Interieur wrapping?

carfreak24

Forumguru
IMG_3374.JPG IMG_3375.JPG IMG_3376.JPG IMG_3379.JPG Hopla.

Gisteren eerst nog even bij de Brezan een setje van speciale kunststof interieurdeelverwijderdingen (scrabble 2x woordwaarde) gekocht om de dashboard strip los te kunnen halen. Las in een ander verslag dat het middenstuk (wat met een lapje leer aan de stuurkolom zit) niet los kon. Bleek wel te kunnen. Nu een paar snelle foto's . Max mag zo starten...
 

xplain

Forumguru
Damn @carfreak24 dat heb je erg mooi klaargespeeld! Ik ben die verdomde pianolak na een maand ook al strontbeu, maar omdat ik met een leaseauto rijd ga ik dit toch maar aan me laten voorbij gaan. Skoda zou hier alleszins een voorbeeld aan moeten nemen door een soortgelijk alternatief aan te bieden bij bestelling!
 

carfreak24

Forumguru
IMG_3412.JPG IMG_3413.JPG Nog even een paar plaatjes van het geheel met de deurstrips. Ik ben zelf tevreden met het resultaat. Maakt de auto heel anders van binnen. Rustiger voor het oog. Folie was goed te bewerken, en door te doen leer je ook. Wat wel een gaaf effect is, met veel (zon-) licht wordt de folie wat bruiner, en bij minder licht eerder donkergrijs. Mooi effect. Voelt overigens ook oké aan. Alsof het van dezelfde plasticboom komt waar bepaalde premium merken hun 'hout' vandaan halen.
 

Spinal

Forumguru
Zoals eerder iemand zei, toen ik de foto van de folie zag dacht ik oei, wat is dit??
Maar nu het erop zit ziet het er echt mooi uit! Geeft een echt chique uitstraling en toch sportief. Weer eens wat anders dan carbon(look)
 

Van Hoften

Forumguru
De mooiste plastic boom die ik in tijden heb gezien. Complimenten. Het zou bij mijn bruine leer prima staan, maar ik durf er niet aan te gaan beginnen.
 

carfreak24

Forumguru
Mooi resultaat!
Waar besteld? (linkje of url misschien)
Dank

De folie die ik heb gebruikt is 3M Di-Noc FW324
Linkje naar product website: http://www.3m.com/3M/en_US/company-...324-4-ft-x-164-ft?N=5002385+3293040309&rt=rud

Ik heb deze besteld bij het bedrijf waar ik ook mijn demo-auto's laat bestickeren. Dat is een bedrijf in Duisburg, Duitsland, zal dus wel niet erg relevant zijn. Prijs kan dus een beetje vertekend zijn, maar ik heb zo'n € 200,- betaald voor een rol van 4' (122cm) x 8' (244cm). De reden dat ik zo'n grote lengte nodig had, was dit ik zeker wilde zijn dat ik de dashboardstrip doorlopend kon maken (horizontaal).
 

carfreak24

Forumguru
De mooiste plastic boom die ik in tijden heb gezien. Complimenten. Het zou bij mijn bruine leer prima staan, maar ik durf er niet aan te gaan beginnen.

Ik om eerlijk te zijn ik eerst ook niet. Maar uiteindelijk valt het wel mee. Als je een beetje handig bent (lees: vroeger bouwdozen hebt gemaakt en met lego hebt gespeelt) valt het eigenlijk wel mee. Het spannendse is om de middenconsole-delen eruit te nemen. Daar moet je best wel wat kracht zetten, en dat voelt wat onnatuurlijk. Ook zijn de deurlijsten iets waar je het koppie bij moet houden omdat je deze op de deur moet snijden, je wilt dus niet de deurbekleding zelf raken met het mes... Al met al, hand op m'n hart het valt 100% mee. rustig de tijd nemen, en goed verwarmen met een föhn om zo het materiaal goed mogelijk zonder bellen te plakken. Ook goed gereedschap zoals plastic interieur-wippertjes en een 9mm breekmesje (klein dus) helpt.
Andere kant, kan het me wel voorstellen dat dit niet iets is wat iedereen 'even' doet.
 
Bovenaan Onderaan