Inruilen of doorrijden wat is verstandig??

Hallo Forumleden,

Heb een vraag wat jullie zouden doen.

Rij zelf Octavia 2016 en Polo Tsi 1.2 van 2010


De vraag is met de polo doorrijden of gebruik maken van de private lease aanbieding van VW Egolf 299 euro?

Polo tsi heeft 100900km op de teller na 9 jaar,het blijft moeilijke keuze omdat kosten maandelijk ook rond 279 zijn. over 5 jaar a 6 jaar doorrijden met wellicht nog extra kosten of de auto inruilen voor een egolf met garantie zonder gedoe.

Polo word eigenlijk voor 90 % gebruikt voor woon en werk verkeer. Vakantie en weekenden gaan natuurlijk via de octavia.
 

Cordoba

Forumguru
Die private lease zal nog wel wat bijkomen als je echt gaat rijden (kosten elektrisch laden en/of verzekering bijv.), de kosten van de Polo zullen nog wel zakken als je die echt nog een jaar of 5 rijdt. Als je korter met de Polo blijft rijden, moet je kijken naar welke grote onkosten je komende jaren al kunt voorspellen (banden, accu, distributiewissel enz.) en of je dan nog gunstig uitkomt. Als je op korte termijn duur onderhoud laat doen, en kort daarna de auto inruilt kost het je dubbel geld.
 

hemi24

Forumguru
Eerst maar eens appels met appels vergelijken...

Andere kleur +7,50 p.mnd.
Winterbanden + 26,62 p.mnd.
Extra km’s +0,1134 p.km.
Eigen risico 250 +2,87 p.mnd.


Zeer persoonlijke keuze lijkt mij.
 

Cordoba

Forumguru
Ik keek net even op de site van Pon, maar die prijzen zijn echt bizar, als je PDC wil en/of Climate control gaat je maandbedrag gelijk 100 euro omhoog. Die prijs is echt een lokkertje, waarvan het niet de bedoeling is dat iemand er voor kiest.
 

leon-cupra

Forumguru
Eerst maar eens appels met appels vergelijken...

Andere kleur +7,50 p.mnd.
Winterbanden + 26,62 p.mnd.
Extra km’s +0,1134 p.km.
Eigen risico 250 +2,87 p.mnd.


Zeer persoonlijke keuze lijkt mij.
Als je 'goedkoop' wilt rijden laat je gewoon alle 'opties'.
Andere kleur hoeft toch niet echt.
Winterbanden kan je toch zelf kopen. Ben je stuk goedkoper af en heeft TS eigenlijk nu winterbanden?
Verzekering neem je gewoon 500euro eigen risico. Is toch niet een onoverkomelijk bedrag.
En neem hem op15.00km. Kost het per maand 329euro.
Als je dan de afweging oude wagen met 270euro kosten en onverwachte kosten <> nieuwe voor 329euro zonder zorgen....

Las vandaag een artikel over de egolf. Het is nu wel het moment om wel of niet te kopen. Ze willen van een zeer grote stock vanaf omdat het nieuw model eraan komt.
 
Bedankt voor jullie input. Gelukkig is de EGOLf standaard rijk uitgerust dus heel veel poes pas heb ik niet nodig. Airco en navigatie zit er standaard op. wel zal ik de extra kilometers erbij pakken anders word het wel heel krapjes! Laat VW eens een offerte maken met inruil van mijn huidige auto
 

Captain Hook

Forumguru
Las vandaag een artikel over de egolf. Het is nu wel het moment om wel of niet te kopen. Ze willen van een zeer grote stock vanaf omdat het nieuw model eraan komt.
Op zich is de e-Golf geen verkeerde auto, maar besef wel dat het een BEV van een vorige generatie is. En je krijgt idd een complete auto voor naar verhouding weinig geld.
https://www.autobild.de/artikel/vw-e-golf-golf-7-preis-leasing-15722495.html

MAAR! Wat is 'ie nog waard, over een paar jaar? Als VAG een hele reeks aan elektrieke vehikels op de markt heeft gebracht. En vergeet ook niet de aanstaande VW ID.3 niet.
M.a.w. ook al lijkt de aanschafprijs aantrekkelijk, de afschrijving zou wel eens gigantisch kunnen zijn. :jaja::pieker:
 
Ja ik ga alleen privat leasen want deze auto's zijn binnen 5 jaar niks meer waard. Gezien die ID3 komt maar ook andere concurrenten komen allemaal met een goede electro auto. Nadeel van ID3 en de rest is dat het private leasen maar ook kopen voor een particulier nog erg duur is. schat dat de ID3 als basis 400 euro private lease gaat kosten.

Ga nu een offerte aanvragen + proefrit. Vraag is ook worden de schadevrijejaren meegenomen + inruilauto (kleine lettertjes goed doornemen)

hou jullie op de hoogte wat ik ga doen! in iedergeval bedankt voor de input.
 

leon-cupra

Forumguru
Op zich is de e-Golf geen verkeerde auto, maar besef wel dat het een BEV van een vorige generatie is. En je krijgt idd een complete auto voor naar verhouding weinig geld.
https://www.autobild.de/artikel/vw-e-golf-golf-7-preis-leasing-15722495.html

MAAR! Wat is 'ie nog waard, over een paar jaar? Als VAG een hele reeks aan elektrieke vehikels op de markt heeft gebracht. En vergeet ook niet de aanstaande VW ID.3 niet.
M.a.w. ook al lijkt de aanschafprijs aantrekkelijk, de afschrijving zou wel eens gigantisch kunnen zijn. :jaja::pieker:
Zelfs als je hem prive zou aankopen doe je nog een mooie zaak. Volgens het artikel ging er 7000euro van de prijs (wel in BE). Dan neemt in principe vw de eerste afschrijving voor zich. Daarnaast de aankoopprijs van de egolf zal een stuk lager liggen dan de id3 en opvolgers.
Wat de toekomst zal bieden is ook nog een vraagteken. Wat als elektrisch rijden er uiteindelijk niet doorkomt? Sta je daar ook met je veel duurdere 'waardeloze' ID3.

Maar zoals reeds aangegeven door anderen, het gaat hier specifiek om private lease. Dus heb je dat probleem niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus heb je dat probleem niet.
Je hebt het wel, maar het zit weggewerkt in het leasetarief en dan valt het minder op. Je krijgt dezelfde klap, maar dan gespreid over 5 jaar.
Je dacht toch niet dat die leaemaatschappijen filantropisch bezig zijn, hè? Die hebben gewoon hun winstdoelstellingen...
 

leon-cupra

Forumguru
Je hebt het wel, maar het zit weggewerkt in het leasetarief en dan valt het minder op.
Je dacht toch niet dat die leaemaatschappijen filantropisch bezig zijn, hè? Die hebben gewoon hun winstdoelstellingen...
natuurlijk zit de afschrijving ook verwerkt in de leaseprijs maar voor hen is het ook een berekening met min of meer de 'natte vinger'.
Als morgen de markt van de elektrische wagen instort, zit de LM met het extra verlies en niet jij als eigenaar.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik voorzie eerder dat hij breder wordt, d.w.z. er ontwikkelen zich verschillende systemen naast elkaar: EV, PHEV en brandstofcel. De kans dat die markt voor EV's instort lijkt me daarom niet heel groot, maar die is zonder twijfel meegenomen in de berekeningen. Die LM'en zijn niet echt gokkers...
 

Tuulster

Forumguru
Of dit voordeliger is of niet hangt over het algemeen volledig af van een PERSOONLIJKE SITUATIE en is niet generalistisch te stellen. Hooguit een gemiddeld oordeel.
 

JeSko

Forumguru
Of dit voordeliger is of niet hangt over het algemeen volledig af van een PERSOONLIJKE SITUATIE en is niet generalistisch te stellen. Hooguit een gemiddeld oordeel.

Feit, echter kan het nooit kwaad om verschillende invalshoeken te hebben. Maar uiteindelijk moet en kan alleen hijzelf zijn eigen rekening maken.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik voorzie eerder dat hij breder wordt, d.w.z. er ontwikkelen zich verschillende systemen naast elkaar: EV, PHEV en brandstofcel. De kans dat die markt voor EV's instort lijkt me daarom niet heel groot, maar die is zonder twijfel meegenomen in de berekeningen. Die LM'en zijn niet echt gokkers...
Met 320euro per maand aan 60 maanden kom je belange nog niet aan de kostprijs van de wagen. Trek daar nog eens de kosten van onderhoud en verzekeringen af en de LM verwacht nog een zeer hoge verkoopwaarde. Dus ze houden helemaal geen rekening mee dat de markt van de elektrische wagen al dan niet kan instorten.
 

Antera

Donateur
Private lease is zo goedkoop nog niet. En let wel het is een nieuwe auto. Als je zelf ene nieuwe auto zou kopen dan heb je daar normaal gezien de eerste jaren ook geen kosten aan. Daarna verkopen of inruilen kan dan interresant zijn.

De e-auto is een leuke auto maar houd er rekening mee dat deze in de 2de hands markt lastig zijn mocht je er een aan willen schaffen. 2de hands zou ik zelf ook niet snel aan een E-auto beginnen.
 
Bovenaan Onderaan