Je auto wassen zonder spoelen??!

Zonder water wassen?


  • Totaal aantal stemmers
    24

Joske

Forumguru
Toevallig kwam ik vandaag volgende tegen:

autogeek_2267_63431427


en na wat verder zoeken ook deze: (blijkbaar heel bekend over 't water in the oe of s a)

optimum-no-rinse-1gal_1.jpg


en zelfs turtle wax heeft er eentje:

41GPilmumqL.jpg




Men claimt dus, dat je een auto kan wassen zonder een tuinslang te gebruiken.. dus enkel een emmer water met wat van dat product er in..


Ik heb er zelfs al wat yoetoebfilmpjes over bekeken en het resultaat mag er wel wezen, maar de camera komt nu niet echt dichtbij de autolak moet ik zeggen.. :pieker:

persoonlijk huiver ik al bij de gedachte dat je met een spons, handdoek of wat dan ook over een niet voor-gespoelde auto gaat..

Maar, 'naar het schijnt', bevatten deze producten een soort glijmiddel waardoor je GEEN krassen zou maken.. Ik geloof het niet, maar misschien heeft iemand ervaring met dit soort producten?
 

Connexie

Forumguru
autowassenzonderwater.nl is een sportvriend van me. Hij zweert erbij en doet zijn Skoda Octavia er wekelijks me. Heeft natuurlijk onbeperkte voorraad, dat maakt het lekker goedkoop. Als je het regelmatig doet, schijnt het ideaal te zijn.
Voor hem is het een leuke bijbaan.
 

skodaboy

Forumguru
als het een 'propere' wagen is zal het wel werken met dit product..
maar anders..:nono:

trouwens hoe de 02 4x4 (ziet er momenteel niet uit) er hier bij staat daar ga je wel water voor nodig hebben..:jaja:
maar ja,dat komt er van he als je in het veld gaat rijden met de aanhangwagen..:D
 

Cordoba

Forumguru
@Joske je jerrycan is leeggelopen omdat ie omgekeerd op het schap/schab staat.:D

Volgens mij vergelijkbare producten met spray&wipe van Poor Boys. Het werkt goed op een redelijk schone auto, maar op een goed vuile auto zou ik er niet eens over denken.

Overigens misschien gestemd: na een nachtje (buiten) curen van de Exp wil ik het wel eens gebruiken vóór ik de Collinite er op zet, ook even een snelle 'wasbeurt' voor bijv. een meeting als ik kort daarvoor de auto ook al gewassen heb, wil wel eens gebeuren.
 

CDK

Forumguru
Ik heb het ook van Poorboys en van Smart, op een meeting wil ik het nog wel eens doen om wat muggen lijkjes en wat stof weg te werken, zoals gezegd op een redelijk schone auto na een ritje van een uur prima te doen, maar niet na een ritje terrein rijden ;)
 

Joske

Forumguru
Wel idd @Corné de Kluijver en @Cordoba .. dat gevoel heb ik ook, een soort spray and wipe, of detailingspray. Of een show and shine :D

maar niet om een auto te wassen toch... :nono:


Maar ik vroeg het me af, bedankt voor jullie input alvast! :thumbsup:
 

Desperado

Forumguru
Dat heb ik gedaan op een zeer vuile VW Polo van m'n vrouw en het resultaat was redelijk verbluffend, (er zaten al krassen en swirls van de krasstraat in) maar toch doe ik het bij mezelf niet op een vieze auto :nono:
Ik ga het alleen doen op een gewoon vuile wagen.

Kan ik vast wel voor je regelen, moet je wel in de buurt van Hertme komen..... (Google-maps...).
Twente, niet direct naast de deur. 99.4 km.
 
Bovenaan Onderaan