Ipod besturing op de Octavia 2014

O3-Rider

Senior Member
Enig idee waar die beetje voordelig aan te schaffen zijn?

En hiervoor heb ik geen MDI uitvoering van de USB nodig?
 

Luke

Forumguru
Zeg, O3-Rider, waar heb je dan je MDI-aansluiting? En heb je bovendien ook nog de USB/AUX-ingangen? Als je een MDI-naar-APPLE-kabel nodig hebt, ik heb er nog een ongebruikte. Maar dan heb je natuurlijk wel die MDI-ingang nodig... Die moest je als optie besteld hebben op je O3 :pieker:
greetz
 

O3-Rider

Senior Member
Zeg, O3-Rider, waar heb je dan je MDI-aansluiting? En heb je bovendien ook nog de USB/AUX-ingangen?
greetz

Nee dat heb ik dus juist NIET. Enkel usb en aux. Maar zoals ik hier lees, is de MDI vervallen en zit dit nu standaard in de USB. Dus volgens mij heb ik dan de MDI kabel nodig.
 

Luke

Forumguru
Als je geen MDI-poort hebt besteld, dan heb je dus de standaard USB/AUX-ingangen onder je airco. En omdat je je wagen nét iets te vroeg hebt besteld kan je dus via die USB niet je Apple-product aansluiten om de muziek af te spelen. Je kan enkel opladen. Zo is het toch, hé?

Wel, dan zou ik zeggen: ga naar je dealer en vraag 'm of ze geen update kunnen doen van de software zodat die USB/AUX-ingang ook gebruikt kan worden voor je Apple-product.
Misschien heb je wél een stukje hardware nodig dat ergens tussen die USB/AUX en je radio moet worden gezet. Dat kan misschien aftermarket ook geïnstalleerd worden?

De MDI-kabel is er enkel om een MP3 speler aan te sluiten op die optionele MDI-poort. Je kan MDI-APPLE of MDI-USB aanschaffen. Daarmee kan je dan een APPLE-product of een MP3speler/USBstickie aansluiten via die optionele MDI-aansluiting.

groetjes
 

O3-Rider

Senior Member
KLopt. "Te vroeg geleverd". Ach het is niet anders. Zit nu grote SD kaart in de auto, wat prima werkt.
 

Luke

Forumguru
Heb nog even bovenstaand bericht gewijzigd. Misschien kan je er via de garage dus iets aan doen.
 

Luke

Forumguru
Jammer dat de upgrade van MDI naar USB voor apple-productondersteuning niet gecommuniceerd werd in de brochure ofzo. Probeer eens via de dealer...

Bon, waarom die link naar de brochure van Skoda er nu ineens komt?? It wasn't me! :arghh:
 

intruder1400

Actief lid
Als je de auto sleutel in je broekzak hebt zitten, dan blijft hij aan dan zou hij dus via Wi-Fi te benaderen zijn... Wie wil zo vriendelijk zijn dit eens te testen?
Iemand die kan checken of de iPod te benaderen is via iTunes als de auto op de oprit staat en van het contact is?

En zit er ook eenaansluiting voor een iPod in het dashboardkastje? Vind zo'n draadje in het zicht niet echt wat....
 

intruder1400

Actief lid
Hmmm, net mij octavia binnen (greenline, businessline, 1.6tdi). Als ik via usb mijn ipod nano (oud dingetje) of mijn iphone aansluit: gebeurt niets (behalve opladen)...

Iemand een idee of ik hieraan iets kan doen? Hoop toch niet dat ik heen en weer moet gaan lopen met mijn sd-kaartje. Via bluethooth vind ik niet ideaal wegens gebruik apjes onderweg.
 

intruder1400

Actief lid
Android aanschaffen.... ;)
Laat ik nu een half jaar geleden overgestapt zijn van iphone 5 naar HTC One (geen spijt!).

Waar apple onverslaanbaar is, is met itunes en de synchronisatie van je iphone/ipod. Zeker als ik die ipon (met wifi) in de auto laat liggen en gewoon vanaf mijn macbook op de bank dat ding kan syncen.

Zal nog even kijken hoe de Amundsen omgaat met spotify op mijn HTC One. Misschien biedt dat nog uitkomst.

Nog een andere vraag: in de optie Businessline wordt gesproken over 4 extra speakers terwijl er standaard al 4 inzitten. Begrijp ik het goed dat de standaard vier voorin zitten (2 per deur) en dat de BL dat uitbreid naar ook 2 speakers per achterportier? Had namelijk verwacht dat er standaard in de achterportieren ook speakers zaten en ik met de BL blij verrast elders nog wat zou aantreffen...
 
Ik heb nog een subwoofer achterin, tweeters in het dashboard, en nog wat moois bij de spiegels, boxen in alle deuren en waar ze de rest verstopt hebben weet ik niet eens. Volgens mij moet ik er 10 hebben....
 

intruder1400

Actief lid
Ik heb nog een subwoofer achterin, tweeters in het dashboard, en nog wat moois bij de spiegels, boxen in alle deuren en waar ze de rest verstopt hebben weet ik niet eens. Volgens mij moet ik er 10 hebben....
En wat heb je aan opties besteld dan? Ik heb alleen businessline...

En waar zitten die tweets in het dashboard? Heb je ook een fotootje?
 

Joske

Forumguru
volgens mij zaten de tweeters bij de O3 in de deur, dacht ik eens ergens hier gelezen te hebben in het audiogedeelte van de O3.
 
Ik de elegance businessline. Opties? Zie mijn handtekening. In de brochure stond in de tijd dat ik bestelde (vorig jaar) 10 boxen (als ik me niet vergis)...
 

intruder1400

Actief lid
Ik de elegance businessline. Opties? Zie mijn handtekening. In de brochure stond in de tijd dat ik bestelde (vorig jaar) 10 boxen (als ik me niet vergis)...
Het aantal speakers maakt natuurlijk niet uit. Ik loop niet over van enthousiasme als ik het audio geluid van mijn auto hoor. Maar om hem nu helemaal open te halen en nieuwe hifi in te laten bouwen zie ik ook niet zitten....
 
Bovenaan Onderaan