Inruilen of doorrijden wat is verstandig??

leon-cupra

Forumguru
In het geval van de E-golf is het toch niet duur. 320 euro voor 15.000km per jaar met een contract van 60 maanden.
Dat maakt over de 60 maanden 19.200euro. Rekent per jaar 1000euro aan full risk verzekering. Dat is nog 14.200euro. Neemt nog 1000euro onderhoudskosten. Dan is de kost van de wagen zelf 13.200. Als je weet dat in aankoop de E-Golf 35.000euro kost wilt het zeggen dat je de wagen zou moeten herverkopen voor minimaal 21.800euro om hetzelfde resultaat te bekomen. Een E-wagen zal na 5 jaar en 75.000km absoluut geen 21.800 euro meer waard zijn. Dus bij deze aanbieding is private lease een veel interessantere aanbieding dan aankoop.
 

Tuulster

Forumguru
In het geval van de E-golf is het toch niet duur. 320 euro voor 15.000km per jaar met een contract van 60 maanden.
Dat maakt over de 60 maanden 19.200euro. Rekent per jaar 1000euro aan full risk verzekering. Dat is nog 14.200euro. Neemt nog 1000euro onderhoudskosten. Dan is de kost van de wagen zelf 13.200. Als je weet dat in aankoop de E-Golf 35.000euro kost wilt het zeggen dat je de wagen zou moeten herverkopen voor minimaal 21.800euro om hetzelfde resultaat te bekomen. Een E-wagen zal na 5 jaar en 75.000km absoluut geen 21.800 euro meer waard zijn. Dus bij deze aanbieding is private lease een veel interessantere aanbieding dan aankoop.
Eens!

Met daarbij de opmerking dat je het geld om hem zelf te kopen ook maar net moet hebben liggen..... Wanneer je daarover ook nog rente moet gaan betalen is het helemaal een eenvoudige rekensom.

Private Lease is in best veel gevallen erg interessant wanneer je alle kosten goed een eerlijk meerekent over privé bezig van je auto.
Probleem is dat de meeste mensen zich rijk rekenen met de inruilwaarde. Die valt altijd/meestal tegen op het moment dat de auto er uit moet/gaat..... :troost:
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mijn vader had onlangs een gesprek met een Audi-verkoper. De private lease contracten vliegen als zoete broodjes over de toonbank.
Bij de premium merken zijn er nog bitter weinig particuliere klanten die hun wagen op de ouderwetse manier aftikken.
En ergens zeer logisch. Dat enorme kapitaal kan een particulier niet zomaar meer ophoesten. Leven is veel te duur geworden.
 

Tuulster

Forumguru
Volgens mij gaat het er uiteindelijk niet om of het duur of niet duur is en in verhouding tot wat het dan duur zou zijn.

Het gaat er om of je het KUNT betalen binnen je uitgave patroon en of je er goed bij voelt en het er dus voor WIL betalen.

Je moet uiteindelijk gewoon je alternatieve verbranden :D ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Ook iets om te bedenken:

Hoe lang zit je vast aan dat private lease contract? Stel, om wat voor een reden dan ook, je wilt er eerder vanaf, dan de afgesproken termijn... Wat zijn dan de condities?
Maar dat soort dingen wordt ook genoemd in de eerder geplaatste links die ik al gegeven had.

Bedenk wel: een bank/leasemij is altijd de winnaar! Je betaalt uiteindelijk voor (ogenschijnlijk) gemak. :koffie:
 

Tuulster

Forumguru
De handel wint uiteindelijk altijd ook bij zelf kopen van je auto!!!

Logisch en maar goed ook, dat noemen we marktmechanisme en daar leven we met zijn allen van....
 

Cordoba

Forumguru
Ander nadeel van private lease: je bent geen eigenaar, dus de leasemaatschappij kan allerlei aanpassingen verbieden. Niet alleen zaken zoals tunen, grotere of RVS-uitlaat, trekhaak voor bijvoorbeeld fietsdrager, andere of extra achterspoiler, enz. zo zijn er allerlei aanpassingen die veel mensen met de eigen auto min of meer gedachtenloos doen, dat mag dan niet of je moet alles weer in oude staat herstellen bij einde contract, en bij de meest onnozele zaken kan dat soms nog flink in de papieren lopen. Neem als voorbeeld iemand die bijvoorbeeld met stickers een striping aan laat brengen. Bij inleveren van de auto gaan de stickers eraf, en dan blijkt de lak van de hele auto verkleurd, behalve waar de striping zat, kun je ineens dokken vanwege waardevermindering of als je pech hebt voor opnieuw spuiten van de auto.
 

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook , opzegvergoeding betalen en klaar is kees. Dure grap afhankelijk van de voorwaarden van de LM.
Wat je ook regelmatig ziet op tweedehandsites dat ze een leasecontract aanbieden ter overname. Moet de LM er natuurlijk wel mee akkoord gaan.

Trouwens, als je een gekochte wagen weg moet doen omwille van financiele redenen, zal het ook een serieuze aderlating zijn. Je wilt er snel vanaf en zet hem iets goedkoper in de markt of je geeft toe aan de meestal veel lagere overnameprijs van een handelaar.

In een noodsituatie is het altijd verliezen.

De LM is niet altijd de winnaar. Wanneer de overheid bepaalde maatregelen treft, zoals hier in BE de diesel afstraffen, ben je als LM serieus gesjareld. Prijzen van diesels tweedehands zijn gekelderd, LMen hadden wel paar jaar ervoor een veel hogere restwaarde ingecalculeerd. Dat zijn serieuze verliezen voor de LM. In dit geval is de klant de "winnaar"
 

leon-cupra

Forumguru
@Cordoba , wanneer je als eigenaar dergelijke wagen wenst te verkopen heb je ook te maken met een waardeverlies.
De perfecte O3 van je buurman zal 10.000euro waard zijn en op 1 maand verkocht.
Jouw gestripte, verkleurde 03 zal nog maar 9000euro waard zijn en je zal een gek mogen vinden die dergelijke wagen wil kopen.
 
zouden jullie de Polo (goede staat) voor 280 euro per maand houden of voor Egolf van 320 euro kiezen.
zoals jullie al aangaven zegt bijna iedere site iets anders over private lease. zowel positief als negatief :)

Door sparen kan natuurlijk ook nog dan rij ik de polo nog 5 a 6 jaar en dan zal die niks meer waard zijn.

Ga morgen proefrijden in de egolf dus ben benieuwd hoe dit bevalt
 

JeSko

Forumguru
@Bjornricardo32

Ik zou de Polo houden, je hebt al een prima wagen met de Octavia, 40 euro per maand lijkt niet veel maar het is een verschil, jij moet voor jezelf uitmaken hoe graag je due Golf wilt, zelf word ik er niet warm van en zou ik met de oudere maar goede en betrouwbare Polo blijven rondhossen tot die echt op is.

Hoe kom je er trouwens bij dat de Polo maandelijks zoveel kost momenteel? Bedoel je dan aan benzine?
 

Wouter1

Forumguru
Private lease dekt een aantal financiële risico's af. De vraag is of dit nodig is. (Uiteindelijk betaal je hiervoor)
Staat tegenover dat je voor een langere periode een verplichting aan gaat.

Daarnaast maakt het een nieuwe auto bereikbaar zonder grote investering.
Nadeel is wel dat de lease kosten meegerekend worden bij het bepalen van de toegestane hoogte van een hypotheek. Dit in tegenstelling tot de auto kosten wanneer men de auto in eigendom heeft.
Hier krijg je alleen mee te maken als je toe bent aan een nieuwe hypotheek...

Dus of het wel of niet verstandig is is per situatie verschillend.
Doorrijden met de Polo lijkt me sowieso niet onverstandig. Aannemende dat deze nog bevalt en betrouwbaar is.
 

royb95

Forumguru
Is idd per persoon afhankelijk. Zit zelf ook in dubio vanwege de E-Golf aanbieding.
Vandaar dat mijn Fabia ook te koop staat in de verkoop hoek van dit forum.
 

royb95

Forumguru
@Corné de Kluijver , ik denk dat ook meespeelt dat die E-Golf NU leverbaar is.
En het zou me niet verbazen als de ID.3 net zo'n levertijd gaat krijgen als menig andere elektrieken auto; een half jaar of meer...:shutup:
Is niet helemaal waar. De aanbieding voor de e-golf is alleen voor het 2020 model. Nu bestellen is (eind) januari rijden. Vb een voorraad e-golf met wat opties komt uit op 750 euro 15k kms en 4 jaar. Zelfde auto maar dan "nieuw" 2020 model kost je 445 euro per maand.
@royb95, niet ff wachten op de ID3 van VW?

Vind ik niet echt mooi, en gaat maandelijks zeker meer kosten dan de e-golf met deze aanbieding
 

Tman0961

Forumguru
Het leek me ook ergens wel interressant deze aanbieding, echter heb ik het idee dat er nog wel wat extra kosten bovenop het leasebedrag komen:

- Aansluiten Laadpaal 600 tot 2000,- euro BRON
- Energiekosten a 0.23 euro per kwh (met zonnepanelen gratis echter geen teruglevering energie van 0.11 euro per kwh)
- Kosten laadabonnement

Volgens VW zelf is de benzineuitvoering 1 euro goedkoper dan Egolf:
https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf/beslisser

Al met al besloten ouwe Cliootje:troost: te houden en verder op te rijden.
 

royb95

Forumguru
Het leek me ook ergens wel interressant deze aanbieding, echter heb ik het idee dat er nog wel wat extra kosten bovenop het leasebedrag komen:

- Aansluiten Laadpaal 600 tot 2000,- euro BRON
- Energiekosten a 0.23 euro per kwh (met zonnepanelen gratis echter geen teruglevering energie van 0.11 euro per kwh)
- Kosten laadabonnement

Volgens VW zelf is de benzineuitvoering 1 euro goedkoper dan Egolf:
https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf/beslisser

Al met al besloten ouwe Cliootje:troost: te houden en verder op te rijden.

Al is de e-golf een van de weinige die geladen kan worden via het lichtnet..

En die 1 euro heeft te maken met financial services icm brandstof prijzen.

Al is dit niet met de huidige aanbieding.
 

Captain Hook

Forumguru
@royb95 Ik lees toch wat anders hoor op de VW website... ;)
https://www.volkswagen.nl/nieuws/elektrische-golf-e-dition-nu-al-verkrijgbaar-vanaf--34295/

De aanschafprijs is behoorlijk verlaagd. En ze bieden 'm aan voor:
In het aantrekkelijke Private Lease-tarief van € 299** per maand voor particuliere rijders zijn ook het onderhoud, en de autoverzekering inbegrepen. Er hoeft alleen nog te worden bijbetaald voor het laden.

En in die vergelijking https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf/beslisser wordt nog uitgegaan van de oude aanschafprijs.
Daarnaast is daar het e-model juist goedkoper dan benzine/diesel uitvoering. En dat verschil wordt met de lagere nieuwprijs alleen maar groter.
En, levertijd is toch vrijwel per direct? Als je nu bestelt, in januari rijden. Dat redt je bij vrijwel geen enkel ander model.
 
Bovenaan Onderaan