niet te zien.... echt waanzin
Maar of die 1/4 mijl races heden ten dagen nog op polderwegen worden gehouden ??? Durf niet te zeggen
En ja vloegel de TT assen vond ik de 125CC en de zijspan races altijd mooi om te zien
Helemaal toen Streuer en Schnieders wonnen op Assen ........ FEESTTTtttttttt

Chrisjemol

Forumguru
Zeker. Reed soms ZAC, van zon sprintcup op zolder, RLC langstrecke 8hr races op de nurburgring-GP strecke, af en toe eens een OW-cup en MSL-cup op zandvoort.

Heb jaren lang gereden met steeds dikkere motoren maar wil er nu geen geld aan uitgeven

Dit was de dikste motor die ik had. Een BMW S1000rr volledig aangepakt. 211pk op het achterwiel en stuk lichter dan standaard.

Ps: op chimay reed ook iemand die ik ken. Kevin Mos voor nelon racing op een groene zx6r

Bijlagen

• IMG_4633.jpeg
    IMG_4633.jpeg
    69,7 KB · Weergaven: 13

Fmoon

Forumguru
Ik vond de stoel van de RS ook niet lekker zitten. Kreeg altijd last van onderrug en benen. Andere auto’s nooit last van. Maargoed op een paar vakanties na zat ik er nooit langer in dan een uurtje.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Absoluut. Alhoewel dat ik nog veel andere droomauto's ken. :D

Is, ondanks de haat-liefde verhouding, nog steeds een wagen waarvan moesten ze aan mij vragen "welke wagen zou je nog een keer willen", dan is het absoluut de vRS (maar dan mss voor enkel in de living te zitten :D). Het design van de vRS is toch tijdloos en blijft verdomd knap hé.

JeSko

Forumguru
Door ziekte en simpelweg hem niet nodig gehad te hebben stond de auto na de rit van 500 km vorige zondag de hele week stil. Ik draai daarnet het contact aan en ik krijg meteen een waarschuwing "batterij laag", maar de auto start vervolgens wel perfect van de eerste keer. Is dit normaal of iets wat andere herkennen?

EdK

Forumguru
Ondanks de melding kan de spanning nog voldoende zijn om te starten hoor !
Maar ondanks dat heb je dus blijkbaar wel enkele sluip verbruikers !?
Die zou ik toch proberen te achterhalen, een volgende keer dan krijg je de melding niet te zien en start hij ook niet omdat hij echt geheel leeg is die accu.....

JeSko

Forumguru
@EdK

De driver vlakbij de batterij is ontkoppeld, dus deze kan normaal niets meer trekken. Dashcam staat idd stand-by, die begint te filmen bij verdachte beweging.

Canon-Eye

Forumguru
En je weet zeker dat de accu in 100% goede staat is?

Een maand of 2, 3 geleden zat ik (terwijl mijn vrouw nog met haar deel van de boodschappen doende was) rustig in de auto te lezen met alleen de radio ingeschakeld, toen er ineens een waarschuwing oppopte: spanning te laag, verbruikers uitschakelen en/of motor starten aub. Aldus gedaan en het leek opgelost, maar na een paar weken gebeurde het opnieuw.
Dus accu laten doormeten en vervangen (was nog de eerste, dus die zat er vanaf de fabriek gerekend zo'n 7,5 jaar in), nadien geen problemen meer gehad.

JeSko

Forumguru
Blijkbaar wel wat dan @EdK , na een week zou je niet verwachten dat een dashcam de batterij zo snel leegtrekt, of de cam schiet erg vaak op omdat het een drukke straat is.

@Canon-Eye

Er zit een nagelnieuwe batterij in van 30 Mei dit jaar. Heb nog speciaal een duurdere start stop variant gebruikt dan die ik eigenlijk maar nodig had ( ss is uitgeschakeld )

Bovenaan Onderaan