Interieur Onyx Silver

Sant

Lid
Wie heeft een YETI met een Onyx Silver interieur? Ik wil graag weten wat er in zo'n interieur allemaal licht (grijs) van kleur is. In de folder pag 27 zie ik het volgende:
- lichte deurpanelen incl de deurgrepen excl 'middendeel' op alle vier de deuren
- lichte onderste deel van het dashboard
- lichte tunnel tussen de voorstoelen waarin versnellingspook en handrem is opgenomen

Klopt voorgaande?
Is deze grijze kleur een zilverkleur of iets donkerder?

Alvast dank voor jullie reactie.
 

corsaar

Senior Member
Ja ik heb een Onyx silver maar dat onyx lijkt meer op groenachtig.
Ik ga morgen bij daglicht nog even kijken !
 

Sant

Lid
Ik wil eigenlijk niet dat gehele bijna zwarte interieur. Zwart maakt klein. Grijs (onyx silver) maakt lichter. Het is me nog niet gelukt een Yeti met onyx silver interieur te bekijken. Allen de folder op pag 27 geeft een beetje uitsluitsel.
 

Sant

Lid
@corsaar
En klopt het dat de onderdelen van het interieur zoals ik hiervoor heb genoemd, ook grijs (onyx silver) zijn?
 

corsaar

Senior Member
1 lichte deurpanelen incl de deurgrepen excl 'middendeel' op alle vier de deuren
2- lichte onderste deel van het dashboard
3- lichte tunnel tussen de voorstoelen waarin versnellingspook en handrem is opgenomen

1 zwart met silveren deurgreep middendeel zwart.
2 onderste deel dashboard zilver/onyx
3 tunnel zwart rond pook iets lichter met zilveren accenten.
 

Sant

Lid
Het grootste deel van alle 4 deuren en het onderste deel van het dashboard zijn dus onyx-silver. Dit maakt de auto van binnen inderdaad mooier en lichter lijkt me.
De folder geeft dus niet een correct plaatje.
Bedankt.
 

Sant

Lid
@corsaar
Heb jij toevallig ook foto's van het interieur beschikbaar? Zou heel fijn zijn om mij een goed idee te geven hoe mooi het er uit ziet. Op dit moment rijd ik nog een Roomster met een licht grijs interieur (deurpanelen, onderste deel dashboard en de tunnel tussen de stoelen). Bij de bestelling gingen wij ervan uit dat het onyx-silver in de Yeti hiermee vergelijkbaar is.
 

MIK

Lid
@corsaar
Heb jij toevallig ook foto's van het interieur beschikbaar? Zou heel fijn zijn om mij een goed idee te geven hoe mooi het er uit ziet. Op dit moment rijd ik nog een Roomster met een licht grijs interieur (deurpanelen, onderste deel dashboard en de tunnel tussen de stoelen). Bij de bestelling gingen wij ervan uit dat het onyx-silver in de Yeti hiermee vergelijkbaar is.

Wij zitten met het zelfde probleem welk interieur. We gaan morgen een nieuwe Yeti bestellen en twijfelen hier ook nog over.(trouwens ook over de kleur wit of bruin staat allebij wel chic) We hebben nu een roomster met zwart interieur maar dat vind ik erg donker. Zou erg fijn zijn als iemand een paar duidelijke foto's zou hebben. Alvast bedankt.
 

EdK

Forumguru
@sant: IS het probleem met de verkeerde panelen nu met de dealer opgelost ?
Of zit je nog steeds op een antwoordt te wachten van hem ?
 

Sant

Lid
Ik wacht nog op antwoord. Ik word gebeld zodra de dealer meer weet. Heb aangegeven dat ik het bestelde onyx-silver interieur wil hebben. Hij zoekt en zoekt en zoekt en hopenlijk vindt ie de deurpanelen en het dashboard.
 

EdK

Forumguru
Misschien vind de dealer wel wat op de sloop !?:1884:

sorry kon het even niet laten, leedvermaak is ......:grin:

Maar serieus, heb je wel een tijdslimiet gesteld ? Niet dat je nog 4 weken moet wachten ?
 

Sant

Lid
Vanmiddag bij een andere skoda dealer geinformeerd naar het beschikbaar zijn van een Yeti met een onyx-silver interieur.
Antwoord van deze dealer was: Nee, is ook helemaal geen porum, Sorry moet ik eigelijk niet zeggen, maar het is ook helemaal niet mooi. Ik zou dit iterieur absoluut niet nemen. Het is niet grijs zoals in de Roomster te krijgen is, maar blauw(sig). Niet mooi, niet doen! Verkoopt ook niet.
Deze dealer heeft nog een garage waar ik vervolgens ook nog langs ben gegaan. En ook hier kreeg ik een soortgelijk, iets netter, antwoord. Deze verkoper gaf wel toe het zelf nog niet gezien te hebben in het afgelopen jaar en dus ook niet verkocht.

Ik vond het een erg verrassend openhartig en duidelijk antwoord. Door dit antwoord word ik toch weer in twijfel gebracht omtrent ons gewenst onyx-silver interieur. Graag zou ik het met eigen ogen het onyx-silver willen zien. Dit lukt me helaas alsmaar niet. Wie kan mij helpen?
 

EdK

Forumguru
Tja zo'n antwoord kreeg ik ook 3 a 4 jaar geleden toen ik me Roomster ging bestellen.
Niet doen ziet er niet uit en je krijgt minder terug want niemand wil hem
En heb nu een mooie prijs terug gekregen en reactie's van vrienden familie kennissen collega's is tot heden positief geweest over binnenkant en buitenkant RR was mooi of lelijk !

Dus tja hoeveel waarde moet je eraan hechten ?
 

Sant

Lid
Mijn huidige Roomster met grijs interieur is ons ook erg goed bevallen. Werd inderdaad zo'n 3.5 jaar geleden niet veel verkocht.
Ik twijfel m.n. indien het grijs in de Yeti niet gelijk is aan het grijs in mijn Roomster. Mag wel iets donkerder zijn maar niet blauwer. Ik vind blauw niet passen bij cappuccino beige. Meer naar het bruin zou bv uitstekend passen.
 

Fabia

† In Memoriam
De RR die ik morgen ga ophalen heeft een compleer zwart interieur en ik moet zeggen dat ik dat een stuk mooier vind dan zo'n licht interieur. Ook mijn huidige Fabia heeft een zwart interieur.
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik had eerst alles zwart en nu alles licht. Vind ik erg fijn. Maar ook verandering van licht naar donker is erg mooi. Je kijkt tenslotte al een tijd naar het lichte interieur en je wilt wat anders toch? Ik zat laatst in een O2 RS van Racer, die was ook donker van binnen maar ook nog eens met een zwarte hemelbekleding. Erg mooi terwijl ik toch niet zo van zwart hield. Komt gewoon omdat ik het nog nooit gezien had en bij die RS stond het erg goed.
 
Bovenaan Onderaan