Is interieur VW Bora/Golf 4 uit te wisselen met Occie 1???

Stephan27

Actief lid
Hey iedereen,

Momenteel staat mijn Skoda in de garage wegens inhouden bij opschakelen. Vagcom vindt niets, dus hopen dat mijn garagist de oplossing weet.

Maar het topic is opgestart om het volgende te weten te komen. Passen deze onderdelen op mekaar? Want zo kan ik bv zwart leder in mijn O1 steken wel zonder de zijpanelen maar dit vind ik niet erg. Want met Bora-Golf 4 onderdelen gooien ze je letterlijk dood, in tegenstelling tot Skoda

Heeft iemand dit al ooit geprobeerd. Want op foto lijken de bevestigingen perfect hetzelfde...


Grtz

Stephan
 

Bakkertje

Forumguru
wellicht dat de achterbank een uitdaging wordt qua pasvorm, maar de stoelen moeten volgens mij gewoon passen.
Informeer anders een bij BM onderdelenshop, die verkopen veel van dat spul en weten dat waarschijnlijk zo.
 

Stephan27

Actief lid
Dan gaan we eens bellen :-) Thank, op foto lijken ze echt identiek. dus mss eens rondhoren wie van mijn maten ff zetels wilt verwisselen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
hou ons maar op de hoogte als je wil, het is een leuke uitdaging en kan een mooie upgrade voor Occie zijn :jaja:
 

Stephan27

Actief lid
Tis dat, ben heel tevreden van Skoda maar de zetels zijn na 17j toch wel naar de kl*/-... Normaal denk ik ook wel.

Het valt me op bij afstanden langer dan 1u ik vermoeid uit de skoda kom terwijl in bv een golf 4 ik dit helemaal niet heb. Zodra ik nieuws heb, deel ik het hier...

Vanavond heb ik ook uitluitsel wat er scheelt met mijn Occie, anders is het een volledige andere auto... :(
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Hetzer

Forumguru
Ben benieuwd !
Wat ik ook dacht is dat het interieur van de O1 idd het zelfde en uitwisselbaar was met de Leon, Golf en A3 van destijds
 

Stephan27

Actief lid
Alé Occie gemaakt. Volgens garage was de benzinefilter aan het verstoppen ??? Raar, nog nooit meegemaakt.
Hij zat er wel reeds 54000 km in (benzine) maar vond nergens het onderhoudinterval in het boekje :-s
 

Joske

Forumguru
voor de benzinefilter zal je ook geen onderhoudsinterval vinden.. het is er gewoonweg niet ;)
 

Cordoba

Forumguru
Tanken in een nieuwbouwwijk tijdens een (lokale) zandstorm kan ook al voor vuil in je tank zorgen, dat hoeft niet altijd in het merk van de benzine of de kwaliteit van de opslagtanks van het tankstation te zitten.

Wat stoelen/achterbank betreft: ik verwacht dat je het gewoon kan uit wisselen met Golf (en sedanversie was dat in die tijd 'Jetta'??), Leon, A3 en dergelijke. Ik had in mijn Fabia na ongeveer 3 kwartier rijden ook last van vermoeide benen, en daarom ander interieur gemonteerd, in mijn geval uit een Seat Ibiza FR, waardoor ik nu stoelen met veel betere ondersteuning heb, en het probleem over is.
 

Stephan27

Actief lid
Ik zal even het verhaal benzinefilter uitleggen.

De wagen begon sinds kort in te houden en te stotteren bij het rijden. Bij optrekken (vooral rustig) rijden begon de motor in te houden vanaf 2000 toeren en zelfs terug te vallen in toeren.Zo erg zelfs dat ik de brug heb moeten oprijden op enkel koppel door opschakelen :-o. Natuurlijk stopte ik dan en keek even de motorkap...

1x heeft bij het starten de benzine pomp een ratel gegeven, alle andere keren het leuke gezoem :-). De filter is vervangen op 154000 en was dit eigenlijk uit het oog verloren. Olie verversen doe ik altijd zelf maar grote zaken worden door een VW-gek hier in de buurt gedaan....

En met interval bedoel ik; voor elk merk is dit anders, en in het boekje vond ik wel remolie, olie, en etc. Maar geen benzinefilter ;)

Mijn rijsituatie;

Ik rijd ongeveer een kleine 500 km per week vooral stadsverkeer, ik tank euro 95 altijd bij Shell... Wat ik fout doe is dat ik de tank elke keer tot op reserve rijd(tank 1x per week).

Maar wat is dan de levensduur van zo een filter? Want de garage vond geen foutmeldingen, je zou toch denken dat hij dat zou aangeven 'probleem benzine' niet???

IVM het interieur, dit zal voor morgen zijn. Twas jammergenoeg druk bij ons...

Grtz
 

Desperado

Forumguru
De computers van die leeftijd waren nog niet zo uitgebreid als die van nu en zullen veel minder foutmeldingen opslaan.
 

peterrapid

Forumguru
Oliefilter vervang je toch ook ? Nu ik heb altijd Diesel gereden dus voor mij is dat een automatisme om deze te vervangen maar kan mij goed voorstellen dat benzine ook een bepaalde graad van vervuiling kan geven en dus ook zal moeten vervangen worden. Dus klinkt logisch van je garage.
 

Joske

Forumguru
benzine bevat gewoon veel minder troep dan diesel.. ga er de "boekjes" maar op na, je zal nergens een specifieke kmstand vinden om de filter te wisselen.

Pas op, voor alle duidelijkheid, mij lijkt het OOK logisch om gelijk welke filter op tijd en stond te vervangen. ;)

zoals ik het ervaar, een brandstoffilter voor een benzinewagen wordt pas vervangen als er problemen zijn met de brandstoftoevoer.


OF als je diesel getankt hebt natuurlijk.. :maakmegek:
 

Stephan27

Actief lid
Vandaag auto gaan halen. Na 20 km weer van hetzelfde, inhouden stotteren en etc. Nu is er zelfs een piepend geluidje uit de blok bijgekomen als hij zo inhoudt.... Natuurlijk terug aangekomen in de garage was het weer over :(. Ik kan he tgevoel enkel omschrijven zoals je koppeling slipt. Je duwt op meer gas maar heft geen invloed, toeren en snelheid stijgen wel maar op een grasmaaier tempo. (je hoort de motor echt moeite doen - alsof je 3ton trekt met een 1600tje)

Auto opnieuw aan de computer gehangen en kreeg de foutmeldingen;

Lambdasensor Intermited ?
Lambdasensor Error
Nullassensor Error

Samen met de garage gekeken maar nergens een lek in de slangen, volgens kun zou het de kat. wel eens kunen zijn...

Iemand nog tips en ideeën?

Want ik sta binnen 4000km voor de distirbutiewissel, 2 spoorstangen en etc te vervangen.
Dan overweeg ik hem weg te doen en een TDI en SDI te kopen... Wat raden jullie me aan als zijnde stadrijder...

Grtz
 
Bovenaan Onderaan