Inhoud benzinetank

Cordoba

Forumguru
Nu tank ik al meer dan 30 jaar. Maar toch. Wanneer stoppen jullie? ik laat het pistool meestal automatisch afslaan en vul dan 1 of 2 klikken bij. (ja ik tank in België waar je het pistool nog vast kunt zetten terwijl dat in NL verboden schijnt te zijn door een of andere EU regel ;) )

Is er een 'best practice tanken? :)

Nog niet gemerkt, wel dat je bij sommige pompen inderdaad het pistool in moet blijven knijpen, maar volgens mij zijn er nog steeds pompen waar je 'm gewoon vast kunt zetten. Overigens maakt het voor het vullen van de tank niet uit: ook bij inknijpen slaat ie op een gegeven moment af, en kun je 'm nog wat bijvullen door even los te laten en opnieuw inknijpen.

@Fonzer @nisuthai als je even de ontluchtingsnippel raakt gaat er misschien een liter of 2 extra brandstof in, maar dat is geen enkel probleem. Als je de nippel continue indrukt en er gaat een liter of 10 extra brandstof in, dan kan het onder ongunstige omstandigheden wel eens vervelend worden.
 

CDK

Forumguru
@nisuthai, een houten blokje op maat maken en er tussen steken werkt ook prima, als ik met m'n werkpaard moet tanken ga ik ook niet 1200 liter lang dat pistool in m'n handen houden.

@oetje, ik stop pas met vullen als de brandstof in de vulhals blijft staan, vandaar dat ik regelmatig 55 liter in de Fabia gepropt krijg (het is overigens de auto van @Fabi3, maar om 1 of andere reden tank ik meestal)
 

nisuthai

Forumguru
Zo lossen we het allemaal op ons eigen manier op, om het vulpistool niet constant in de handen te hoeven houden. We hebben wel betere dingen te doen dan alleen een vulpistool in ons handen te houden. Kan je tenminste in de tussentijd je ramen wassen of iets dergelijks. Anders houden we alleen maar de tankplaatsen vast met tanken en daarna pas de ruiten schoonmaken vinden die na ons komen (die in de rij staan wachten) vinden dat ook niet zo leuk die willen ook verder.
 
Laatst bewerkt:

nisuthai

Forumguru
Maar voor die hoeveelheden van 1200 liter sta je vaak ook bij een aparte pomp, maar we praten in feite alleen over de Fabia ik praat ook niet over de bus ca. 250 liter als ik die ga tanken, trouwens dat doen wij hier op het eigen terrein dus daar hebben de particulieren geen last van. Maar misschien staan de niet beroepschauffeurs wel graag met een vulpistool in hun handen, geeft misschien wel een kick.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
brandweermannen schijnen hem graag in de hand te houden heb ik van horen zeggen
éla, beetje kalm é Corné :tongue:


:D


P.S. in België ben ik nog geen pomp tegengekomen waar ik benzine "automatisch" kan tanken, diesel daarentegen kan je allemaal "vast zetten" tijdens het tanken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan