Is dit oplichting of gewoon slechte service?

LenK

Forumguru
Achteraf toch chapeau voor de dealer. Bijna altijd is het "gekocht is gekocht". Dit is een gunstige uitzondering.
Maar nu heb je het volgende probleem: wat nu ?

MarcoO2

Forumguru
Niks chapeau voor de dealer, wat mij betreft. Ontbinding in een geval als dit is een recht, geen gunst... Een consument belazeren en dan eieren voor je geld kiezen is wat mij betreft geen chapeau waard!

Maar brabofabia2, inderdaad, wat nu? Ga je nu voor een Sprint?

Niks chapeau voor de dealer, wat mij betreft. Ontbinding in een geval als dit is een recht, geen gunst... Een consument belazeren en dan eieren voor je geld kiezen is wat mij betreft geen chapeau waard!

Maar brabofabia2, inderdaad, wat nu? Ga je nu voor een Sprint?

Mee eens het gaat hier helemaal niet om een gunst maar om een keihard consumentenrecht.

En ik zit ook niet met een probleem want nu ga ik gewoon voor de Combi Sprint voor voor dik 2000,- minder op de factuur en met meer optie's, het enige nadeel is dat ik nu langer moet wachten en daar door mijn schoonouders lief moet aankijken voor het gebruik van hun auto die nu al meer bij ons voor de deur staat dan bij hun.

Constant

Erelid
Ja, maar ook in het keiharde consumentenrecht zit een verschil tussen direct 100% gelijk krijgen en langdurige juridische kwesties. Als het altijd zo snel en soepel zou gaan, dan zeg ik gelijk mijn rechtsbijstandsverzekering op. En als een dealer de klant direct gelooft, dan gaat die verkoper vast een stevige douw krijgen.

Het blijft natuurlijk beter als je helemaal geen gedoe hebt, want er gaat uiteindelijk veel tijd en energie in zitten.

Gieliovd

Forumguru
Ook de dealer kiest in deze de makkelijkste uitweg.

Onder het mom van "dan koopt die klant toch geen auto bij ons".

Ze steken er geen tijd meer in. Kost het ook niets. Maar ik wist het wel, ik kwam niet meer bij die dealer. Voorliegen werkt niet voor mij. Dan ben ik klaar.

Hetzer

Forumguru
Als je graag wilt weten om welke dealer het gaat dan is dat niet zo moeilijk want dat is de dealer waar aantoonbaar de laatste combi's staan :regels:
.
Dan weet ik al welke dealer het is, en dat is mijn dealer in ieder geval niet,
Ik neem aan dat je die nieuwe auto niet meer hier bestelt of wel...

de sprint uitvoering zegt me trouwens niets, is dit een nieuw actie model

Dan weet ik al welke dealer het is, en dat is mijn dealer in ieder geval niet,
Ik neem aan dat je die nieuwe auto niet meer hier bestelt of wel...

de sprint uitvoering zegt me trouwens niets, is dit een nieuw actie model

Misschien is het zo'n knalgele? De zgn Yellow Sprint?:)

LenK

Forumguru
Ben het er mee eens dat je recht hebt op op deze afloop, maar ben er van overtuigd dat in 9 van de 10 vergelijkbare situaties iemand zijn recht niet krijgt. Denk daarom echt dat je in je handjes mag klappen.
De uitdrukking met recht hebben en recht krijgen is niet voor niets ontstaan.

MarcoO2

Forumguru
Klopt, je krijgt helaas lang niet altijd gelijk als je daar wel recht op hebt. Maar in dit geval is de situatie zo duidelijk dat je dat wel gewonnen zou hebben. Maar gelukkig hoef je de discussie niet meer aan! :grin:

EdK

Forumguru
En misschien heeft die dealer wel meegelezen hier op het forum !!??
En heeft gedacht als ik doorzet komt mijn firmanaam op het forum en kost het me misschien nog meer klanten !
Affijn ben blij voor je dat het zo is gelopen en tja het is alleen weer even wachten op een nieuwe wagen ! Maar je portomenee blijft toch iets gevulder voor andere dingen !

snel

Actief lid
dealer

En heeft gedacht als ik doorzet komt mijn firmanaam op het forum en kost het me misschien nog meer klanten !
Affijn ben blij voor je dat het zo is gelopen en tja het is alleen weer even wachten op een nieuwe wagen ! Maar je portomenee blijft toch iets gevulder voor andere dingen !

zijn volgens mij bij deze dealer geweest een jonge verkoper +/- 36 jaar oude verkoper keek op afstand toe / aan haven
zij tegen ons toen wij zeiden we denken er nog even over na zijn nog niet zover
niet maandag terug komen he !!!! na een belachlijk bod om te beginnen
was onze zin om hier zaken tedoen voorlopig bekoeld na deze opmerking
en kijken wel verder hoe en waar

Edk

Hij heeft meegelezen even als PON want ik heb ze zelf de link gestuurd van dit topic.

zijn volgens mij bij deze dealer geweest een jonge verkoper +/- 36 jaar oude verkoper keek op afstand toe / aan haven
zij tegen ons toen wij zeiden we denken er nog even over na zijn nog niet zover
niet maandag terug komen he !!!! na een belachlijk bod om te beginnen
was onze zin om hier zaken tedoen voorlopig bekoeld na deze opmerking
en kijken wel verder hoe en waar

Laat ik even voorop stellen dat het hier maar om één dealer gaat en niet om Skoda zelf, andere dealers met wie ik contact heb gehad via de mail en dat zijn ze bijna allemaal, hebben mij gewoon een heel net bod gedaan uitzondering daargelaten.
En laten we er dan ook maar van uit gaan dat PON en de dealer heeft gewaarschuwd en de dealer zijn verkoper op zijn beurt heeft aangesproken op zijn overijverige verkoop tactieken.

Bovenaan Onderaan