Informatie O2 BE

Frankie

Actief lid
Hoi...

ik weet dat er al veel is besproken over de O2 BE en zo'n beetje iedere week hebben we een nieuw lid met die configuratie. Maar waar kan ik een complete uitrustings-/prijs- en optie lijst vinden van dat model ? Op de site van Skoda kan ik t niet vinden. Ik ga morgen ook ff bij de dealer vragen. Mijn huidige O2 is n.l. bijna op (nog maar 17 K) en naar waarschijnlijkheid wordt de volgende weer een O2...

Als er al een bericht is met deze info, dan excuus !!

Thanks !!

Ps: wordt sowieso een 2.0TDI

Pim

Lid
www.google.nl <octavia business>
"Octavia Business Edition
Voor de zakelijke Skoda-rijder is er nu de Octavia Business Edition. De Business Edition is gebaseerd op de Elegance-uitvoering met extra:
- Xenon
- Koplampsproeiers
- Klein leerpakket
- Lederen stuurwiel
- MaxiDOT
- Parking distance control voor
- Lichtmetalen velgen 16" Vega "

"De Business Edition is gebaseerd op de Elegance versies, maar kost 385 euro minder"

Kijk hier even naar de folder: http://www.skoda-eindhoven.com/download.php?6193a14c7d669698de16ad90c9ce7abb&target=1
De BE is een elegance met de extra's uit het pdf-je voor minder.
Wel gek trouwens dat je op de skoda site zelf niks kan vinden van de BE.
Volgens mij kun je op de site van Verdaat ook de andere boekjes als pdf downloaden, maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan ze je wel toe mailen maar niet via PM.
Je hebt minder keus in velgen en dergelijke accesoires dan bij de elegance.

Jpoers

Lid
is er wel hoor, staat onder lease

http://www.skoda.nl/home/service_en_support/lease/0,5045,_D1888Lnl,00.html

zoek en gij zult vinden

Octavia Business Edition
Voor de zakelijke Skoda-rijder is er nu de Octavia Business Edition. De Business Edition is gebaseerd op de Elegance-uitvoering met extra:
- Xenon
- Koplampsproeiers
- Klein leerpakket
- Lederen stuurwiel
- MaxiDOT
- Parking distance control voor
- Lichtmetalen velgen 16" Vega

De Octavia Business Edition is er vanaf € 23.395,- (incl. BPM/BTW)

vdijk

Lid
als je langs de dealer gaat krijg je een aparte folder mee met daarin alle mogelijk opties en prijzen van de Business Edition.

Pim

Lid
De Business Edition is dacht ik ook niet te koop, maar alleen te leasen.
Op Directlease nog even gecheckt: elegance 637 p/m, business edition: 660 p/m.
Kortom, de zaak betaald gewoon via de lease voor de extra's, maar de rijder wordt over de streep getrokken met extra's voor een lage bijtelling.
Particuliere kopers wil je natuurlijk niet op deze deals wijzen, lijkt me, dus geen of nauwelijks info in prijslijsten en op de site.

Je kan hem wel kopen, hij is niet alleen voor lease rijders.
Of de prijs de rede is om het niet opvallend te vermelden op de site weet ik niet.
Maar als je op de skoda.com site kijkt zie je ook alleen foto's van de O1.
Ze lopen dus wel met meer achter.

LenK

Forumguru
Skoda.nl

- Te laat met skodanieuws en hoe lang hebben we niet op een configurator moeten wachten
- Niet compleet, bijvoorbeeld actiemodellen staan er zelden op
- Functionaliteit kan beter, bijvoorbeel bediening en overzichtelijkheid matig, waarom geen brochures downloaden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Skoda.nl

- Te laat met skodanieuws en hoe lang hebben we niet op een configurator moeten wachten
- Niet compleet, bijvoorbeeld actiemodellen staan er zelden op
- Functionaliteit kan beter, bijvoorbeel bediening en overzichtelijkheid matig, waarom geen brochures downloaden

[/ QUOTE ]

Nu maar hopen dat ze dit lezen, want de site is idd geen goede reclame voor het merk!

En nu is dan eindelijk de tijd aangebroken om mijn O2 op te gaan halen.. Over een klein uurtje is er weer een trotse O2 eigenaar bij in NL.
1761.gif

Pim

Lid
En met die configurator is het een wonder hoe weinig lafblauwe, witte of rode Skoda's je eigenlijk ziet, want metalliclak kiezen is er niet bij
smile.gif

Ik heb bij het uitzoeken van de Octi me helemaal rot gezocht naar info over de radios Stream en Melody. Echt nergens te vinden. Via de importeur uiteindelijk een tweetal sheetjes (PDF) gekregen.

Wat schets mijn verbazing: Bij de aflevering van de auto zit er een centimeter dit boekwerk van de Melody radio bij.

Waarom is dat nou nergens te vinden???

Ook de Skoda nieuwsbrief werkt niet echt. Sinds mijn aanmelding, met name voor de Roomster, heb ik alleen maar niet relevante dingen ontvangen. En niets over de Roomster waar het me allemaal om te doen was.

Nee, de NL-Skoda website is niet het meest geschikte punt om meer info over Skoda te vinden.

sitechris

Donateur
ik heb een BE prive aangeschaft. Je levert iets inruil in (in mijn geval 900 euro), dus je moet het alleen doen als je de opties uit het BE pakket ook graag wilt hebben. Ik had die opties iig allemaal bijbesteld, dus reken uit je winst.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Je levert iets inruil in (in mijn geval 900 euro)

[/ QUOTE ]
Dat weet je natuurlijk nooit zeker of heb je 2 offertes gekregen, voor Business Ed en Elegance?

French

Lid
Voor mijn gevoel heb ik bij de inruil niets in hoeven te leveren. Mijn vader neemt mijn O1 over en ik ruil zijn 11 jaar oude VW Passat 1.8 CL in. Kreeg er nog 3300 euro voor en volgens mij is dat niet slecht gezien het feit dat ik een BE bestelde.

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Je levert iets inruil in (in mijn geval 900 euro)

[/ QUOTE ]
Dat weet je natuurlijk nooit zeker of heb je 2 offertes gekregen, voor Business Ed en Elegance?

[/ QUOTE ]

Ik heb inderdaad twee inruilprijzen gekregen (1 voor de BE en 1 voor de Elegance).

Frankie

Actief lid
Dank jullie voor de info zover reeds. Ik zit hier net met een kopie van de "folder" voor me. Een ding valt me wel op: kun je op de HB BE inderdaad geen extra getinte achterramen krijgen ?? Bij de Combi blijkbaar wel voor €200. Ik wil trouwens geen zonnerollos of iets dergelijks.

Wederom dank !!!

Frankie

Actief lid
Oké, het wordt steeds serieuzer. Heb vandaag eerste offertes gekregen voor een BE met volgende configuratie:

2.0 TDI
Dimmende buitenspiegels
Stream
Pegasus
Metallic zwart

Deze configuratie tegen 35.000km p/j max 180.000km en 48 mnd komt op €764 inclusief verzekering. Let op: ik lease via werkgever tegen 35.000 p/j. Daadwerkelijk kontrakt staat op 50.000km p/j, waar ik nog ruimschoots overheen ga
smirk.gif

Ik heb wel nog een paar vragen:

- Heeft de BE ook instapverlichting in de spiegels ? kan t uit de optielijst niet opmaken.
- Wat voor onderstel krijg je als je op de BE Pegasus neemt ? volgens mijn offerte trouwens €950 meerprijs ?!? Zou de niet gebruikte Vega velg al verrekend zijn ? Of stoppen ze die in de kofferbak
smile.gif

- Wie heeft er inmiddels al veel kilometers opzitten met Eniment Ivory bekleding ?
- Hoe staat t bij de laatste modellen met de bekende problemen als windgeruis en kloppende airco's ?

Mss vallen me van t weekend nog meer vragen in. Tot zover alvast bedankt voor mogelijke antwoorden op deze !!!

sitechris

Donateur
ja, de BE heeft instapverlichting

Volgens mij krijg je gewoon het normale onderstel, maar check het voor zekerheid even bij je dealer want ik weet get niet zeker

Eminent Ivory is toch de zwarte bekleding? Ik heb 10.000 km ervaring met de beige bekleding en dat gaat vooralsnog prima. Alleen is de bekleding wel wat stof en pluisgevoelig. Vaak stofzuigen dus.

Windgeruis en kloppende airco's heb ik geen last van.

Frankie

Actief lid
dank je voor je reactie Sitechris.. Maarre dus instap verlichting in de spiegels ?? Ik bedoel niet in de deuren.

Volgens mij is Ivory beige en is Onyx zwart en heten ze allebij Eminent vanwege hetzelfde stofje...
smile.gif

Bovenaan Onderaan