Janno's O3 RS

Janno

Forumguru
Het klinkt buiten de auto inderdaad wel heel lekker, van binnen helaas ook waardoor het niet meer zo vrouw- en kindvriendelijk meer is... ik heb nog geen knopen doorgehakt, maar de kans zit erin dat er wel een extra dempertje tussenkomt om het geluid van binnen wat te beperken (waardoor helaas het geluid van buiten ook minder zal worden).
 

Janno

Forumguru
@EdK Er zit een klep in he, dus het is niet mijn bedoeling om er andere mensen mee lastig te vallen, meer voor mezelf :)

Niet vooruit te branden valt wel mee naar mijn mening, gaf geen volgas in deze video, aangezien het daar niet om ging. Ik vind 300PK prima te doen, de grip is een groter probleem op zomerbanden dan op deze winterbanden.

Als je vrienden wil maken, dan moet je inderdaad beter je best doen :tongue:
 

Fmoon

Forumguru
Denk dat het wellicht niet helemaal over komt zoals het daadwerkelijk is het geluid in de auto? Zo klinkt het niet storend. Wat koste deze aanpassing? Ik heb zelf met de Octavia als ik in de zomer op vakantie ermee ga bij ongeveer 130/u dat m’n vrouw zegt “ff een kilometer harder zetten of zachter op de CC”. Mijn vrouw hoort dan een kleine resonantie en met 1km/u is dat weg. Overigens bedenk ik me nu dat ik dat afgelopen vakantie niet heb hoeven doen… de uitlaat is er even af geweest begin dit jaar. Misschien heb ik hem nu beter afgesteld
 

Kanerr

Forumguru
Had ik ook met de cc inderdaad, resoneert meestal tussen de 2500/3000 toeren dus was het kiezen; 115 rijden of 165 :laugh:
 

Janno

Forumguru
Ik kom net terug van kiwi, er is een extra demper onder gekomen, eerst zijn we voor een sportdempertje gegaan. Deze filterde wel de dreun weg, maar ook al het andere geluid. Verschil tussen klep open en dicht was hiermee ook nihil, niet echt wat ik in gedachten had. Daarna gewisseld voor een andere demper, speciaal gemaakt om de dreun te filteren (demper zelf is leeg, maar heeft een soort van kamer binnenin) en dat werkt perfect! Voorheen was er bij constante snelheden tussen de 1500-2000 toeren een irritante brom waarneembaar, die nu weg is. Nu is de uitlaat precies zoals ik hem wilde, top service van Anthony :)
 

MY00

Senior Member
Heb je er ook een andere downpipe onder?
Persoonlijk, gelukkig, vindt ik het geluid van mijn opzet mooier.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Janno

Forumguru
@MY00 Ik heb de standaard downpipe eronder. Puur van de video's vind ik de mijne mooier klinken, maar smaken verschillen gelukkig idd :) Waar komt die "fledder" bij jou vandaan, jij hebt wel een grotere downpipe eronder? Klinkt alsof er iets resoneert? Downpipe staat bij mij nog gepland.
 

MY00

Senior Member
Ik heb een combinatie van een JMT downpipe en een Bull-X uitlaat. De rasp en het ploffen tijdens het rijden komt idd van de downpipe vandaan. Gelukkig resoneert deze combinatie helemaal niet en is er heel goed mee te rijden tot 130 km/u. Erna wordt ie harder, maar tot 200 heel goed te doen :-)
 

Janno

Forumguru
Nice, het spul onder de mijne komt ook van JMT/Simons/Blast of whatever er ook op kan staan :) Meer dan 140km/h heb ik vandaag nog niet gereden, moet ik ook maar eens proberen hoe het dan klinkt.
 

JeSko

Forumguru
Vind het toch bizar dat het niet standaard op de top Octavia's zit, die van @HarrieSkoda had het ook niet, is het dan enkel nog de Superb en de Kodiaq die deze standaard hebben? Niet dat het oh zoveel uitmaakt, al is het wel altijd handiger dan een stok onder de motorkap, en ze zullen redeneren dat 99% van de autobezitters daar toch nooit komen ;)
 

Janno

Forumguru
Volgens mij is het bij de Octavia idd niet standaard. Beetje vreemd om daarop te besparen. Net zoals dat er standaard alleen bij de diesel uitvoeringen bekleding onder de kap zit, ook vreemd.

Maargoed, de kleine dingetjes doen het 'm I guess :)
 
Bovenaan Onderaan