Interieur wrapping?

xplain

Forumguru
Op zoek naar een goeie oplossing om de pianolak onderdelen van het interieur te wrappen met een meer krasbestendige variant. Iemand ervaring mee?

SKODA_Superb-24.jpg
 

Cherokee

Senior Member
@xplain Het bedrijf waar ik goede ervaringen mee heb (ramen tinten) doet ook veel wrap werk. Wellicht kan je Patrick naar de mogelijkheden vragen.
dutch-dutch.nl
+31 182 76 90 72
 

Spierings

Forumguru
Wrappen is bijna niet te doen lijkt mij....
Met alle knoppen en andere oneffenheden zal in ieder geval erg tijdrovend zijn...
 

Pendragon

Forumguru
Het grootste nadeel bij het wrappen van die stukken is dat je het ook om het 'hoekje' wilt hebben. Hierdoor wordt alles dikker en zal het niet meer mooi om de knoppen heen passen, tenminste dat lijkt mij. Ik heb ook al eens een gedeelte laten wrappen in mijn vorige S2, omdat ik de sierlijsten niet mooi vond. Er is toen carbonfiber look op gegaan. Stond super, maar niet op de stukken die jij noemt.
 

CDK

Forumguru
Plastidip is toch wat ruw, lastig schoonmaken en denk dat stofjes er ook gemakkelijk aan blijven kleven. Zou voor mij een no go zijn!
 

carfreak24

Forumguru
Ik heb zojuist materiaal besteld om de sierlijsten op deuren en dashboard te wrappen. Heb wel wat informatie gevonden hoe deze te doen. Dwz de dashboardstrip kan er redelijk makkelijk uitgehaald worden. De deurstrips ga ik eerst proberen te wrappen met de strips nog gemonteerd. Dit omdat het schijnt dat die strips niet van 'buiten' gedemonteerd moeten worden, en ik niet sta te springen van plezier om de complete deurpanelen te moeten demonteren.

Ik ga echter ook de pianolak delen in de middenconsole aanpakken (frame rondom pook en asbakklep) en wellicht ook het frame voor de airco knoppen. Weet iemand waar ik info kan vinden hoe ik die delen kan demonteren of hoe die vastgemaakt zijn?

Het materiaal (3M Di Noc in heel donker, bijna zwart 'hout') moest ik speciaal bestellen en komt begin feb aan. Kom er waarschijnlijk pas tegen maart/april aan toe om ea uit te voeren.

Mijn motivaties om dit te doen; Die pianolak delen zijn mooi, maar krasgevoelig. Daarnaast ben ik geen grote fan van die brushed alu stukken die er nu inzitten. Nog erger, echter is het feit dat je nu in je blikveld 6 verschillende materialen in 6 verschillende grijs/zwarttinten hebt. Mij stoort dat. Heb nog even getwijfeld over glimmend notenhout, maar dat zou too much worden.

(Edit: schrijffouten hersteld)
 
Laatst bewerkt:

carfreak24

Forumguru
Even een oud topic omhoog schoppen.
Gisteren tijd gevonden om te beginnen met het wrappen. Gelijk de ventilatietoosters achterin weer gefixed (dat schuifje lag eruit).
Heb een boel foto's gemaakt van de verschillende delen. Deze moet ik even verkleinen voordat ik ze kan posten.

Overigens, ik neem geen enkele verantwoording voor onderstaande. Mocht je besluiten deze -leuke- klus zelf uit te voeren doe je dat volledig op eigen risico!

Loshalen delen voorin (handgeschakeld) > Trek de 'lederen' schakelpookhoes los. Dit moet best wel wat harder dan je denkt. Vond het zelf makkelijk om met een (beklede) schroevendraaier op de hoekjes een beetje te helpen. > Je hebt dan meer grip op het paneel met de schakelaars. Ook deze is alleen geklikt. Stevige ruk met beleid en hij is los. Schakelaars ontkoppelen dmv stekkers loshalen en je hebt het paneel eruit. De handrem schakelaar kan je losnemen, de andere lijken vaster te zitten, ik heb deze laten zitten. > De asbak zit vast met 2 torx schroeven, loshalen, en met asbakklepje open langzaam en voorzichtig eruit schuiven. Halverwege even stoppen om stekker van phonebox los te nemen. > kachelpaneel is dan snel en makkelijk los te trekken.
Bij terug monteren heb ik overigens het kachelpaneeltje als laatste terug gezet.

De delen ontvet en gaan plakken. Had de stukken vooraf al op maat geknipt (ruim gemeten) en in de vensterbank door zonnewarmte wat soepeler laten worden. Recht plakken was met dit patroon wel even knutselen. De eerste poging eraf gehaald en weg gegooid.

Heb een gewone föhn gebruikt, een oude bankpas (om de folie stevig in naadjes en kieren te drukken en zo makkelijker te snijden) en een scherp afbreekmesje.

Al met al best te doen. In het begin wel wat uitzoekerij, maar best een klusje dat in redelijk tijdsbestek te doen is.

Dadelijk eerst even een kunststof wigje oid halen om de dashboard strips netjes eraf te halen.

Foto's etc volgen !
 

B.Stuurder

Forumguru
@carfreak24 ik dacht: folie plakken? Dat wordt niks. Toen zag ik die folie en dacht ik: wat heeft hij nou gekozen? Vreselijk! Maar nu zie ik het resultaat, prachtig in 1 woord! Ik ben bijzonder benieuwd hoe dit er in de auto uitziet. En petje af voor je plak-vaardigheid! Ik ben onder de indruk en dat is niet snel meer tegenwoordig! :thumbsup::cheers:
 

leon-cupra

Forumguru
Knap gedaan. Ziet er heel mooi uit.

Als je de originele kleur wilt behouden, bestaan ook er toch doorzichtige films?
 
Bovenaan Onderaan