Is Korterink De Lichtmis aan te bevelen?

Erik_NL

Forumguru
Hallo,

wie maandagauto: waar je zoal tegenaanloopt goed heeft gelezen zal het niet verbazen dat we geen vertrouwen meer hebben in de dealerorganisatie van onze regio.
De dealer waar we onze Fabia nieuw hebben gekocht heeft het dealerschap na een paar jaar ingeleverd. Het bedrijf dat toen het dealerschap verwierf heeft de Fabia in onderhoud gekregen.

In dit forum is positief geschreven over Van Heukelem in Groningen. Dat is echter 65 kilometer hier vandaan (Ruinen).

Kan iemand Kortgerink De Lichtmis in Rouveen aanbevelen?

bij voorbaat dank
 

sador

Donateur
Hallo Erik

Ik ben al sinds 2000 bij Korterink De Lichtmis.

Mijn ervaring bij deze garage zijn alleen maar positief, niet alleen de verkoper (Jan Bonte) maar ook de werkplaatst is in mijn ogen zeer goed.

Alle kleine problemen die ik in het verleden met mijn Skoda's gehad heb werken direkt en goed opgelost.

Ik rij nu in mijn 4e Skoda, en ze zijn allemaal daar gekocht en in onderhoud (geweest).
 
Heb niet zo veel ervaring met Korterink, pas sinds 2006, daarvoor bij andere Skoda-dealer geweest, maar de ervaring die ik met ze heb gehad is zondermeer positief.
Alleszins redelijk, correct, goede behandeling, en problemen tot nu toe opgetreden bij de Skoda Fabia (4 lekke deuren, stelmotor warme/koude luchtregeling) goed afgehandeld en verholpen.
 

Pvn

Nieuw lid
Hoi Erik,

Mijn eerste contact met Korterink De Lichmis is een week of 3 geleden geweest om sfeer op te snuiven en een proefrit te maken. Ik werd er erg goed geholpen en ben dan ook blij dat mijn 1e Skoda (een O2) daar besteld gaat worden deze week.

Hoop dat je hier wat aan hebt (ondanks dat ik dus nog maar een korte 'relatie' heb met deze dealer).
 

Erik_NL

Forumguru
wie maandagauto: waar je zoal tegenaanloopt goed heeft gelezen zal het niet verbazen dat we geen vertrouwen meer hebben in de dealerorganisatie van onze regio.
De dealer waar we onze Fabia nieuw hebben gekocht heeft het dealerschap na een paar jaar ingeleverd. Het bedrijf dat toen het dealerschap verwierf heeft de Fabia in onderhoud gekregen.
...
Kan iemand Kortgerink De Lichtmis in Rouveen aanbevelen?
en dan hier onze eerste ervaring met Korterink-De Lichtmis:

Eerste bevinding: het serviceboekje bleek door vorige dealer nooit ingevuld, d.w.z. vanaf 30.000 km beurt!

huidige km stand 106.318
kleine beurt + APK: nota € 135,01
aanvullende werkzaamheden bij 106.861 km
wiellager links voor vervangen
reactiearm links voor vervangen
stabilisatorrubbers vervangen
thermostaat vervangen en koelvloeistof bijgevuld
nota € 433,01

Korterink-De Lichtmis maakt een deskundige èn plezierige indruk
op de aanvullende werkzaamheden wil ik niets afdingen, dat wijt ik aan normale slijtage al komt het wiellager wat vroeg. Tevoren was een kostencalculatie opgemaakt.
Aldus rijdt onze Fabia met hernieuwde moed verder
 

sador

Donateur
Pvn

Zoals eerder gezegd, ik nog steeds met veel plezier bij deze dealer.

Verkoper Jan Bonte probeerd je niet met alle geweld een andere auto te verkopen.
Ook als je tussendoor een keer komt maakt hij even tijd voor je.

Ook op de werkplaats heb ik niks aan te merken, je wordt keurig geholpen.
Ik ben er pas nog geweest om een lamp te vervangen, bleek niet de lamp maar een draadje los te zitten.
 

Erik_NL

Forumguru
ontopic.gif
 
Beste mensen,

Goede ervaring met Korterink. Nuchtere mensen, zeggen rustig waar het op staat. Praten je niet naar de mond. Daardoor komt het betrouwbaar over.
Proberen mee te denken in afleverdatum en dergelijke. Zeer tevreden.

2 januari zal mijn auto afgeleverd worden. Dan kan ik meer zeggen over de afhandeling.
 

farmer

Nieuw lid
!!Alleen maar positieve ervaringen!!

Ze denken mee, zegen ook eerlijk als ze het niet weten, de carkittenboer die door mijn werkgever wordt ingehuurd voor het inbouwen van carkits was ook zeer over ze te spreken. Ook tegen hem waren ze aardig en behulpzaam. En dat maakte hij toch wel eens anders mee.

Alleen de vervangende auto's zijn vaak wat minder als je uit een fully loaded Octavia stapt in een oudere Fabia of Roomster. Maargoed des te meer waardeer je je 'eigen' auto weer als je terugkomt.

Bij Kortering zetten ze 's winters wel de leenauto's 's binnen. Hierdoor hoef je niet (nogmaals) te krabben als het vriest.
Is me bij mijn vorige leaseauto vaak genoeg gebeurd. Kan je voordat je weg kan eerst de leenauto ijsvrij maken, en als je pech hebt heeft de gene voor je de ijskrabber als aandenken gehouden... Geen CD’s geen handschoenen en het kopie kentekenbewijs wil niet echt kan ik verklappen.
 

Hetzer

Forumguru
Ben zelf zoals vele weten een erg tevreden klant ( al negen jaar ) bij Vepreda, maar ik heb nu ook een zeer goede indruk gekregen van Kortering, er hangt een prettige sfeer, iets wat ik van Vepreda gewent ben.
Ben al een tijdje opzoek naar een Felicia met weinig kilometers voor mijn vader, in mijn zoektocht ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij Kortering en wel bij de vestiging in Zwolle.
De onderhandelingen over het Felicia'tje heb ik gedaan met Gerben Kortering de bedrijfsleider een aardige vent, met verstand van zaken en uiteindelijk kwamen we tot een mooie prijs en een tot dusver goed afhandeling.

ik kan Korterink www.korterink.nl, net als Vepreda (www.vepreda.nl ) dus ten zeerste aanbevelen om een langs te gaan voor een bezoek



p.s ik hou jullie hier wel op de hoogte hoe het gaat met de aflevering.
 
Ik ben met name bij de garage terecht gekomen omdat ie letterlijk om de hoek zit en dus dichtbij. In eerste instantie (een aantal jaren geleden) op zoek naar een octavia of zoiets maar moeders vond die toen net iets te groot. Ben geslaagd voor een Focus. Toen kwam het wel handig uit dat ze bij Korterink (in Rouveen) ook Ford hebben evenals Toyota. Meteen tevreden over de no-nonsense mentaliteit. Geen moeilijk handjeklap maar eigenlijk meteen weten waar je aan toe bent. Ook bij de servicebeurten naar volle tevredenheid geholpen. Nooit echt de werkplaats nodig gehad, maar als ik vragen had werden die altijd vriendelijk beantwoord en afgehandeld. Met andere garages daar nog wel eens andere evraingen aan over gehouden.

Vorig jaar alsnog overgestapt op Skoda (O2) en vorige week de beslissing genomen dat er maar eens een mooie Yeti voor de deur moet komen te staan, de eerste nieuwe bolide dus. Gebruik gemaakt van de 1.4 voor 1.2 actie. Ze hadden zelf kennelijk nog een bestelling lopen. Hun bestelling wordt mijn bestelling en die komt dus iets eerder. Voorlopig dus productie week 42 en levering week 44, meteen op de winterslicks. Kan al niet meer wachten.
Ze geven ook advies wat handiger is. Normaal kan het namelijk beter zijn om een eenvoudiger model naar je wensen te pimpen in plaats van een duur model te kopen met dingen die je niet nodig hebt/ mist. Bij een herberekening klopt dat inderdaad. In mijn geval hun advies gevolgd toch maar de ambition te nemen voor het bedrag dat je bespaart met de andere motor. Kwam ook goed uit, want het scheelde weinig met mijn wensen en die ambition is natuurlijk net even wat meer (ben verwend).. Dus ook op dat punt een zeer goed advies.
 

FredV

Banned
Ik ben met name bij de garage terecht gekomen omdat ie letterlijk om de hoek zit en dus dichtbij. .
Ik kan je ervaringen volledig onderschrijven. mijn auto is deze week afgeleverd, keurig gebeurd. Geeft uitstekende uitleg over de auto, je kunt ze altijd bellen, geen probleem. Ben nooit vervelend te woord gestaan.
Ook na 3 dagen nog even langs geweest over een paar kleine vraagjes, maar ook toen prima geholpen. Die wil en intentie stralen ze ook uit. Of je nu de werkplaats, ArJan Korterink zelf of Jan Bonte hebt, ze nemen de tijd voor je.
Ik had de keuze tussen Rouveen of Heerneveen. Mijn ervaringen in Heerenveen waren zeker niet slecht, in tegendeel, maar de toch wat meer persoonlijke benadering gaf voor ons de doorslag om naar Rouveen te gaan.
 
Bovenaan Onderaan