Instapverlichting Achterin

staal

Actief lid
Hallo,

Als ik in de Rapid stap gaat de instapverlichting voorin branden, echter; achterin niet en ook als ik de achterdeuren openmaak gaat die verlichting niet branden (ook dan alleen voorin)
Hebben meer mensen dit met de Rapid?

Vincent

Joske

Forumguru
is er voor achteraan dan een aparte schakelaar? (uit// aan// aan bij open deur)
zitten er lampjes in? (weet bij god niet of dit een optie zou kunnen geweest zijn op je Rapid?)

staal

Actief lid
Ja, er zit een schakelaar achterin, het is nu een leeslamp i.p.v. een instaplampje. Er zitten inderdaad ook lampjes in. (ik heb de optie niet kunnen vinden)
Er staat in de handleiding dat in sommige landen die verlichting niet geschakeld is met de instapverlichting... (dat zal dan wel weer net NL. zijn..)

Ik zie ook geen schakelaartjes in de achterportieren en de deurstijl zitten. Toch zou ik het prettig vinden als die lamp ook aan zou gaan als ik een voorportier open zou doen.

Vincent

Joske

Forumguru
ja en toch op zijn minst als je de achterportieren zou openen.. kan je er eens een foto van trekken? gewoon uit nieuwsgierigheid :)

Cordoba

Forumguru
Lampjes achter kun je niet in een 3e stand schakelen? Ik ken de lampjes achterin bij de Rapid niet, maar dit is niet een lampje waar je door op het linker of rechter randje van de lamp te drukken, de lamp kunt schakelen (tussen continue aan/instapverlichting/continue uit)

ertromp

Forumguru
Volgens de handleiding moet achterlicht gaan branden op basis van het voorste licht.
Zie handleiding. Wellicht de dealer raadplegen?
Licht Rapid.jpg

staal

Actief lid
Met de dealer had ik al contact maar die vertelde mij dat het niet zou branden. Als je de kleine lettertjes onderaan leest dan zie je dat in bepaalde landen die lampjes niet geschakeld zijn met de voorste lamp. (maar er staat niet bij welke landen)

ertromp

Forumguru
Dan zou een onderzoekje met VCDS zoals @Corne aangeeft wellicht mogelijkheid zijn om de achterste lamp geschakeld te krijgen

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
De unit voorin, is denk ik zo'n beetje de meest voorkomende versie, daar zit het probleem niet. De vraag is, hoe de achterste lamp(en) geschakeld zit(ten). Als je bedrading van de lamp voor doortrekt, naar het lampje achter, moet ie mee kunnen gaan met de voorste lamp, of uitgeschakeld kunnen worden.

Ik heb bij mijn Fabia boven de achterbank 2 extra interieurlampen ingebouwd, daarvoor moet je de lamp voor demonteren, de drie draden aftakken van de originele aansluiting (constante plus, geschakelde plus (op portierschakelaars) en de massadraad). Draden trek je dan boven het hemeltje door naar achterlampje dat in mijn geval zelfs per lamp geschakeld kan worden in de 3 keuze-standen. Als je het lampje achter demonteert kun je bekijken of er ook dezelfde aansluiting zit als bij de unit voorin. Overigens, ieder lampje dat op 'deurschakelaar' staat, gaat aan zodra er een deur open gaat, het maakt niet uit welke deur en welk lampje. Als je ergens (voor/achter, links/rechts) een deur open trekt, of de auto met AB van slot haalt, gaat elk lampje aan, dat op de portierschakelaars staat geschakeld.

Bij interesse kan ik eventueel wel één en ander opzoeken en uploaden. Het extra lampje achterin bij Staal, lijkt net iets anders van vorm als de standaard lampjes tot-nu-toe, dus waarschijnlijk niet te vervangen door een andere lamp unit.

Fotootje van wat ik er in heb gezet:
pict1661-jpg.13207

staal

Actief lid
Ik ben vandaag in Breda geweest bij Lowering, en Mark heeft diverse dingen aan kunnen zetten, Coming Home, en ontgrendelen van 1 portier via de afstandsbediening.

Echter dat lampje achterin helaas niet.

Bovenaan Onderaan