De unit voorin, is denk ik zo'n beetje de meest voorkomende versie, daar zit het probleem niet. De vraag is, hoe de achterste lamp(en) geschakeld zit(ten). Als je bedrading van de lamp voor doortrekt, naar het lampje achter, moet ie mee kunnen gaan met de voorste lamp, of uitgeschakeld kunnen worden.
Ik heb bij mijn Fabia boven de achterbank 2 extra interieurlampen ingebouwd, daarvoor moet je de lamp voor demonteren, de drie draden aftakken van de originele aansluiting (constante plus, geschakelde plus (op portierschakelaars) en de massadraad). Draden trek je dan boven het hemeltje door naar achterlampje dat in mijn geval zelfs per lamp geschakeld kan worden in de 3 keuze-standen. Als je het lampje achter demonteert kun je bekijken of er ook dezelfde aansluiting zit als bij de unit voorin. Overigens, ieder lampje dat op 'deurschakelaar' staat, gaat aan zodra er een deur open gaat, het maakt niet uit welke deur en welk lampje. Als je ergens (voor/achter, links/rechts) een deur open trekt, of de auto met AB van slot haalt, gaat elk lampje aan, dat op de portierschakelaars staat geschakeld.
Bij interesse kan ik eventueel wel één en ander opzoeken en uploaden. Het extra lampje achterin bij Staal, lijkt net iets anders van vorm als de standaard lampjes tot-nu-toe, dus waarschijnlijk niet te vervangen door een andere lamp unit.
Fotootje van wat ik er in heb gezet: