Ipod besturing op de Octavia 2014

Darkside

Forumguru
18 jun 2010
2.127
497
93
schalkhaar
Kijk, dit topic loopt lekker!
IPod vanwege audioboeken. Houdt bij waar ik ben en kan savonds tijdens de afwas lekker verder luisteren :-)

Als ik recties zo lees is de ipod aansluiting totaal verbodig?
Is er nog iemand die uit Eigen ervaring kan zeggen dat een ipod op de usb het gewoon prima doet? Met besturing vanuit de admundsen radio?
Anders gewoon even naar de dealer toe met je iPod en hem aansluiten.
Mag vast wel.

Er kan eventueel ook nog een generatie verschil zitten tussen de ipods.
Waarbij iemands zijn Gen2 ipod wel werkt en jouw gen4 niet.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Angel4141

Pollewop

Forumguru
1 jul 2011
294
156
53
Ik heb sinds twee weken via een MDI kabel een iPod Touch gekoppeld aan de Amundsen in m'n OC3, en dat bevalt uitstekend. 28 GB aan AAC bestanden erop dus voor weken muziek. Alle iPod muziekfunkties zijn beschikbaar en te selecteren via het touchscreen van de Amundsen: Afspeelijsten, artiesten, albums, genres, albumafbeeldingen etc.
Ziet er allemaal prima uit, en de selectie mogelijkheden zijn prima... :thumbsup:
 

Rallye

Forumguru
11 mrt 2006
10.520
4.068
123
@Pollewop : kun je je antwoord iets toelichten? Heb je nu de USB nu wel of niet vervangen door de iPod-aansluiting?
 

Wesly

Senior Member
28 jun 2013
674
229
43
46
Diemen
Via de MDI kabel is volgens mij de speciale iPod interface, via USB heb je niet alle functies welke worden beschreven. Ikzelf heb een iPhone via de interface draaien maar ik moet nog even uitzoeken of ik deze mogelijkheden ook heb
 

Pollewop

Forumguru
1 jul 2011
294
156
53
@Pollewop : kun je je antwoord iets toelichten? Heb je nu de USB nu wel of niet vervangen door de iPod-aansluiting?

Net wat Wesly al noemde; Ik heb geen USB aansluiting, maar een MDI aansluiting. Als je de iPod, d.m.v. een speciaal kabeltje, aansluit activeer je een iPod interface met de bijbehorende functie's.
Tegelijker tijd heb ik mijn iPhone aangesloten via Bluetooth, maar heb dan duidelijk minder functie's als ik muziek afspeel.
 

intruder1400

Actief lid
20 nov 2013
292
64
28
Ik heb sinds twee weken via een MDI kabel een iPod Touch gekoppeld aan de Amundsen in m'n OC3, en dat bevalt uitstekend. 28 GB aan AAC bestanden erop dus voor weken muziek. Alle iPod muziekfunkties zijn beschikbaar en te selecteren via het touchscreen van de Amundsen: Afspeelijsten, artiesten, albums, genres, albumafbeeldingen etc.
Ziet er allemaal prima uit, en de selectie mogelijkheden zijn prima... :thumbsup:

Nu ben ik heel benieuwd of:
1. het geheel ook onzichtbaar 'weggemoffeld' kan worden?
2. het mogelijk is of de ipod ook aanblijft als de auto uit is en keurig op de oprit geparkeerd is.

Je raad het al, vanaf de bank dat met itunes via wifi de ipod bijwerken als je nieuwe muziek hebt. Dat zou wel erg handig zijn, hoef je nooit meer met een device te slepen als je weer een nieuw album op de kop getikt hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Angel4141

Pollewop

Forumguru
1 jul 2011
294
156
53
De iPod ligt in het vakje voor de versnellingspook en is onzichtbaar. Het klepje kan bijna helemaal dicht, op een klein kiertje na. Door het kiertje gaat het MDI-kabeltje, want de aansluiting zit helaas boven het klepje. "Simply - not so- Clever" van Skoda... Ik maak morgen wel even een fototje...

Zover ik weet gaat de iPod uit als je amundsen uitzet, maar ik weet het niet zeker. Ik kijk morgen wel even.
Als hij niet uitgaat zou je inderdaad via wifi muziek kunnen uploaden via iTunes...
 

Rallye

Forumguru
11 mrt 2006
10.520
4.068
123
Hmmm. Ik had toch sterk het idee dat je moest kiezen tussen USB of iPod. Uit de folders die ik op de site van Skoda aantref, kan ik dit echter niet (meer??) halen. Daar staan gewoon net, als bij mijn Octi II, alleen verschillende kabeltjes in, zie foto's. Weet iemand hoe het echt zit? En of er iets gewijzigd is sinds de introductie van de Octavia III?

image.jpg

image.jpg
 

Pollewop

Forumguru
1 jul 2011
294
156
53
Zo heb ik mijn iPod Touch aangesloten ( Ik heb dus de AZO 800 001 kabel. N.B. deze is met de oude (brede) aansluiting, dus NIET geschikt voor iPhone 5 of later. Voor die heb je een adapter nodig):
IMG_0720.jpg photo 1.JPG

Ik heb gekeken of de iPod aanblijft als je contact uit zet en de Amundsen uit gaat. Zo te zien blijft hij aan staan...
 
Laatst bewerkt:

intruder1400

Actief lid
20 nov 2013
292
64
28
Ik heb gekeken of de iPod aanblijft als je contact uit zet en de Amundsen uit gaat. Zo te zien blijft hij aan staan...
Als je de auto sleutel in je broekzak hebt zitten, dan blijft hij aan dan zou hij dus via Wi-Fi te benaderen zijn... Wie wil zo vriendelijk zijn dit eens te testen?
 

Darkside

Forumguru
18 jun 2010
2.127
497
93
schalkhaar
MDI was vroeger een extra optie die je moest aanvinken voor zo'n €150,- meen ik. Dit had je nodig ook als je gewoon een USB HDD (zoals ik) wou aansluiten. Dan moest je ook nog eens een VAG kabel kopen om van USB naar de propriety aansluiting van de MDI te gaan.
Tegenwoordig is USB gewoon standaard. En kan je je USB apparaat zonder aparte kabel gewoon aansluiten.
Echter voor Apples heb je volgens mij nog steeds de speciale kabel nodig die je appel goed kan aansturen.
Deze kabel is volgens mij dezelfde als de oude MDI kabel.
Ik heb in een golf gereden die deze aansluiting had en daar past mijn MDI kabel voor mijn HDD ook op.

De MDI is er volgens mij nog steeds nodig als je appeltjes wilt connecten.
 

Skoda liefhebber 1

Forumguru
14 mei 2013
2.798
1.297
128
Zoetermeer
Vandaar dat ik geen Apple meer wil. Wat een gedoe om dat ding aan de praat te krijgen als je geen Apple auto, Apple radio, Apple Flash Player hebt. Ik zeg, ga over op Android en er gaat een wereld voor je open.... In ieder geval makkelijk connecten!! Zo, dat ben ik effuh kwijt en off topic ook nog.... :shutup:
 

Darkside

Forumguru
18 jun 2010
2.127
497
93
schalkhaar
Geen idee hoe android straks werkt in de O3. Maar ook dat is niet heilig.
Mijn android laadt alleen op via de USB. Ik kan niet mijn interne geheugen met muziek benaderen.

In dat geval is apple zo slecht nog niet.
Het zou gewoon mooi zijn als hiervoor een standaard komt. Zodat dit gewoon ten alle tijden werkt. met elke telefoon in elke geschikte auto
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eekhoofd

Nieuw lid
7 okt 2013
24
13
3
39
Android werkt met de USB kabel en Bluetooth. Echt perfect!

Of dat Android goed werkt icm een multimedia systeem is heel erg afhankelijk van de leverancier en versie van Android.

Voorbeeld:
In mijn huidige voorloop (Peugot 208 :shutup:) Kon ik eerst alleen het geluid over de speakers krijgen. Bedienen van bijv. Spotify ging niet. Dat was met de originele bijgewerkte Samsung firmware. Laatst een Cyanogen erop gezet (versie van Android zonder alle Samsung bloatware) en toen kon dat ineens wel en was het geluid van veel betere kwaliteit.