Is Korterink De Lichtmis aan te bevelen?

Evilcomputing

Senior Member
Vorige week mijn wagen opgehaald.
Zeker voor op planning.
Keurig te woord gestaan altijd, ondanks dat ik toch best lastige opties had bij een greenline.
Was allemaal mogelijk.
Denken mee.

Erg tevreden.
(was dan wel in zwolle en niet bij de lichtmis)
 
Korterink Zwolle

Zowel in Lelystad als in Zwolle geweest. Beidde een plezierige ervaring.
Uiteindelijk toch in Zwolle zaken gedaan..Waarom?? Ruim verschil inruilwaarde!!! Zal wel liggen aan het "handels" netwerk van Korterink!!

Mijn Fabia Combi Greenline wordt als het goed is eind Februari geleverd.
Wordt vervolgt..Ben benieuwd hoe de aflevering plaatsvind en wat de ervaringen worden!!
Als iemand andere ervaringen heeft met Korterink Zwolle hoor ik dat graag!
 

FredV

Banned
tsja, ik ben zelf erg tevreden bij Korterink Lichtmis (Rouveen)
Kreeg ook een prima inruilprijs.
M'n broer die er ook heenging voor offerte, kreeg een erg lage inruilprijs (we hadden dezelfde auto, nagenoeg zelfde uitvoering, leeftijd en kilometrage.
Uiteindelijk heeft hij oa vanwege die lage prijs een Fiat Punt Evo gekocht. Bij Fiat lag de inruilprijs 1500 euri hoger...
Zo kan het dus verschillen.
 

hemi24

Forumguru
@FredV: ze hadden nog eentje staan en even geen zin in nog een vrijwel dezelfde auto (van je broer) in te ruilen?
 

FredV

Banned
Geen idee , mijn auto was al doorverkocht naar de handel, dus dat kan het niet zijn geweest.
Wellicht hun target al gehaald, bonus binnen en dus minder hoge inruil?
 

Evilcomputing

Senior Member
Heb wel 1 negatieve ervaring...

Ik zat me vandaag te bedenken dat ik geen fles wijn, of een mooie Skoda sleutelhanger heb gehad bij me auto...

Alleen aflevering gebeurde ook binnen 5 mins omdat ik haast had :grin:
 

peperskoda

Forumguru
Ik heb inmiddels mijn derde Skoda van Korterink uit Zwolle en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Zowel het onderhoud als de verkoop zijn altijd prima voor elkaar. Geen gezeul met bloemen of flessen wijn o.i.d. maar wel de tijd nemen voor een aflevering en zorgen dat de zaken altijd goed voor elkaar zijn.
 

nomad

Senior Member
Vandaag in Zwolle even langs gereden vanwege een leeglopende achterband. Was geen enkel probleem en binnen een kwartier reed ik weer weg. Gewoon even tussendoor, terwijl ik er geen klant ben. Dat is nou service !
 

Wilko

Senior Member
Mijn 2006 O2 komt van Korterink. Ik ben ook zeer te spreken over de interactie met Jan Bonte. Hij is ter zake, weet waar hij het over heeft, is vriendelijk en verkoopt geen onzin. De onderhandelingen over de prijs verliepen prettig en professioneel (dat heb ik elders wel anders mee gemaakt) en ik kreeg een meer dan goede inruilprijs voor mijn O1 terug. De auto werd ongevraagd voor mij op de brug gezet zodat we de onderzijde goed konden inspecteren. Verder werden er voor de afleverkosten netjes nieuwe zomerbanden onder de O2 gelegd (had (twee versleten) winterbanden), de kleine mankementen en schade (gescheurde beschermplaat, loshangende kabel e.d.) die ik zag werden hersteld en kreeg de auto nog een beurt en APK. Ook bij telefonisch contact over de aflevering van de O2 werd ik vriendelijk en vakkundig te woord gestaan door iemand van de werkplaats, die mijn vragen naar alle tevredenheid kon beantwoorden (er was alleen afgesproken twee versleten winterbanden te vervangen door nieuwe zomerbanden, er zijn echter ongevraagd vier zomerbanden op gezet: nog beter! :D. Het is dat ze niet in de buurt zitten en ik uitermate tevreden ben over autobedrijf Schenkels, maar dit was toch wel een positieve ervaring die ik graag met anderen wilde delen.
 

Wilko

Senior Member
Even een update op mijn vorige bericht in deze discussie: Na in de 5 dagen na de aankoop ongeveer 500 km te hebben gereden, ging de distributieriem ineens stuk. Ik stond echter in Vught, een flink eind van Rouveen af. Na de ANWB ook de dealer gebeld. Die heeft de Skoda mobiliteitsservice ingeschakeld, die de auto naar de dichtsbijzijnde Skoda dealer heeft gebracht. Ondertussen was via de mobiliteitsservice voor drie dagen een vervangende auto geregeld (maar die had geen dakrails of trekhaak). Aangezien we Hongaarse vrienden op bezoek kregen waarme we in Noord-Holland tussen de bloemenvelden wilden gaan fietsen, bij Korterink gevraagd of er een combi met dakrals en trekhaak beschikbaar was voor de diverse fietsendragers. Die was helaas al uitgeleend maar er werd alsnog geregeld dat ik hem de volgende dag in Den Bosch zou kunnen ophalen. Er is duidelijk gecommuniceerd vanuit Korterink en alles is onder garantie gerepareerd. Ik ben vandaag de vervangende auto naar Rouveen gaan brengen en heb onze eigen gerepareerde (en er was nogal wat stuk) auto nu na 1 week weer terug. Alles draait nu weer zoals het hoort. Ik kan alleen maar zeggen dat ik uitermate te spreken ben over Korterink en hoe ze deze ellendige situatie op een zeer nette manier op hebben gelost. Edit: link naar het hele verhaal: http://www.skodaforum.nl/board/f32/...utieriem-ineens-op-de-snelweg-stuk-18644.html
 

Wilko

Senior Member
Ben vandaag (ongeveer een week na het terug krijgen van de auto) nog terug gebeld door Skoda Korterink met de vraag of de auto nog steeds goed liep. Prima service!
 

darksens

Nieuw lid
Ben helaas niet zo te spreken als alle voorgangers. Mijn vader heeft een Skoda Fabia en heeft deze via Korterink Lichtmis gekocht. Toen ik voor de Superb wilde gaan dus logischerwijs hier eerst gekeken. Vond dat men vrij joviaal overkwam en meer het idee van een handelaartje dan een echte dealer. Toen ik over een aantal accessoires begon werd het allemaal erg moeilijk opeens. Kwam niet erg deskundig over. Hierdoor geen goed gevoel en daarom verder gekeken. Uiteindelijk bij Broekhuis Hoogeveen terecht gekomen. Hier het omgekeerde, zeer deskundig, correcte behandelin en "echte" dealergevoel.
Onderhoudskosten bij Korterink blijken ook zeer hoog te zijn. Er is inmiddels ook een Korterink in Meppel.
 

Erik_NL

Forumguru
Onderhoudskosten bij Korterink blijken ook zeer hoog te zijn
Interessante stelling. Zou je willen toelichten waar dat uit blijkt?

Onze ervaring met beide dealers:

De eerste 104 dkm in ruim zes jaar was onze Fabia bij Broekhuis Hoogeveen in onderhoud. Vaak terug gemoeten en ook onnodige reparaties. Op den duur geen vertrouwen meer in de aanwezige technische expertise. Kilometerkosten onderhoud excl. banden: 0,035 Eurocent.

De volgende 60 dkm in nu bijna vijf jaar bij Korterink de Lichtmis. Nooit terug gehoeven. Het technisch personeel maakt een deskundige indruk. Je kan tussendoor snel terecht, zoals recent voor een defecte alarmsensor voor de motorkap (gratis verholpen). Kilometerkosten onderhoud momenteel 0,045 Eurocent.
Natuurlijk zijn de garageprijzen gestegen en is de kilometerstand verder opgelopen. De facturen liggen in lijn met wat ik van andere VAG dealers ben gewend.

BTW: ik heb de destijds Fabia nieuw gekocht bij een andere Skoda-dealer omdat die de hoogste inruilprijs bood t.o.v. vier andere. Daarna telt voor mij enkel de kwaliteit van de onderhoudsservice.
 
Voor mij is dat punt van de onderhoudskosten niet echt herkenbaar. Nog nooit veel gehad aan de auto's die ik er heb laten onderhouden en dat wat ik al wist leek me niet duur.

Dat het eerder een handelaartje is in plaats van een dealer herken ik al helemaal niet. Als er een vraag is zoeken ze het grondig uit als ze hem niet meteen kunnen beantwoorden, of dit nu in de verkoop is of in de werkplaats. Als ze iets beloven komen ze de belofte na.
Ze hebben overigens wel een vertrouwensband met de klanten en dat kan misschien joviaal overkomen als ze soms meer vertellen (ook wat er mis kan gaan en waar je op moet letten) dan bij een aantal andere garages. Ik vind dat wel prettig omdat ik altijd het gevoel heb dat ik een eerlijk antwoord krijg op een eerlijke vraag. Maar misschien weet ik wel niet wat ik van een dealer moet verwachten ..
 

delta

Actief lid
Wij hebben twee jaren terug ook een Skoda octavia gekocht bij Korterink de Lichtmis en dat is ons zeer goed bevallen.
Ik herken echter wel de wat ander benadering door de afdeling verkoop het gaat voor je gevoel allemaal een beetje "los uit de pols" dat doet een beetje vreemd aan.
Maar als het dan uiteindelijk op de gemaakte afspraken komt dan is dit bedrijf een voorbeeld voor vele dealers, alle gemaakte afspraken waren nagekomen plus de gebruikelijke bos bloemen.
En toen we na een week of 2 een puntje hadden werd dit zonder gezever opgelost, en dat is waar het mijnsinziens om draaid.
 

Evilcomputing

Senior Member
Beurten zijn ook super.


Op de vraag of er nog wat is, de flauwe grap.. ja hij is een beetje vies..
En hij wordt keurig gewassen en gezogen.

En natuurlijk de beurt prima gedaan.

Wel mis ik een beetje de luxe leen wagens. Ik heb nu vaak een Fabia of een oud octavia'tje (hier allang blij mee met de ruimte) meegekregen.
Bij mijn vorige dealer werd er altijd een gelijkwaardige wagen of beter (lees: soms ook veel sportiever) gegeven. Dit was wel een reden waarom ik 2x bij 1 dealer een luxere wagen had gekocht, omdat ik "verliefd" raakte. (yup dom en duur)
 
Een leenauto???? Wat is dat ???? Gratis auto mee????? Als ik het goed begrijp wordt u in de watten gelegd.

Bij dealer in de buurt van rotterdam kan je zelfs bij garantiewerk een autootje huren voor €25.00 per dag ex brandsof
 

Evilcomputing

Senior Member
Betalend is vrij logisch lijkt me.
In de volksmond heet dit toch gewoon een leenauto, welke je ook heel normaal aftankt?
 
Bovenaan Onderaan