Japanese Power - T5 California

Japanese Power

Donateur
Trouwens, als de auto verder wel gewoon goed rijdt, waarom niet alleen een nivellerende verhogingskitje tussen de schokdempers en chassis?
Check, da's een goeie, wat ik me dan wel afvraag (ben een leek op dat gebied: dat merk je wel), kun je dan nog wel de combi maken met hulpveren zoals @EdK en @Canon-Eye aangeven als optie? Is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan de schroefset, en dat geld kan ik weer voor andere zaken gebruiken.

EdK

Forumguru
@Japanese Power de hulpveren die wij toepassen zijn gewoon door de VW dealer geleverd en gemonteerd.
En zoals gezegd leeg is de transporter ( normaal en verlengd ) dan niet om aan te zien omdat hij achter dan hoog op de poten staat.
Maar als dan bij ons de gereedschappen en materiaalkasten erin gaan staat hij nagenoeg horizontaal .
En als wij dan onze producten gaan laden die bestaan uit RVS kasten / aluminium palen / haspel met kabel / slagboom en/of beton fundaties dan slaan de veringen zeker nog niet door bij normaal rijden.

Nu weet ik niet of men in die hulpveren nog een keuze heeft ? Maar dat is een kwestie van navraag bij de dealer

Canon-Eye

Forumguru
Met die vracht fietsen erop (en het daaruit voortvloeiende kiepmoment = kracht x arm in gedachten) zou ik zelf niet kiezen voor alleen maar verhogen, zoals @Kanerr voorstelt. Ik zou de achterveren dan wel graag verstevigen - hulpveren doen precies dat (en geven dus ook wat verhoging) en zijn idd een stuk voordeliger dan een schroefset die dat rondom doet. Maar hoe nodig is dat vooraan?
Voor alleen cosmetische redenen zou ik dat iig niet doen. En of enkele cm extra bodemvrijheid-voor je gaan redden is ook nog maar de vraag. Het wordt er toch geen terreinwagen van...

Bovenaan Onderaan