Instructie vervangen logo's Octavia II FL

Chrisiewizzie

Forumguru
Vandaag heb ik de naafdoppen binnen gekregen vanuit Tsjechië. Kostte net zoveel als bij de dealer, maar ik vond het wel leuk om ze uit het geboorteland van mijn O2 te halen :D

Ik heb eerst voorzichtig geprobeerd om ze met een schroevendraaier eruit te wippen, maar was toch bang om de velg te beschadigen. Geduld is een schone zaak, maar om nou weer naar binnen te lopen en een boormachine te halen, vond ik ook zo wat.... Ik heb gewoon voorzichtig de schroevendraaier door de oude naafdop heen gedrukt en kon toen zo de dop eruit wippen. Ging heel simpel eigenlijk. De nieuwe doppen erin krijgen, vergt een beetje handigheid, maar gaat met een blokje hout en een rubber hamer vrij eenvoudig. Binnen no-time waren de vier wielen voorzien van de nieuwe logo's. Erg fraai al zeg ik het zelf :D

Ik ga morgen even de auto wassen, dan zal ik wat fotootjes plaatsen.
 

DC'S

Nieuw lid
Beste,

ik heb deze besteld 5J0 853 621 AUL
maar dit logo past niet in de uitsparing van de koffer ?

Kan het zijn dat de 5J0 853 621 AAUL nog kleiner is ?
Ik heb een skoda octavia VRS van 2008

Kan iemand me uitleggen van welk model dit logo komt ?

Met vriendelijke groeten,
DC
 

flameboyke

Actief lid
Hey,

ook hier van plan om de oude logootjes om te wisselen naar nieuwe, maar in tegenstelling tot iedereen hier rijd ik met de hatchback en niet de combi, maakt dit dan verschil uit, vooral voor het logo op de achterklep?

groeten Tom
 

Havana

Forumguru
Gewoon bij de dealert bestellen. Of anders via Superskoda, maar dat is met verzendkosten erbij duurder.
 
D

Deleted member 20410

Ik heb een O2 pre facelift. Heb vandaag de emblemen vervangen. Nu past alles behalve op de achterklep. Ik heb het embleem met het volgende artikel nummer: 5J0 853 621 A AUL. Deze zou moeten passen, helemaal na alle info die ik op dit forum heb gelezen.

Toen ik het embleem verwijdere viel het me al op dat er geen gaatjes in de koffer zaten voor de centreerpinnen die op het embleem zitten. Nadat ik de pinnetjes eraf gekipt had kwam ik erachter dat de kromming niet overeenkomt. Mijn achterklep is krommer dan het embleem.

Nu vraag ik mij af hoe dit kan. Ik heb het embleem via Supersoda besteld, en daar wordt toch duidelijk aangegeven dat hij zou moeten passen.

Iemand een idee? Welk embleem zou wel passen?
 
D

Deleted member 20410

Hierbij enkele foto's van de achterklep en het embleem wat er op zou moeten passen. Het lijkt wel alsof ik een andere achterklep heb...
Foto 28-01-16 17 06 54.jpg Foto 28-01-16 17 07 05.jpg Foto 28-01-16 17 07 12.jpg Foto 28-01-16 17 07 27.jpg Foto 28-01-16 17 07 48.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Duidelijk! Het lijkt wel alsof dat stuk er ook nog uitgewipt moet.

En dat in die uitsparing het logo moet.

Het lijkt alsof alleen het aluminium toplaagje er af is bij jou. En niet de plastic 'onderlegger' met kleefpad en 2 pootjes....
 

Jee13

Forumguru
Jep. er is een deel van je logo blijven zitten, nog even doorfohnen en met draadje lossnijden
 
D

Deleted member 20410

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben! Morgen maar eens even kijken. Ik laat het weten :D
 
Bovenaan Onderaan