Is dit een goede keuze?

fanSkoda-VW

Forumguru
Medeleden, nee geen medelijden. Maar ik ben geïnteresseerd in onderstaande Kamiq. Is dit een goede keuze of zijn er dingen waar ik op moet letten
Ik kom uit een 2019 Scala Business 1.0 DSG met vele toeters en bellen. En wil qua rijbeleving (geluid) zeker niet minder.
Maar daar is mijn dochter met haar gezin nu heel gelukkig in aan het rondrijden. Tja.

Ik kijk dus naar:
ŠKODA Kamiq 1.0 TSI Business Edition 110 pk Automaat (DSG) Mei 2022 met 25.000 km van een Skoda dealer.
o.a.:
Lichtmetalen velgen 16"
Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Dimlichten automatisch
Full LED koplampen met dynamische richtingaanwijzers, mistlampen en bochtenverlichting
LED achterlichten, LED dagrijverlichting, LED mistlampen
Regensensor en Ruitensproeiers verwarmbaar
==================
Navigatie
Climatronic
automatisch dimmende binnenspiegel
verwarmde ruitensproeierkoppen
Easy start (Sleutelloos starten)
Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
Stuurbekrachtiging alsook Stuur verstelbaar en Stuurwiel multifunctioneel

Vragen, zijn aanwezig...
-------
Parkeersensoren vóór?
elektrische achterklep?
achteruitrij camera?
Extra: schakelaar die de camera handmatig inschakelt ongeacht rijstand voor @Antera

Geen stuurwielproblemen met deze serie?

Dank jullie voor tips, op- en aanmerkingen.

grtssss

Antera

Donateur
Mooie keus. Aardig compleet mag ik we zeggen.

Ik zien vragen staan maar niet goed wat de vragen zijn.

In ieder geval is het niet mogelijk ( en nooit geweest) om de camera bij alle snelheden aan te zetten. Hij moet verplicht in de R staan en boven een bepaalde snelheid vooruit gaat hij uit +/-0 10km/h

Camera is ook niet nodig met voorruit rijden. Software ligt dit vast

Omtrent het stuur is op dit model geen bekende problemen.

fanSkoda-VW

Forumguru
@Antera de vragen zijn dat ik nog niet weet of die zaken er op zitten. Anders klusje voor je als de koop door gaat.
In huidige auto kan ik wél de camera handmatig aanzetten en dat vind ik prettig bij de ovatonde bij mijn huis. Door de aanrij hoek is het fietspad met flitsbezorgers slecht te overzien. Vandaar..

EdK

Forumguru
Ja ziet er redelijk compleet uit dacht ik zo maar.
Misschien nog stoelverwarming ? Vooral met koude dagen een lekker iets voor de rug...
En weet niet bij welke dealer deze staat , maar kijk ook eens bij v/d Brug in Friesland (heerenveen/dokkum/sneek)
Hebben veel voorraad en echt fijne toko om zaken mee te doen ! (althans mijn ervaring met Fab 4) en ja is voor mij 1,5 uur rijden...

hemi24

Forumguru
Als het de demo is van de dealer uit Tilburg: daar zitten wel parkeersensoren vóór op, maar volgens mij geen camera en ook geen elektrische achterklep…

fanSkoda-VW

Forumguru
@hemi24 nee, het een Amsterdamse dealertttttt. ;)
Daar al eerder 3 Skoda's gekocht en in 5 auto's in onderhoud geweest.
Maar verkopers zijn nu ff moeilijk. Bellen niet terug.

grtss

EdK

Forumguru
vd Brug heeft er 2e hands een staan met minder Km maar wel jaar ouder.
Maar met minimaal zelfde opties.
En nog meerdere in voorraad staan (nieuw)

fanSkoda-VW

Forumguru
Weer even verder zoeken en kijken.
Ik vergat te vertellen DSG verplicht en m'n dochter heeft me de kleur zwart verboden.
Tja, hmmmm, Dat was als bij de 2e Fab combi zo, bruin was oké, zwart no go.

grtsssssssssss

[In memoriam: Fab 3 -Topaz brown | Fab 2 -blauw | Fab 1 -zwart |
En daarna de Scala - Topaz waar m'n dochter nu trots in rijdt, vervangt Citigo Artic]
Fab 1-2-3.jpg

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Dat moeder de vrouw de kleur bepaalt zij we wel gewend, maar dochterlief? Als ik dat zou doen, zou t een roze auto worden :deuk:

fanSkoda-VW

Forumguru
@Tees :jaja:Je hebt volkomen gelijk: zuurstok roze. Bekleding neon roze pluche? :sterretjes:
Maar helaas heeft Skoda bijna alleen 'zakelijke' kleuren. Zelfs geen groen, de autokleur waar ik nu nog in rij.

grtsssssssssss

fanSkoda-VW

Forumguru
@leon-cupra Klopt, was ik ook al op gestuit.
De Fabia is alleen in hatchback en ,helaas, de kofferruimte is veel te klein.
Was er een Fab combi, dan...

Ik ga ff kijken.

Grtss

Tees

Donateur
Als een Fabia te klein is, lijkt me dat een Puma ook zeker te klein is.
Waarom trouwens geen F3c?

fanSkoda-VW

Forumguru
@Tees Tja, ik wil een jonge auto die 100% moet zijn.
Ehhhh... Ehhhh... Ehhhh...... Ik heb zo'n blauwe-makkelijk-parkeer-kaart. Je weet het vast wel, met zo'n rolstoeltje er op.
Das ook de reden dat ik niet naar een Scala kijk maar een iets hogere auto. En sportief?
Nee, de Scala is al meer een rustige limousine (met voldoende pk's/Kw/s) maar zeer comfortabel en vooral.. stil van binnen. :)
De F3c is er al te lang uit, denk ik. En idd zeker ook qua maat is een T-roc prima, denk ik. Zijn die net zo goed als een Skoda (LOL)?

dank & grtsss

( https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-t-roc-benzine-2022-53737380 )

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
De F3c is er al te lang uit, denk ik.
Dat valt wel mee hoor, de combi is zeker nog een jaar gebouwd nadat de F4 op markt kwam en duidelijk was dat die niet meer in combi uitvoering werd gemaakt.
Dus met beetje zoeken vind je misschien nog wel voorraadmodel van de F3C...???

• Leuk
Waarderingen: Tees

fanSkoda-VW

Forumguru
De T-Roc wordt het toch maar niet, jammer. Had een mooie gevonden. Ook qua kleur.
In diverse testen wordt me verteld over het bandengeruis en zo. En dat is juist waar ik vanaf wil.
De Ford Kuga ook niet, me te groot.
Zucht.. Wordt vervolgd. Voor vandaag genoeg vierkante oogjes gekregen van het scherm.

grtss

Bovenaan Onderaan