Introductie Alfa Romeo Tonale 8 februari 2022

Maken of kraken deze Tonale


  • Totaal aantal stemmers
    16

ertromp

Forumguru
Op 8 februari vindt de introductie plaats van de Tonale een nieuwe SUV van Alfa.
Wat vinden jullie? Maken of kraken die bolide

45E545E0-C44F-4FF1-8E24-804B675F8EAC.jpeg

3D4E52E0-0AAE-41DD-9204-8C52ECBD6ED7.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Een Alfa kan imo nooit een SUV zijn, maar ze hebben hem wel goed gestyled, het is tenminste geen baksteen op wielen. Echter hoop ik dat die camera's als buitenspiegels niet de maatstaf worden, dat is weer zo nutteloos, duur en wellicht storingsgevoelig, verwarmde buitenspiegels zijn en blijven het beste wat men kan doen op een auto.
 

Tees

Donateur
Ik vind het helemaal niks. Ik ben sowieso geen groot SUV fan (vind ze soms best mooi, maar ik zou altijd een station/hatchback/spaceback prefereren), ik vind de Alfa styling over het algemeen wél heel mooi, maar Alfa styling op een SUV :nono:
 

EdK

Forumguru
De perfecte verlaging voor een wagen van fabriek af....
Tsja de styling van Alfa blijf ik in algemeen mooi vinden.
Maarrrrr.......de afschrijving is zo hoog bij die spaghetti bakken....

Dus sorry voor mij geen Alfa
 

Cordoba

Forumguru
Heeft wel de typische neus van een amfibie: bovenkant van de neus(motorkap) is hoog, pal daaronder lage lichten over een groot deel van de breedte voor een 'snelle styling', en in het midden een veel te grote schildvormige Alfagrill. Onder de koplampen een 'opvulstuk' om naar de ondergrill te gaan, en dan een wanstaltige ondergrill die enorm hoog is. Als je dan ook nog bedenkt dat er geen bumpers en kentekenplaten opzitten (waar laat je het kenteken aan de voorzijde), is het helemaal een ontwerp dat totaal uit proportie is, en nog niet eens bruikbaar als normale auto (kenteken en bumper lijken bij dit ontwerp echt een probleem).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
(kenteken en bumper lijken bij dit ontwerp echt een probleem).
ehhhhh, is dit niet een algemeen alfa probleem ?
Kijken naar hun eigen mini plaatjes en niet verder over de grens kijken waar we met bakplaten rijden...

Was vloegel hier ook met de motorfietsen, zat een bakplaat op daar werd je misselijk van.
En reden velen met illegale kleinere platen rond, en heeft velen een boete gekost...
Maar de aanhouder wint (dit keer ) en kwam men uiteindelijk met normale platen.
Ging meteen van 1 op 18 naar 1 op 19 in me verbruik.......:koffie::D
 

hemi24

Forumguru
Prachtig design, maar als het al niet lukt om een auto die naar een show gaat, in één juiste kleurtint te spuiten…
(Of is dat ook onderdeel van het ‘design’?!?)

:nailbiting:
 

Cordoba

Forumguru
Italie moet tegenwoordig aan de voorkant toch ook de EC-platen gebruiken, dus zelfde afmetingen als de rest van Europa? Maar het is inderdaad bij veel recentere Alfa modellen een probleem zoals bijvoorbeeld de Giulia, de MeToo (Mito) en de 157.
 

Japanese Power

Donateur
Mwah. Nee zeg. Even gegoogeld op een aantal foto’s van deze presentatie en overal zie je idd. dezelfde afwijking. Italiaans designtje zeker…
 

hemi24

Forumguru
Hoek achter is gewoon een andere tint dan achterportier, kofferklep en spoiler.
Behoorlijk slecht als je zoiets naar een beurs stuurt!
 

sitechris

Donateur
Jammer dat de RWD hatchback (een paar jaar terug was dat nog een plan) er niet gekomen is. Dit is de zoveelste SUV met alle bijhorende nadelen op het gebied van wegligging, verbruik en prestaties. Maar ja, dit is wel wat de markt wil ;).
 

ertromp

Forumguru
Beter eerst wachten met oordeel over wegligging tot je deze SUV gereden hebt @sitechris. Ben benieuwd
De Stelvio ook een Alfa SUV wordt door velen toch als super ervaren betreffende de wegligging. Nu maar afwachten of dat voor deze SUV hetzelfde zal worden
 

Kanerr

Forumguru
Als deze auto Alfa helpt te bestaan, maken!

Als het nutteloos is en Alfa alleen maar meer naar beneden haalt, kraken!

Ik vind hem niet bepaald lelijk, zeker vergeleken met een BMW X3 bijvoorbeeld, of een Idiote Merc suv (pick and choose)
 

sitechris

Donateur
Beter eerst wachten met oordeel over wegligging tot je deze SUV gereden hebt @sitechris. Ben benieuwd
De Stelvio ook een Alfa SUV wordt door velen toch als super ervaren betreffende de wegligging. Nu maar afwachten of dat voor deze SUV hetzelfde zal worden

De Stelvio rijdt voor een SUV heel goed, maar een Giulia rijdt nog net even iets fijner (kost minder, is sneller, zuiniger, lichter etc).
 

ertromp

Forumguru
Je was in je test toch razend enthousiast over de Stelvio: "De belofte dat de Stelvio net zo sportief rijdt als de Giulia is geen grootspraak."
Ben benieuwd straks naar je ervaring met zo'n Tonale. Zet maar vast op je shortlist
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Hoek achter is gewoon een andere tint dan achterportier, kofferklep en spoiler.
Behoorlijk slecht als je zoiets naar een beurs stuurt!

Als ik verschillende foto's vergelijk, valt mij op dat achterklep en portieren een tint lichter zijn dan de rest van de auto. Blijkbaar worden portieren en achterklep in een ander proces gespoten, en krijgen ze dat niet gelijk.
 

sitechris

Donateur
Je was in je test toch razend enthousiast over de Stelvio: "De belofte dat de Stelvio net zo sportief rijdt als de Giulia is geen grootspraak."
Ben benieuwd straks naar je ervaring met zo'n Tonale. Zet maar vast op je shortlist

Ja dat klopt (heb het even nagelezen) maar dat ging wel weer ten koste van comfort. Giulia had both. Niet voor niets cijfer 8 vs 7.5
 
Bovenaan Onderaan