Introductie Alfa Romeo Tonale 8 februari 2022

Maken of kraken deze Tonale


  • Totaal aantal stemmers
    16

hemi24

Forumguru
Als ik verschillende foto's vergelijk, valt mij op dat achterklep en portieren een tint lichter zijn dan de rest van de auto. Blijkbaar worden portieren en achterklep in een ander proces gespoten, en krijgen ze dat niet gelijk.

vindt je aan de andere kant niet terug als je op Google zoekt naar foto’s…
 

EdK

Forumguru
Heren zijn we de term " Two Tone " alweer vergeten ??
En ja in algemeen twee contrasterende kleuren dan, behalve dus bij Alfa niet...:lezen::koffie:
 

Bakboord1

Forumguru
Heb maar op kraken gestemd. Hoe leuk het ook lijkt: bij Alfa verzinnen ze altijd wel iets waar ik enorm op afknap of totaal idioot onpraktisch is. (Zit nu op gaspedaal Stelvio’s te kijken..)
 

sitechris

Donateur
Probleem met alfa voor mij is dat ik ze in verleden best wel eens serieus heb overwogen maar dat ik er nooit voot gekozen heb. Giulietta QV in 2011 vs Golf GTi werd dus de VW. En ook nu is het zonder twijfelen een 3-serie geworden en geen Giulia. De tech in de bmw is gewoon veel moderner. Op de Giulia heb je bv nog bi-xenon ipv led (laat staan matrix of laser). Dat vind ik echt ergerlijk. Is maar een voorbeeld maar dat geldt voor veel meer. Plus dat een giulia ook prijzig is en afschrijving stevig zal zijn.
 

EdK

Forumguru
in verleden best wel eens serieus heb overwogen maar dat ik er nooit voot gekozen heb
Wel in verleden heb ik er wel voor gekozen, en had een Alfa Sud besteld !!
Maar bij ophalen was hij al zo verroest dat de helft van de wagen al bij de dealer achter bleef, dus toen heb ik mijn helft maar weer aan dealer terug gegeven en de koop ontbonden.
Maarrrrr moet zeggen, de sleutel glimde me tegemoet !! Waarschijnlijk omdat die droog in de zaak had gehangen...:D
 

Bakboord1

Forumguru
Ik heb tijdens mijn eerste job gespaard voor een 156 sportwagen. Toen ik m eindelijk kon betalen durfde ik het niet aan. Ging toen kijken voor een A4 avant TDI en het is de Skoda Octavia L&K geworden.
Toen ik mocht leasen proefgereden met een 159. Maar met mij achter het stuur is er geen beenruimte meer achterin. Die auto viel dus af. (En de motoren waren ouderwets/traag en een 1750ti paste niet in het budget)
Een Stelvio kan/wil ik niet betalen dat zorgt ervoor dat ik 20 jaar tijd ook nog nooit een alfa heb gehad.
 

hemi24

Forumguru
Of zoals ze zelf zeggen: Alfa Romeo - Het merk van de emotie

Ooit iemand het volgende horen zeggen over Alfa:

Als je in de showroom stapt en je valt voor een Alfa en besluit over te gaan tot de aankoop dan is dat uit pure emotie!
Als je er vervolgens een tijdje in gereden hebt en je staat weer een keer in de werkplaats of langs de weg met pech, dan wordt je wederom emotioneel...
 

ertromp

Forumguru
Hopelijk neemt Skoda / VAG groep met de huidige bouwkwaliteit (software) die emotie niet over :nailbiting: Daar zijn genoeg voorbeelden van momenteel helaas
 

EdK

Forumguru
Maar als VW en Tesla gelijk waren begonnen met de ontwikkeling dan had je waarschijnlijk VW gezegd....:koffie:
Probleem is dat er gewoon geen goed programmeurs zijn....
En we de software er maar ingooien voor deze goed is getest... nee testen mogen wij als klanten doen.
En als wij beginnen te schreeuwen dat het t niet doet dan noemt men dit feedback en gaat men er eens naar kijken...

Wel dat moet ik doen bij me werkgever........had ik zeker geen werk en jij geen stroom in je woning.
Maar kun je je EV ook niet laden en heb je geen weet van die bagger software...:pieker::D
 

sitechris

Donateur
ja zeker, alleen is Tesla al 10 jaar bezig. Idd door schade en schande, maar inmiddels is de grootste drama wel voorbij. Los van het feit dat de batterijtechniek erg robuust is.
 

JeSko

Forumguru
Tesla heeft capabale mensen aan boord qua batterijtechnologie en software, VW heeft die boot compleet gemist.
 

EdK

Forumguru
VW heeft die boot compleet gemist.
NEE, VW heeft een achterstand tov van bv Tesla...
En maak je geen zorgen, die word echt wel ingehaald hoor...
Maar met alles wat nieuw is kost het tijd voor je artikel is door ontwikkeld en de bugs en fouten eruit zijn...

Bij firma waar ik werk hebben we ook eigen ontwikkelde producten, en ja soms ook te vroeg in veld gebracht.
Maar wij gaan vaak met een klant in gesprek om ons product daar te instaleren, zodat de gebruikers ermee kunnen spelen.
En dan komen de gebruikers fouten een stuk sneller naar boven.
En ja dan kan het soms erg hardnekkig zijn voor een probleem verholpen is...

Dus door te zeggen dat ze de boot hebben gemist...... is erggggg kort door de bocht.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Vanwaar komt die achterstand denk je? Achterstanden loop je op als je de boot mist, die boot hebben ze in 2015 al gemist.
 

Cordoba

Forumguru
@JeSko Hoezo in 2015? Waarom bijvoorbeeld niet in 2012? Voor de ontwikkeling van een nieuw model dat gebruik maakt van bestaande technieken kom je een heel eind in 5 jaar ontwikkelingstijd, maar als je een heel andere aandrijvingstechniek gaat gebruiken heb je veel meer tijd nodig, denk alleen al aan de opslag en montage van de accupakketten, maar ook aan de laadtechniek, en alle software die nodig is speciaal voor elektrische aandrijving.

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat Tesla de boot heeft gemist, omdat ze nog steeds geen auto met echt goed lakwerk af kunnen leveren, en zo heeft iedere fabrikant van alleen elektrische auto's ook zijn zwakke punten. Als je het VAG-concern vergelijkt met de andere confessionele autofabrikanten die elektrische auto's bouwen, doet VAG het niet slechter, ook een Polestar (Volvo) heeft bijvoorbeeld allerlei problemen, Renault met een Zoe met slechte veiligheidsscores, een Nissan Leaf die zijn opgegeven actieradius niet eens benaderd, of de EV's van Opel die vanwege brandgevaar een software update hebben gekregen, waardoor maar een deel van de batterijcapaciteit gebruikt kon worden. Kortom er is eigenlijk geen EV die geen problemen heeft. Die problemen zullen beslist minder worden in de loop der tijd, maar daar is 'ontwikkelingstijd' voor nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
@Cordoba :je weet ondertussen toch wel dat ze binnen het VAG concern gestopt zijn met verdere ontwikkelingen nádat JeSko z’n S2 klaar was…
Die Bílý is het laatste stukje echte kwaliteit wat ze bij Skoda in elkaar hebben weten te schroeven; daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan!
 
Bovenaan Onderaan