Inwendig reinigen kop TSI motor?

ertromp

Forumguru
Of rekent een VAGTechniek €375,- te veel....?
Ben benieuwd of er ervaringen zijn bij dat bedrijf uit Beek maar ook bij specifiek het wallnut blasten bij VAGtechniek.
En kleppendeksel lichten voor controle?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Luchtinlaat, sorry...
Maar t kan idd dat VT te veel vraagt, maar zo'n groot prijsverschil is toch wel veel... En VT is vast en zeker niet de goedkoopste, maar staat toch ook niet bepaald bekend als een afzetter.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben bang dat 125 euro voor wallnutblasten, in de praktijk mogelijk een veredelde chemische cleaning is.
 

ertromp

Forumguru
Daarom ook de tip bellen of nog beter vraag of je mag komen kijken want dan weet je wat er gebeurt. Destijds ben ik een hele dag bij HBT wezen kijken hoe hij het aanpakt en wat er gebeurt. Nu lees ik een hoop aannames wat wellicht geheel ongegrond is. Het is geen rocket science het apparaat waarmee het wallnut blasten gebeurt en ook kosten voor granulaat en apparaat zijn overzichtelijk. Grootste aandeel is de arbeid.
Website van het bedrijf spreekt toch echt over walnut en om dan te gaan roepen dat het wellicht een chemische reiniging is........
Misschien dat het bedrijf uit Beek minder groot is in werknemers dan VAGTechniek en een minder nieuwe/grote werkplaats heeft die ook in de kosten meegenomen moeten worden.
 
Laatst bewerkt:

ZaRoK

Senior Member
Onder de prijs van 125 staat: Meerprijs uurtarief, indicatief vanaf 2.5 uur (procestijd).
Als de uren gaan lopen dan zitten de prijzen dichter bij elkaar, vergeet ook de pakkingsets niet.
+ Het is misschien handig de injectoren meteen ultrasoon te laten reinigen.
 
Een tijdje geleden alweer dat er iets gelopen heeft hier. Ik ben met de mijne nog niet geweest, maar ga van de week toch eens met Lawrence bellen, die zit hier namelijk zoiets om de hoek. Mijn CAXA loopt nog prima, maar heb wel het idee dat er een beetje een ruw randje aan zit, vooral stationair wil ie nog wel eens "hikken". Ik hou jullie op de hoogte ;)
 
Vanmorgen even contact gehad met Lawrence, kosten voor een 4-cilinder: €350-€400.

Binnenkort maar eens een afspraak maken. Foto's van voor en na de behandeling inclusief.
 
Jaaaaa, sorry, helemaal vergeten !!

Het heeft prima uitgepakt. De foto's waren wat onduidelijker dan ik gehoopt had, maar de verbetering is zichtbaar.

Men heeft voor de reiniging een vast tarief, maar ik heb meteen de olie en filter laten verversen/vernieuwen en het brandstoffilter laten vervangen. Inclusief huurauto was ik €506,91 kwijt bij aangeleverde olie en beide filters. Voor het vervangen heeft men een half uur/3 kwartier op de factuur gezet, mijns inziens een net tarief, ondanks dat ze niks aan de materialen hebben verdiend.

De auto loopt een stuk fijner door de toeren heen. Dat kan natuurlijk ook liggen aan het vervangen filter. Het inhouden bij doortrekken is in elk geval helemaal weg. Ik heb er geen spijt van.

Helaas heeft de auto nog steeds een beetje een onrustige stationairloop, daar moet ik nog op onderzoek uit.

Al met al een goede investering.

Men gaat binnenkort ook beginnen met het chippen van auto's, maar vanwege gebrek aan ervaring weet ik eerlijk gezegd nog niet of ik dat daar ook laat doen.
 

steef2

Lid
Goed om te horen!

Op internet lees ik ook goede verhalen over oil catch cans. Zijn er mensen die hier ook ervaringen mee hebben? Dit zou de koolafzetting tegen moeten gaan.
 
Ik weet dat er idd een aantal mee rijden en dat zou idd moeten werken..
de koolafzetting ontstaat deels door olie die via de carterventilatie mee gezogen word en zo op de kleppen beland, en gezien daar geen brandstof overheen gaat koekt dat aan.. maar evengoed komt er wel kool op maar het zou idd flink schelen.

wel zo nu en dan (ik weet niet hoe vaak) de can legen.. (en wellicht wat olie bij vullen?)
en let ff op dat je een “klieder” proof model hebt.. ik heb er zelf ooit eens naar gekeken en er zijn verschillende in omloop..
 
Bovenaan Onderaan