Japanese Power - T5 California

Japanese Power

Donateur
Al tijdens onze Scandinavië trip was 1 ding zeker: die losse Auer kisten in de kofferbak zijn ideaal voor spullen maar lastig bereikbaar. Dus bij thuiskomst vergelijkend onderzoek gedaan welke uitschuifbare plank (heckauszug) het minste ruimte wegsnoepte met zoveel mogelijk ruimtebesparing.

Uitgekomen bij Adventure Van in DU waar ik al vaker spullen heb gekocht en afgelopen weekend kwam het pakket binnen. Bijna plug en play en vanavond een mooie antislip dempingsmat op maat gesneden. Te donker voor foto’s maar nu al o-zo blij mee. Te bedienen met 1 hand en uitgeschoven stand belastbaar tot 125 kilo. Stevig zat dus. Zal later wel eens een paar echte foto’s plaatsen.

IMG_6563.jpeg

IMG_6564.jpeg

Japanese Power

Donateur
Toen ik vorig weekend na 3 weken stilstand een nachtje weg wilde met de Cali had hij even een zetje nodig. Wel vreemd want de accu is een aantal maanden geleden nog vervangen. En dat is geen kleine jongen. Binnenkort even een poosje in de garage zetten om te checken of er toch ergens lekstroom is. Want 3 weken is wel erg snel leeg. Maar goed. Het weekendje Nijmegen was heerlijk. En het pakketje uit DU met de uitschuiflade is in elk geval een gouden greep.

IMG_9517.jpeg

IMG_6595.jpeg

IMG_6598.jpeg

IMG_6658.jpeg

Herzog Jan

Forumguru
Heb de mijne na ruim 4 weken uit de loods gehaald, in het display bovenin stond 0%. De bus startte probleemloos dus dan zullen de hh accu's wel leeg zijn geweest...
Uitschuiflade heb ik ook, als die er al niet in zat bij aankoop was dat m'n eerste aanschaffing geweest.

Japanese Power

Donateur
Display bovenin is alles voor de huishoudaccu. Dus dat klopt. Al is 0% na 4 weken daarin wel vreemd. Dan moet er ergens toch ook apparatuur stroom trekken? @Herzog Jan ?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar goed is het dan niet beter om de T5 na de zoemer net als de motorfiets aan een druppellader te hangen dan ??
bus startte probleemloos dus dan zullen de hh accu's wel leeg zijn geweest...
Dat zou ook normaal moeten zijn !
Als goed is dan zit er een relais tussen de HH accu;s en je startaccu !
En dat relais zorgt ervoor dat je startaccu altijd vol blijft, en zodra je gaat rijden en de dynamo weer mee draait dan laad hij eerst de startaccu op en zodra hij meet dat die vol is dan schakelt relais in en worden de HH accu's geladen....
Dit soort schakelingen worden ook op plezierbootjes toegepast en werkt op zich perfect.
En dan met enkele zonnepanelen op dek erbij zorgen die er wel voor dat alle accu's de winter goed doorkomen.
Bij neef zijn zeilboot is sindsdien de accu's nooit meer uitgebouwd vanwege de winter periode

Japanese Power

Donateur
Momenteel is de Cali elke 2 of 3 weken op stap. Maar toch is de accu dan (bijna) leeg. Afgelopen vrijdag de Cali gestart na 2 weken stilstand, kostte hem moeite maar net voldoende power om op te starten. Over 2 weken gaan we weer een trip maken, weten alleen nog niet waarheen. Maar dan is de accu van het rijden weer voldoende opgeladen.

Afgelopen weekend nog even samen weggeweest. Regel 1: nooit naar het weer kijken en gewoon gaan. Waren ondanks de storm, de hagel en de regen een paar heerlijke dagen.

IMG_6858.jpeg

IMG_6907.jpeg

IMG_6959.jpeg

IMG_6912.jpeg

EdK

Forumguru
Regel 1: nooit naar het weer kijken en gewoon gaan.
Tsja als wij gepland zouden worden op werk aan hand van de weersverwachtingen dan zouden we nog weinig bij klanten komen.
Maar heel vaak is het zo dat als we met storing of het onderhoud bezig zijn dan is het droog en rijden we van klant naar klant dan komt het met bakken uit de hemel.......

Japanese Power

Donateur
Weer een weekje NL met de Cali achter de rug en mede door de foto’s ben ik aan het rondneuzen gegaan. Alles is goed gegaan maar ik vind (en vond eigenlijk al langer) dat de achterzijde te veel doorhangt, sowieso beladen maar ook in onbeladen toestand.

IMG_7522.jpeg

De zoektocht die ik al vaker had gedaan maar toch echt naar een beslissing moet worden omgebogen is nu serieus. Los van zwaardere veren moeten de schokbrekers achter ook worden vervangen.

Optie 1 waaraan ik dacht is luchtvering achter, MAD NR-197814-C. Dan blijft de voorzijde ongewijzigd en regel je de hoogte aan de achterzijde (waar nodig) met een compressor.

Maar waarom alleen achter aanpakken? Er is nl. een wens om de hele Cali subtiel wat hoger op de pootjes te zetten.

Optie 2 is in zo’n geval een set van Bilstein en Eibach. Als ik het goed lees is deze achter èn voor in hoogte verstelbaar. Correct me if i am wrong.

IMG_7567.jpeg

Eigenlijk doe ik deze post hier om te polsen onder de mensen met kennis van zaken hoe die hier tegenover staan of wellicht andere opties hebben.

Los daarvan is er de vraag hoe er hier wordt gedacht over spacers (20MM) aan de achterzijde om de wielkasten meer te vullen. Ook daarover ben ik benieuwd naar de voors en tegens.

Dus kom er maar in mannen!

leon-cupra

Forumguru
Optie 1 waaraan ik dacht is luchtvering achter, MAD NR-197814-C. Dan blijft de voorzijde ongewijzigd en regel je de hoogte aan de achterzijde (waar nodig) met een compressor.
Waar wordt de compressor dan gemonteerd? Lijkt mij dat je dan wel ruimte moet opofferen.
Wat bij mij direct opkomt met luchtvering: 'wat als je daar in de natuur staat en die compressor zegt foert' ? Je geraakt dan niet weg hé.

JeSko

Forumguru
Mijn ervaring met luchtvering zelfs van goede kwaliteit is dat er altijd wat mis kan gaan, ik heb het nooit zelf gehad maar zowel mijn vriendin als meerdere kennissen en vrienden hebben er problemen met gehad, en dat zijn mensen die er vaak amper kilometers met doen en het hebben zitten onder goed verzorgde showwagens, de Audi van m'n vriendin stond in die periode altijd droog en warm en zij had ook een lek, uit het niets. Lekkende balgen, kapotte compressors, kapotte aansturing/kleppenbox, altijd wat met luchtvering. Mijn advies is dan ook ga voor een deftige schroefset Johan :D

EdK

Forumguru
Wij hebben op zaak de bedrijfs uitvoering en ook die zakken door de vering als de ladenkasten en materiaal is gemonteerd / geplaatst.
Dus wij laten ze vandaag de dag afleveren met hulpveren !
Geen gezicht als hij leeg is, maar zodra het bovenstaande is geplaatst dan staat de boel horizontaal en rijd het prima.
Misschien voor jou ook een optie die niet in papieren loopt en afdoende kan zijn

Bovenaan Onderaan