Is interieur VW Bora/Golf 4 uit te wisselen met Occie 1???

Bakkertje

Forumguru
Ik zou inzetten op de lambda sensor(en). Bougies en kabels zouden ook wel eens de boosdoenders kunnen zijn..
 

turboturbo

Forumguru
@Stephan27 is het jou na al die tijd nog gelukt om je interieur te vervangen?

Ik heb een projectje gestart om iets met het interieur te doen omdat ik graag een achterbank met 3-punts gordel in het midden wil (dat heeft mijn huidige achterbank niet)

Vandaag heb ik een interieur van een Seat Leon bekeken (Top Sport) maar van een nieuwer model dan het platform Octavia 1 / Golf 4 / Seat Leon 1M. Result: de stoelen zijn niet uitwisselbaar. De rails van de voorstoelen van de O1 (en naar ik aanneem de Golf 4 en Leon 1M) zijn maar een half zo lang als die de nieuwere generatie voorstoelen. De vorm van de achterbank is ook heel anders; de zitting heeft een soort opstaande rand waar uitsparingen voor de isofix aansluitingen.

Het aanbod (nette, onbeschadigde) interieurs is voor deze generatie auto's best schaars is mijn ervaring inmiddels (al diverse aanbieders foto's van opgevraagd; ik krijg rustig het aanbod om een achterbank voor 100 euro te kopen waar schimmel in zit :tongue: )

En tot slot ben ik ook wel benieuwd of het benzinefilter vervangen bij jou het horten en stoten heeft verholpen. Bij mij valt zeer sporadisch ook de auto uit (electra e.d. blijft gewoon aan, de auto krijgt gedurende enkele seconden geen brandstof lijkt het) maar alleen bij minder dan 1/3 of zelfs 1/4 tank is me opgevallen.
 

Tachi

Actief lid
@turboturbo Mogelijk heb je last van doorslag van de bougiekabels. Beetje in het donker met de plantenspuit op de kabels spuiten. Als je geknetter hoort, vonkjes ziet en de auto begint te horten en te stoten dan isoleren je bougiekabels niet (goed). Verder kan je je bougies zelf controleren op doorslag. Op het porselein zie je mogelijk roetsporen en heel misschien zelfs scheuren.
Preventief kan je je brandstoffilter wel vervangen, maar zal mogelijk net als bij TS het probleem niet verhelpen.
 

turboturbo

Forumguru
Jawel, dat wel. Op de bougies zitten zgn steekbobines geklikt. Kortom de hoge stroom tussen bobine en bougie wordt niet met een kabel overbrugd.

Correct me if I'm wrong!
 

Tachi

Actief lid
Misschien dat een moderator dit kan afsplitsen in een nieuw topic. Anders wordt dit heel erg off topic. Op dit moment heb ik geen suggesties, maar ik blijf meedenken.
 
Bovenaan Onderaan