Iphone 17 Pro Max compatibility met MIB3 Swing infotainment

Goededag allemaal!
ik heb een Skoda Octavia ambition van 2020. Deze heeft een MIB3 Swing infotainment en ik zie de Smartlink functie op mijn scherm. Als ik dit aantik staat er: function not available. Als ik een officiele Iphone kabel aansluit dan krijg ik een Carplay en Bluetooth optie. Carplay werkt echter niet, maar volgens de dealer komt dit omdat Smartlink niet geactiveerd is. Daarbij zegt hij dat de Iphone 17 Pro Max niet compatibel is. Ik kan me slecht voorstellen dat een nieuwe telefoon niet zou werken, dat zou betekenen dat 1000en mensen geen connectiviteit hebben.

Kan iemand met een zelfde auto als mij bevestigen of Carplay / Smartlink voor hun werkt?

Thanks!

MarcoO2

Forumguru
Ik kan me slecht voorstellen dat een nieuwe telefoon niet zou werken, dat zou betekenen dat 1000en mensen geen connectiviteit hebben.
Toch gebeurt dat vaak. Een al wat ouder platform en een moderne nieuwe telefoon gaat niet altijd samen.

Ik heb de afgelopen weken ook tevergeefs geprobeerd een iPhone 16 aan de praat te krijgen in een Suzuki Ignis: ook die wordt niet ondersteund.

MarcoO2

Forumguru
Je zou verwachten dat er wel een compatibiliteitslijstje voor de MIB3 beschikbaar zou zijn, maar ik kan niets vinden. In de handleiding ervan staat geen verwijzing.

Rallye

Forumguru
Wel bijzonder dat een auto uit 2020 geen geactiveerde Smartlink heeft. Ik zie daarnaast niet in dat een bepaalde iPhone, die gewoon op iOS 26 draait (net als mijn 15 Pro) opeens niet compatibel zou zijn met Carplay in een Skoda. Vraagnis dus vooralm waar haalt jouw garage vandaan dat zo’n iPhone het niet zou doen?

hemi24

Donateur
Een MIB3 Swing in een 2020 Octavia vind ik al een unicum.

Ik zou ook zeggen dat comptabiliteit bij CarPlay bij een iPhone eerder afhangt van de iOS versie en niet van het model…

Aangezien mijn iPhone 17 hef gewoon prima doet op een MIB2 systeem, zie ik het probleem niet zo.

@ruudvanderborgh misschien moet je eens contact zoeken met @Antera voor het activeren van SmartLink

Wel bijzonder dat een auto uit 2020 geen geactiveerde Smartlink heeft. Ik zie daarnaast niet in dat een bepaalde iPhone, die gewoon op iOS 26 draait (net als mijn 15 Pro) opeens niet compatibel zou zijn met Carplay in een Skoda. Vraagnis dus vooralm waar haalt jouw garage vandaan dat zo’n iPhone het niet zou doen?

Ze halen dat hier vandaan, maar dat vertrouw ik dus voor geen meter, want dat zou betekenen dat alleen telefoons ouder dan 3-4 jaar compatible zijn. Maar goed, ik zal eens kijken of ik een oude iphone kan lenen (die wel compatible is volgens deze lijst) en dan testen. Of iemand moet me hier kunnen bevestigen dat ze een zelfde model auto+infotainment hebben waarbij Iphone 16/17 wel werkt. Nogmaals, lijkt me erg stug.

1778159288014.png

Bijlagen

• 1778159298803.png
    1778159298803.png
    89,3 KB · Weergaven: 1

Rallye

Forumguru
Wat wil je proberen met die oude iPhone dan? Want als ik je verhaal goed begrijp is Smartlink niet geactiveerd…..

Na de op https://compatibilitylist.skoda-auto.com/ vermelde telefoons is denk ik gewoon niets meer getest. Dit zegt inderdaad niets - nog afgezien van het feit dat het bij iPhones niet zozeer om de telefoon gaat als wel om de iOS-versie……

Activering van (bedrade) Smartlink zou wel mogelijk moeten zijn, zie https://catalog.skoda-auto.com/eu/eu/en/smartlink/p/6VA054830A. Enige opmerking: “This product is only for cars with MIB3 with PR number 9WC.”

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan