Is dit oplichting of gewoon slechte service?

Constant

Erelid
Prof mr drs Ophof, je weet wel, de enige docent die studenten de zaal uitstuurde als ze te laat binnenkwamen.

Captain Hook

Forumguru
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nu zie dat ik wat te goedgelovig ben geweest, maar daar kun je toch niet van zeggen dat je dan zelf schuldig bent, in wat voor wereld leven we dan tegenwoordig?
Allereerst sterkte met het oplossen van dit geheel.

En tja, we leven (helaas) in een wereld waarin gewiekste lieden direct en onvoorwaardelijk misbruiken maken van je zodra je maar enigszins zelf 'zwakte' of onoplettendheid vertoont of in goed vertrouwen denkt 'dat komt wel goed'. Niet dus. :crazy:

EdK

Forumguru
Zie het gesprek heel langzaam afdwalen !
Maar als ik goed begrijp dan heb je de koop afgehandeld met één van de verkopers die je blijkbaar bedonderd heeft !
Nu weet ik niet hoe groot de dealer is , maar er staat altijd een directie boven zo'n verkoper waar je je beklag kan doen en zodoende je genoegdoening kunt halen !

Wat betreft het inbouwen van een radio, bij mij werd het overzetten van de radio van de fabia naar de RR gewoon als service gedaan en de zenders werden weer netjes in geheugen gezet !
Wel weet ik nog bij de aanschaf van de fabia 1 combi dat ik te kennen gaf dat ik zelf wilde inbouwen, dit was geen enkel probleem maar er werd wel een pennetje in de iso stekker verwijderd ! Reden was dat het managmentsysteem anders defect kon geraken !
Bij de RR kreeg ik een verloopstekker/print erbij omdat de ISO standaard geen ISO standaard meer is ! Maar om deze reden de garantie te laten vervallen bij zelf doen of derde het laten doen ?? Wel dit slaat nog wal nog kant ! En om zo'n belachlijk bedrag te berekenen is helemaal van de zotte !
Wel ik zou als ik jou was een directiegespek aangaan over deze verkoper die de naam verkoper niet waardig is !
En anders eens contact opnemen met de Skoda importeur en daar de dealer met naam en toenaam vermelden met het verhaal !
En zeker niet de radio laten inbouwen en een andere dealer opzoeken en daar met je garantie en onderhoud naar toe gaan !

deusjevo

Forumguru
Als er genoeg gronden zijn overweeg ik juridische stappen richting de dealer of zelfs Skoda.

Wat vinden jullie hier van?

Ik vind persoonlijk dat je je wat slecht georienteerd hebt op zo'n grote aankoop.
Als je bij meerdere garages langs was geweest had je dit niet meegemaakt.
Sorry... :945:

Falcon

Donateur
Ughm.. daar was hij zelf ook al achter deusjevo .. zie antwoord op mijn commentaar ;)

Ik vind het eigenlijk wel tijd worden voor een naam van de dealer. Dit klinkt als een dealer die:

1. een rotte appel in dienst heeft (de verkoper)
2. zelf de rotte appel is.

Bij de eerste optie is er een oplossing mogelijk, bij de tweede mag hij de zaak gaan verkopen ;)

Ik vind persoonlijk dat je je wat slecht georienteerd hebt op zo'n grote aankoop.
Als je bij meerdere garages langs was geweest had je dit niet meegemaakt.
Sorry... :945:

Ik heb me prima ingelezen, waarna ik me door de dealer heb laten inlichten over de mogelijkheden.
Verder ben ik al weken bezig met de koop van een andere wagen en heb diverse garages gezien mercedes, toyota, nissan, volkswagen en toen skoda, moet ik er dan bij voorbaat vanuit gaan dat bij skoda bewust verkeerde informatie wordt gegeven zodat ze hun oude bulk kunnen opmaken.

Sorry maar dan ben ik anders opgevoed.

Hetzer

Forumguru
Het klinkt een beetje als vepreda. Daar heb ik in een ver verleden ook zulke taferelen meegemaakt.

Ben wel benieuwt naar de dealer, laten tot dusver niets suggerren, ik herken mijn dealer , Vepreda dus waar ik al klant ben vanaf 2001, hier in ieder geval niet in.

Anyway BRABOFABIA2 dat verhaal van de 1.2 die jij in eerste instantie wilden hebben, is naar mij inziens inderdaad erg slecht, ik zou in ieder geval de verkoper met dit confonteren.

deusjevo

Forumguru
Ik heb me prima ingelezen, waarna ik me door de dealer heb laten inlichten over de mogelijkheden.

Er is meer dan één dealer bedoelde ik.
Als ik een nieuwe autoradio of wasmachine zoek loop ik niet gelijk naar de Mediamarkt en koop daar een nieuwe omdat ze daar verkocht worden.
Door schade en schande wijs geworden orienteer ik mij terdege.
Tussen Skoda dealers zit ook verschil in prijzen, denk alleen maar aan het bedrag dat je evt. voor je nieuwe auto terug krijgt.

Tenslotte begrijp ik uit je eerste berichtje dat je daar bij dealer XXXX niet echt op je gemak zat, wegwezen daar dan en een andere Skoda dealer zoeken.:crazy:

Tijdens de aankoop heb ik gekozen voor een navigatiesysteem van Pioneer (NavGate-310) dubbeldin unit, deze kost normaal tussen de 620,- en 800,- incl. inbouw (bleek achteraf bij nader informeren) afhankelijk waar ik hem koop. De prijs bij deze dealer: 1100,- incl inbouw

Hoe bedoel je, je had je goed georienteerd?

Wallie

Lid
Als ik even op het subwoofer verhaal mag inhaken. Heb d'r 3 jaar geleden eentje laten inbouwen bij een Skoda dealer, dus 12volt lijn trekken + kabels naar de radio, werd 100euro incl btw voor gerekend toen, vond ik netjes. Was in een FI HB.

EdK

Forumguru
Door schade en schande wijs geworden orienteer ik mij terdege.
Tussen Skoda dealers zit ook verschil in prijzen, denk alleen maar aan het bedrag dat je evt. voor je nieuwe auto terug krijgt.

Hoe bedoel je, je had je goed georienteerd?

haha dus je rijd nog steeds in je oude wagen ??
Je koopt een nieuwe en je ruilt hem weer in !!?? :crazy:
Maar goed zo doet een ieder weer zaken op zijn manier !! :489:

deusjevo

Forumguru
haha dus je rijd nog steeds in je oude wagen ??
Je koopt een nieuwe en je ruilt hem weer in !!?? :crazy:
Maar goed zo doet een ieder weer zaken op zijn manier !! :489:

:laugh:Moest m'n eigen bericht eerst 3 x doorlezen voor ik 'm door had... :xyxthumbs:

Tallguy

Forumguru
Ik zou inderdaad eens gaan babbelen met de dealer en er niet voor schromen om zijn praktijken ook bij PON kenbaar te maken mits hij niet inschikt. Ik kan me nl niet indenken dat PON er blij mee is met zulke praktijken. Geeft het merk toch een slechte naam, ook al ligt het niet aan het merk maar aan deze dealer.
Voorts zou ik dan ook de auto niet eens bij deze dealer in onderhoud brengen....voor je het weet rekent hij €25,-- om je banden op te pompen :ahum:

Het is uiteraard van den zotte wat hier allemaal gezegd is door de dealer. Het is JOUW auto...JIJ kan dus zelf bepalen of er een dubbelDIN radio in komt. Het het smoesje dat dat lastig is is BS! Inbouwframe dubbeldin erin frutsen, verloop van canbus naar standaard iso aansluitingen, radio erin proppen en klaar is klara. Echt geen paar uur.

't riekt (naar mijn mening) aan alle kanten naar "een poot uitdraaien" :biggthumpdown:

Contact met de dealer gehad, deze gaf toe onjuiste informatie te hebben gegeven, maar dat lag volgens hem maar aan het Pon intranet dealer-systeem en niet aan hem, iets waar ik niks geloof gezien alle andere zaken die in deze verkoop niet in de haak waren.
Als compensatie bied hij de velgen twv 495,- gratis aan, wat voor mij geen deal is want als hij eerlijk was geweest had ik deze wagen nooit gekocht, dan was ik gewoon voor een Sprint gegaan die is zoizo al 500,- goedkoper heeft meer opties en zijn de lichtmetalen velgen inbegrepen.

Hier een copie van mijn schrijven:

Geachte (DEALER)
Naar aanleiding van ons telefonisch contact deze ochtend bevestig ik hier
het volgende:
Ik, (DE KOPER), wonende aan (ADRES) geef aan dat ik
niet akkoord kan gaan met het schikkings voorstel van (DEZE DEALER)
namelijk gratis lichtmetalen wielen type Avior en het kostenloos anuleren
van het Pioneer navigatie (310)
Dit is mijns inziens niet voldoende om mij schadeloos te stellen van de
door mij onnodige geleden kosten, namelijk de buitensporige prijzen voor
inbouw extra opties en navigatie, dreiging met verval garantie van de
wagen mits elders ingebouwd, onjuiste informatie verstrekken in verband
met de aanschaf van lichtmetalen wielen waarin aangegeven wordt dat een
set lichtmetalen wielen een kleine 1000,- zou kosten om vervolgens op
deze prijs een korting te geven van 600,- na het inruilen van de huidige
standaard velgen, de lichtmetalen wielen kosten in werkelijkheid nog geen
500,- euro wat mijns inziens gewoon neer komt op bedrog.
De doorslaggevende factor in dit verhaal is dat ik op het verkeerde been
ben gezet, omdat mij garandeerd is dat (DEZE DEALER) de allerlaatste 1.2 /
1.4 modellen uitgerust met het Tourpakket combi´s had staan van heel Nederland andere dealers zouden deze Fabia's uit de reclame (Tour) graag willen overnemen zoveel vraag was er volgens hem.
Met als resultaat dat mij een auto is verkocht door middel van het
verstrekken van onjuiste informatie door de dealer, ik werd door
verschillende Skoda dealers uit geheel Nederland er op geattendeerd dat
dit verhaal niet klopt na aanleiding van mijn email aan hun.
Dit schrijven is aanwezig.
Als deze informatie bij mij bekend zou zijn dan had ik deze aankoop nooit
gedaan.
Wij zijn een gezin met drie kleine kinderen die met hun spaargeld een
nieuwe auto gaat kopen, het misbruik van het goed vertrouwen van een
klant vind in zo´n situatie absoluut onwaardig.

Mijn enige tegenvoorstel is dan ook als volgt:
Dat deze koop kostenloos wordt ontbonden, dat ons een nieuwe Sprint 1.4
combi black magic wordt afgeleverd waar ruimte en coulance is omdat ik
geen inruil heb, namelijk dealer korting van tussen 750,- en 1000,- euro
die mij door andere Skoda dealers ook wordt aangeboden.
of
Een andere mogelijkheid is dat de koop doorgaat onder andere voorwaarden,
de prijs van een Sprint en jullie eigen voorstel om de Pioneer navigatie
kostenloos van factuur te verwijderen en de velgen niet in rekening te
brengen en de extra optie´s die op de Sprint zitten in mindering te
brengen op de rekening.
Dan laat ik aan jullie over of extra service en coulance op zijn plaats is
na dit hele gebeuren en het niet inruilen van een auto.
Graag uw antwoord via deze email voor maandagmiddag 16.00
21-12-2009 zoals afgesproken.
Met vriendelijke groet,

Volgende week wordt duidelijk of we hier gewoon samen uitkomen of dat het een zaak wordt.
Als de dealer aan mijn wensen gehoor geeft kan ik niet verder uitwijden om welke dealer het gaat dit heb ik beloofd.

Laten we hopen dat het toch nog gezellige feestdagen worden.... .............

Bedankt voor alle info en steun dit wordt gewaardeerd.

EdK

Forumguru
Affijn meneer de dealer heeft wat om over na te denken dit weekend !
En ik hoop voor jou dat jullie tot een overeenkomst kunnen komen die jou in iedergeval een goed gevoel nog kan geven over het alles wat je is overkomen !
Alleen zou ikzelf na een overeenkomst met deze dealer, er hard over na gaan denken waar ik me onderhoud zou laten doen !
Maar neem aan dat je daar zelf ook wel over nadenkt en hierover geen uitspraak zal doen !

Wasmachineman

Forumguru
Ik ben benieuwd of zij zich aan de termijn houden en daarnaast hoop ik dat ze zullen zich schikken nav jouw voorstel. Goede brief trouwens ! Succes.

De dealer heeft me gisteravond 20.00 gemailt met de mededeling dat koop kostenloos wordt ontbonden.
Als je graag wilt weten om welke dealer het gaat dan is dat niet zo moeilijk want dat is de dealer waar aantoonbaar de laatste combi's staan :regels:
Ik moet wel zeggen dat als ik weer een soortgelijk bericht zie over deze dealer dat ik WEL de naam gewoon vermeld op dit forum.

Bovenaan Onderaan