Je auto wassen zonder spoelen??!

Zonder water wassen?


  • Totaal aantal stemmers
    24

kansberg

Forumguru
Wat ik af en toe nog wel eens doe als er weer eens een vogel op de Superb gesch...en heeft, is een emmer met heel warm water, zonder sop, de bewuste plekken besprenkelen, een paar minuten wachten en dan schoonmaken. Maar dat is meer noodzaak dan luxe, af en toe is het verschrikkelijk hier 'onder de eiken.' De straat/buurt staat er vol mee, dus elders parkeren heeft ook al geen zin. Die vogels zullen wel denken 'je woont op de Veluwe en dat zul je weten ook' :bloos:
 

EdK

Forumguru
wees toch blij dat alleen vogels in de boom zitten, zal maar een wild zwijn vanuit een boom op je wagen schijten en zeggen "welkom op de Veluwe "...... dat zou echt een reden tot emigreren zijn....
 

peterrapid

Forumguru
Ik woon aan de zee dus ik mag dagelijks die meeuwentroep ruimen van de wagen als hij buiten staat, ik HAAT meeuwen :mad:, maar ik gebruik daar verdunde detailerspray voor van Chemical guys en werkt perfect.
 

peterrapid

Forumguru
@EdK het verschil zit hem in de grootte van de plaasters die deze (in de foto) en meeuwen achter laten, bij meer interesse vanuit jouw kant ben je meer dan welkom om de zondagmorgen deze persoonlijk in Oostende te komen proeven en reinigen. Ik zorg voor koffie en een mf doekje met beleg :deuk:
 

peterrapid

Forumguru
Krijg ik korting bij palletaankoop ? Is niet alleen Betsy die er last van heeft maar ook de Rapid en ... als mevrouw Rapid er last van heeft dan heb ik er het meest last van ... uiteindelijk
 

Cordoba

Forumguru
Ik ga liever voor de preventie, en anders heb ik altijd nog een sprayfles met water in de auto liggen.

Overigens is die PB Bird shit remover ook per gallon te koop:
102594.jpg
 

H@RM

Senior Member
Ik gebruik nu al een tijdje de Optimum No Rinse,
Persoonlijk vind ik het een zeer prettig product met hele goede reinigende eigenschappen. Mijn mits/sponzen zijn zwart in plaats van wit/crème na het wassen met de ONR

Helemaal wassen zonder spoelen doe ik niet. Ik spoel of foam de auto ook eerst voordat ik ga wassen.

Afspoelen hoeft niet omdat de shampoo niet schuimt. Iets dat als het wat warmer is (Mensen met een donkere auto een geen schaduwplek hebben om te wassen zullen dit herkennen) een groot voordeel heeft omdat je minder kans hebt op watervlekken. Paneel wassen, paneel afdrogen. Meer is het niet en meer gaat het ook niet meer worden.
 

H@RM

Senior Member
Zal ongetwijfeld goed werken. Maar ik vrees dat het niet de goedkoopste manier van auto wassen is
 
Bovenaan Onderaan