Is Korterink De Lichtmis aan te bevelen?

Lenen is gratis!!!!
Betalen is huren. Dus geen leenauto maar een huurauto.

Vroeger kreeg je zeer zeker bij garantie klussen een leenauto.
 
Lenen is gratis!!!!
Betalen is huren. Dus geen leenauto maar een huurauto.

Vroeger kreeg je zeer zeker bij garantie klussen een leenauto.
Bij Arjan Korterink in de Lichtmis is het altijd gebruikelijk geweest dat, als je er om vroeg, een "leenauto" meekreeg, zelfs bij een simpel APK'tje.
De enige kosten die er waren was het feit dat je een volgetankte auto meekreeg en je moest zorgen dat ie weer volgetankt ingeleverd werd.
Ik denk, gezien de algemene bedrijfspolitiek van de familie Korterink, dat bij zijn broer in Zwolle en Pa Korterink in Rouveen (orgineel toyota) wel hetzelfde zal gelden.
Korterink Lichtmis is vele jaren mijn dealer geweest toen ik nog in Zwolle woonde en als alle dealers/garages waren zo als zij zou "de autobranche" lang niet zo een slechte naam in zijn algemeenheid hebben als nu het geval is.
Uiteraard zijn het geen filantropen, het is een bedrijf wat geld moet verdienen, hun personeel is erg tevreden, en sinterklaas heeft nog nooit bestaan, maar hun diagnoses zijn eerlijk, en op gesjoemel heb ik ze nog nooit kunnen betrappen.
Heel veel dingen zijn daar bespreekbaar.
Ik ben een ouwe lul en heb 47 jaar "garage ervaringen", en meestal niet de prettigste.

Mijn laatste ervaring met een lokale garage hier in Pijnacker, daar wist men mij bij een APK'tje te vertellen, bij de constatering van een IETS aanlopend remblokje aan het linkerwiel, dat de remblokken aan beide kanten (uiteraard), de remschijven aan beide kanten, de remcilinders aan beide kanten, de remolie (uiteraard) en nog een paar dingen vervangen moest worden, ZONDER dat er ÉÉN wiel af geweest was, echt hoor.
 
Kortering Rouveen.. Als ik alle positieve zaken nu zou moeten opschrijven ben ik morgen nog niet klaar. Jan & Arjan zijn beide top verkopers. Ze denken met jou mee in plaatst van wat zij willen verkopen. Altijd netjes de afspraken na gekomen. Een voorbeeld; mijn Octavia moest voor de APK en de rekening zou erg hoog worden. Belde uit eigen beweging dat de nota erg hoog zou worden. In overleg met de werkplaats en verkoop toch eerst besloten dat wij gingen uitkijken naar een andere auto. Inmiddels is deze dan ook aangeschaft en aanstaande zaterdag zal de nieuwe auto netjes worden afgeleverd. Maar tot die tijd (lees 1,5 week) hebben wij een fabia HB als leenauto mee. Luxe auto? Nee, maar maakt dat uit als je de auto GRATIS mee krijgt en alleen de benzine hoeft te betalen?

Om een indruk te geven hoe deze garage valt binnen onze familie: mijn ouders zijn meer dan 10 jaar vaste klant met verschillende auto's (waarvan een octavia combi met bijna 500.000 km op de teller en niet meer verder kon na een ongeluk met een fietser). Mijn opa die meer dan 20 jaar klant is bij deze garage. Mijn oom nu al meer dan 4 jaar een superB rijd. Mijn broertje een Fabia RS daar heeft gekocht en in onderhoud heeft, mijn andere broertje een octavia en mijn zusje een Felicia. Zelf ben ik dus nu bezig met de tweede skoda en ook bij deze garage.

Kenmerkend voor deze garage; nuchter, hulpvaardig en zeer meedenkend. Kortom; bij ons geen andere dealer in huis..
 

MaRco2

Forumguru
Mijn laatste ervaring met een lokale garage hier in Pijnacker, daar wist men mij bij een APK'tje te vertellen, bij de constatering van een IETS aanlopend remblokje aan het linkerwiel, dat de remblokken aan beide kanten (uiteraard), de remschijven aan beide kanten, de remcilinders aan beide kanten, de remolie (uiteraard) en nog een paar dingen vervangen moest worden, ZONDER dat er ÉÉN wiel af geweest was, echt hoor.

Welke garage in Pijnacker? Heb er dik 7 jaar gewerkt bij een (sub)dealer.;)

Rouveen niet geweest, maar ze probeerden een passende demo te regelen (door het snelle van RijnWoud en de speciale relatie ben ik niet aan een bezoekje toegekomen), zaten er ook goed bovenop.
 

elephtera

Forumguru
Ook voor ons een positieve ervaring met de Lichtmis. We hebben er een tijdje terug onze Fabia 1 Combi gekocht. Het was wel duidelijk dat Jan een verkoper is. Hij kletst je zo in een verkoop, maar daar krijg je dan ook een goede auto en service voor terug.
Onze auto is met volledige keuring en apk afgeleverd, gloednieuwe A-merk banden, geweldig!
Vervolgens hadden we toch wat kleine puntjes. We hebben ze gemaild/gebeld en moesten maar een afspraak maken. Tijdens die afspraak is alles nagelopen en gefixed onder garantie. Gewoon zoals je verwacht van een dealer. Dat geeft ons een goed gevoel voor de komende jaren.

Het enige wat we jammer vonden is dat we voor de garantie niet in Zwolle naar Korterink mochten, daar wonen we namelijk 1 min rijden vandaan. Maar een stukje rijden in je nieuwe auto is ook niet verkeerd.
 
Welke garage in Pijnacker? Heb er dik 7 jaar gewerkt bij een (sub)dealer.;)

Rouveen niet geweest, maar ze probeerden een passende demo te regelen (door het snelle van RijnWoud en de speciale relatie ben ik niet aan een bezoekje toegekomen), zaten er ook goed bovenop.
Het was geen (sub) dealer Marco, het was gewoon een bovag garage in Pijnacker, de naam heeft iets met een planeet te maken. Waar het me in mijn commentaar toen om ging is dat ze al een diagnose hadden gesteld, met onderdelen vervangen en de hele reutemeteut zonder dat er ook maar 1 wiel van af geweest is, en die werkplaats-chef :mad: had de rekening al opgemaakt. Heb hem toen gevraagd of ie wel goed was...:deuk:

@eleptera
Ze hebben wel de zelfde naam, het zijn ook wel broers, beide Skodadealers, maar de bedrijfsvoering zijn toch echt twee verschillende eenheden hoor, wat jij wilt zal heel moeilijk uitvoerbaar zijn.


Ik weet niet wat dit steeds is met dit forum, je wordt daar toch helemaal niet goed van..
Ik ben normaal aan het typen en heb nu ineens grote letters.
De ene dag is het weer dit, dan weer wat anders, als een forum toch goed werkt, zoals het in het begin altijd deed, laat het dan toch zoals het is.
 

CDK

Forumguru
#Offtopic: raar dat alleen jij dikke letters hebt, je kan dat in de opmaaktool aan en uit zetten, verder zijn er wel degelijk dingen verbetert tijdens de laatste update.
 

MaRco2

Forumguru
Het was geen (sub) dealer Marco, het was gewoon een bovag garage in Pijnacker, de naam heeft iets met een planeet te maken. Waar het me in mijn commentaar toen om ging is dat ze al een diagnose hadden gesteld, met onderdelen vervangen en de hele reutemeteut zonder dat er ook maar 1 wiel van af geweest is, en die werkplaats-chef :mad: had de rekening al opgemaakt. Heb hem toen gevraagd of ie wel goed was...:deuk:

Niet echt klantvriendelijk.

Er gaat me geen lampje branden. Ik heb zelf tussen 1995 en 2002 bij Auto Wiegel (Mitsubishi/Subaru) gewerkt, zowel aan de Kerkweg als de Korteweg (naast het oude politiebureau).
 
Begrepen Marco...
Ik wil ook verder geen namen noemen, met de hint die ik gaf moet het lukken.

V.w.b. de plotseling optredende dikke letters, vergeet mijn commentaar maar.
Waarschijnlijk heb ik inderdaad een verkeerde toets aangeraakt.
 

Evilcomputing

Senior Member
Mijn auto moest voor een beurt (laatste beurt zelfs) laatst.
Nu neem ik helemaal mijn woorden terug.
ipv een mooie nieuwe Skoda stond daar een hagelnieuwe ford focus wagon.

Fijne wagen om te rijden, maar geen skoda.
Ik neem terug wat ik zei over leen wagens.

Top service.
Mocht ik weer een Skoda halen, dan staat Korterink bovenaan.
 
Bovenaan Onderaan