Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Dankje @MarcoO2 , dit is wel in NL dus weet niet hoe het hier zit, maar daar werken ze dus blijkbaar met een regel van 66%, is de schade nl meer dan 66% van de dagwaarde word hij al totall loss verklaard... En dat wil ik helemaal niet, in België zou dit volgens een schadehersteller die ik ken via een collega op het werk echt gaan om 100% van de dagwaarde... Maar nu twijfel ik toch. Maar goed... Ik dacht dat het om 9000 euro ging voor mijne, en de dagwaarde taxeren ze, hopelijk, toch wel op de gebruikelijke 18-20.000, maar wat niet helpt is dat er ook wel één VRS opstaat aan 15.500... als ze die gaan gebruiken als referentie ziet het er slecht uit en zal ik niet akkoord gaan. Voor het overige weet ik hoe het werkt met dat eventueel wrak opkopen en dergelijke, je kan daar idd kiezen voor behoud wrak en dan betaalt de verzekering gewoon de auto uit min de "waarde" van het wrak, doe je afstand van het voertuig dan krijg je van de opkoper met het beste bod op de veiling eerst dat bedrag, en daarna van de verzekering het verschil met de dagwaarde gestort. Althans, zo is dat met onze 308 destijds ook gegaan.

Wel erg voor die jongen, dit was dus ook in zijn slaap gebeurd... ik leef met hem mee :( , wel zonder vluchtmisdrijf maar dat ging misschien ook niet meer in zijn geval... Vanacht in elk geval weer bij elke scheet wakker geschrokken, niet kunnen slapen, vermoeid zijn, elke auto die ik voorbij hoor suizen tegen 60-90 in een zone 30 houd ik de adem in wat betreft de Mazda van mijn vrouw.. bij haar zit de angst er ook goed in trouwens.. :cry: ik zou hier eens moeten filmen en het jullie tonen, niet normaal hoe ze knallen in een straat genaamd naar de school waar de 30 borden overal staan, gekken!! Zelf ben ik niet vies van eens door te trappen, maar ze mogen mijn kop eraf knallen als ik me ooit verlaag tot te snel rijden in een zone 30.

We zijn dan ook voorzichtig naar wat anders aan het uitkijken, totaal geen zin in een verhuis, verkoop, aankoop van zoiets.. ik woon hier namelijk graag, maar elke 3 jaar grote schade aan onze auto's dat kan echt niet meer, ik wil iets met minstens een eigen oprit en een deftige garage. Maar dan ga je ook meer betalen en door onze lage aflossing leven wij royaal... daarop wil ik niet zomaar inboeten omdat ze hier niet kunnen rijden. Na al dit gezeik wordt dat onze prioriteit en intussen parkeer ik de Octavia ( als die al terug komt ) bij mijn Oma thuis, ik durf dit niet meer aan.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar goed Jesko als ze zo scheuren kun je dan niet eens een klacht bij de politie neerleggen hierover ?
Eventueel doe je dat met de buren in de straat dmv handtekening actie.Of de gemeente vragen of ze niet een snelheidcamera kunnen plaatsen ( mobile of vast ) dit doen ze bij ons in de gemeente ook tegenwoordig en moet zeggen dat dit zeker effectief is !
De wegen waar ze hem dan weer plaatsen of waar hij heeft gestaan daar word tegenwoordig een stuk rustiger gereden.
En ja dan blijven er altijd nog gekken die toch op de foto gaan, maar dat leren ze uiteindelijk snel af als ze weer een boete kunnen aflossen.
Want bebouwde kom te hard rijden is hier in NL zo en zo duurder dan te hard op snelweg ! ( met uitzondering langs wegwerkzaamheden die benne echt prijzig en meer dan terecht )
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Politie patrouilleert hier sinds het ongeval meer, is ook al het 4de zware ongeval in deze straat op 5 jaar tijd, dan gaan er bij de Burgemeester ook wel enkele alarmbellen af en gaat zij zich ook afvragen waarom er zulke zware ongelukken gebeuren in een zone 30. Heb ze hier ook al enkele malen zien flitsen sinds het ongeval, dan wandel ik met de kindjes naar hun school en zie ik een anonieme agent met een camera in zo'n bestelbusje zitten, krijgt die ook gelijk een duimpje van me ( was hij niet gewend :D ).
 

Canon-Eye

Forumguru
Misschien is het tijd voor effectievere snelheidsremmende maatregelen zoals asverlegging (oftewel zigzag-obstakels), wegversmallingen of drempels die je echt met 30 of minder moet nemen om niet gelanceerd te worden...
 

leon-cupra

Forumguru
Denken jullie dat een bestuurder onder invloed (drugs of alcohol) zich iets gaat aantrekken van een snelheidsremmer? Denk het niet.

En flitsen overdag. De agent zal er niet teveel pakken met meer dan 50. Neen, hij zou daar beter ‘s nachts staan, dan pak je de echte overtreders maja het aantal boetes zal dan ook merkelijk lager zijn.
 

EdK

Forumguru
Vandaar dat ik ook zei van die mobiele palen want die zijn onbemand en werken 24/7
Die rouleert door de gemeente heen, en word op plekken gezet waar te hard word gereden.
En ja er blijven altijd eigenwijze kneuzen, maar vroeg of laat zijn ze ook de sjaak....
En jullie in Belgie kopen ze toch met korting bij ons ( 3 halen 2 betalen ).
 

leon-cupra

Forumguru
Black box en alcoholslot in elke wagen zullen de enigste oplossing zijn maar wie zal daar voor staan te springen ???? :pieker:

Ach, als DE zijn onbeperkte snelheid op de Autobahn opgeeft, zullen we allemaal snel vast zitten met het automatisch begrenzen van de snelheid door de wagen. Alle nieuwe wagens verplicht uitrusten met bordenherkenning en daarop de snelheid begrenzen. Klein kunstje voor zowel Europa als de autofabrikanten.
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik denk dat @JeSko het helemaal niet zo erg vindt als dit topic niet alleen over de VRS gaat, maar ook gewoon gaat over andere zaken, of ze nu (on)realistisch zijn of grappig bedoeld. Enige afleiding kan ie wel gebruiken denk ik zo :giggle:
 

DiVini76

Forumguru
De enige écht goede verkeersremmende maatregel die ik ooit gezien heb, hebben ze in Playa del Carmen, Mexico.
Werkelijk niemand die het er zich daar in zijn hoofd haalt hier harder dan stapvoets overheen te rijden!

Mogen ze van mij in 30 km-zones in NL (en bij @JeSko in de straat uiteraard) direct introduceren. :D:thumbsup:

1000_F_91667085_AJX6EW4LEV29jfZIoyKI5XZtp0LFezFe.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
@Peter-036 Als ik moet kiezen tussen:

1) een optie die zorgt dat hulpdiensten ter plaatse vaak nodig zijn dankzijn ongevallen, of
2) een paar seconden vertraging als hulpdiensten er toevallig langs moeten,

... dan weet ik het wel.
 

JeSko

Forumguru
Dat word moreel lastig dan ja, feit is dat je je gewoon aan de opgedragen snelheid moet houden, doe ik dat altijd? Neen, maar wel in een zone 30 en in werfzone's. Een betere oplossing zou zijn om de boetes voor te snel te rijden in een zone 30 te verhogen, omdat net dat een delicate zone is waar extra grote risico's aan verbonden zijn. Vb 10 km te hard in een zone 30? 500 euro boete en rijbewijs 2 weken kwijt, en zo verder en verder omhoog gaan zodat daders het voelen. Je mag daar 30 en toch ben ik al twee keer gesjareld door iemand dat daar veel te hard rijd, bij zulke schades waarbij ze telkens de auto bijna in mijn huis duwen dan praten we niet over 40 km/h...
 

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 Als ik moet kiezen tussen:

1) een optie die zorgt dat hulpdiensten ter plaatse vaak nodig zijn dankzijn ongevallen, of
2) een paar seconden vertraging als hulpdiensten er toevallig langs moeten,

... dan weet ik het wel.
Denk dat je vergeet hoeveel van die snelheidheidsremmers ze dan wel niet zouden moeten leggen en dan die “toevallig langs”, wel heel vaak het tegenkomen wordt van zo een drempel. En dan is het niet 1 drempel maar meerdere per rit. En niet een paar seconden maar meer dan een minuut verliezen. Tja , die minuut kan ook bepalend zijn voor iemand.

Maar … het is in dit geval kiezen tussen de cholera en de pest. Niemand wint hierbij.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko dat ze dan wel een onderscheid maken in dag en nacht. Het is tijdens de nacht dat in een zone 30 de snelheid gevaarlijke proporties aanneemt omwille van geen verkeer. Overdag drukt het steeds drukkere verkeer sowieso de snelheid.
 

SuperBeeb

Forumguru
Probleem is niet de hoogte van de boetes, maar gebrek aan controle. Heb nog nooit een controle gezien in een 30km zone. Daar zijn er ook teveel van om te controleren.
 
Bovenaan Onderaan