In dubio over welke keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Moet een keuze maken voor mezelf maar kom er nog niet echt uit.
Zoals sommige weten rij ik de RR onder de Skoda's

Maar sinds de Yeti 1.4 TSI zijn prijzen bekend zijn en men nu opeens ook met een RR uitkomt met een TSI motor en de prijzen hiervan ook wat lager uitvallen ( maar uiteraard minder gadgets )
Zit ik in dubio voor wat te kiezen, op zicht bevalt de RR mij uitermate goed mbt rij eigenschappen en ruimte etc.
Oké over het uiterlijk zal niet een ieder hetzelfde denken, maar de kleine meid van mijn vriendin is nog steeds zeerrrr te spreken over het uitzicht vanuit haar stoeltje op de achterbank

Tsja en dan de Yeti, lees en hoor zeer veel positieve reacties hier op forum en in mijn naaste omgeving.
En met de 1.4 TSI nu in het pakket heb ik het gevoel dat dit de juiste motor is voor de grote en zwaarte van de wagen.
En de 1.2 TSI in de RR is mijn inzien ook perfect voor deze wagen.

Tsja en als je dan de prijslijsten etc zit door te pluizen, dan zie je telkens de greenline staan
Maar ja als privé rijder wordt je niet beloond door deze regering tov de leaserijder.
Want een greenline RR is een B label en dan heb je welliswaar maar 20% bijtelling, maar ja hier heb ik geen voordeel aan als privérijder
Als hij in A label was gevallen had ik mee geprofiteerd in 0 euro wegenbelasting en BPM
Dus dat verhaal vervalt voor mij.

Maar ja de keuze maken tussen de Yeti en de RR begint me hoofdpijn te bezorgen.
Ik kom er maar niet uit.
Een kale versie van de Yeti met wat optie's of een volledige RR met bijna alles erop en eraan.

Hoe komen jullie uiteindelijk tot een besluit om die knoop door te hakken ??
Want ik ben het spoor even bijster hierin !

Roel

Lid
Wat is je eerste gedachte hierin; wat zegt je emotie: Yeti of RR?

Voor mij was dit belangrijk om toch wat meer uit te geven en een Superb te kopen ipv een Octavia.

Wasmachineman

Forumguru
Hoofdpijn krijg je ervan ? Dan snel beslissen !
Ik ben helemaal gek op de Yeti. Ik stop altijd even om te kijken, vrouw en kinderen doen mooi mee met kijken.
De Yeti heeft een erg leuke uitstraling. RR minder. Dochtertje van je vriendin zal ook heus lekker in een Yeti zitten, vermoed ik.
Ed, maak een proefrit in een Yeti want dan ben je gelijk verkocht. En ben je van je hoofdpijn af. Alleen een Yeti kost meer dan een doosje paracetamol !!

Mijn conclusie : Doe maar een Yeti 1.4 TSI voor EdK ! :grin:

corsaar

Senior Member
Helemaal niet moeilijk EdK een Yeti 1.2 is al een superauto
Een Yeti 1.4 is helemaal een beest !! een RR is ook een auto.
Maar de Yeti is Emotie !!

Wasmachineman

Forumguru
Emotie was ik even vergeten.
Als je een auto gaat kopen speelt emotie een grote rol.
Van je argumenten is 90% emotie en 10% is rationeel ! Zoiets ongeveer....

EdK

Forumguru
wel dan krijgen me collega's toch gelijk dat ik af en toe een eigenheimer ben.
Want ik koop niet op emotie ( althans niet bewust ) maar meer op praktisch en gebruikers gemak.
En voor mij komt het er op neer dat een Yeti en een RR beide een auto zijn maar beide ook een emotie ( als ik dat woord laat meespreken )

Zal er wel op neer gaan komen dat ik beide wagens in de optie's en maximale bedrag moet gaan samenstellen en kijken wat de dealer wil doen per model financieel !

stomme is dat ik die keuze problemen nooit heb gehad van me 206 naar de fabia combi en van de combi naar de RR

CaseyBasey

Actief lid
EdK: Je vraagt hoe anderen tot een besluit komen om een knoop door te hakken. Zelf heb ik de knoop ook nog niet doorgehakt, wel hier en daar offertes aangevraagd. Voor mij blijft het ook een lastige keuze!

Belangrijkste criteria voor mij zijn:
- hoge instap (nu val ik in m'n stoel en stap niet uit maar duw me er uit)
- automaat
- beetje krachtige motor, ook bij lagere toeren
- weinig rijgeluiden (motor, banden, wind)
- cruise control
- airco
- prijs, i.i.g. t.o.v. vergelijkbare auto's

Sommige criteria zijn opties, kunnen bij elke auto gekozen worden, andere zijn kenmerk van merk/model.
Emotie probeer ik me zo min mogelijk door te laten leiden, dus het merk of uiterlijk probeer ik niet mee te wegen hoewel reputatie wel weer een rol speelt.

P.S.
Voor rokers is de Yeti minder geschikt: lees Ouwe Hippie er maar op na!

corsaar

Senior Member
Met emotie bedoel ik dan ook gevoel.
Je moet je prettig voelen in en met je auto.
Merkgevoel heb ik wel, wat betreft degelijkheid dan.
Niet blikkerig en plasticachtig.
Ik “had “een hekel aan Skoda en ben niet zo gecharmeerd van made in China.
Skoda gekozen vanwege zijn degelijkheid maar er zijn ontzettend veel mooiere
modellen op de markt.

Hetzer

Forumguru
Is de 1.2 TSI RR niet goedkoper en beter uitegrust in bijvoorbeeld de Ambiente uitvoering dan de Yeti

EdK

Forumguru
Kijk daar zit mijn afweging dus ook Hetzer , heb dit al een beetje proberen uit te werken in me spaarzame pauze uurtjes op het werk.
Maar moet het nu nog overzetten naar een excell sheet om een totaal overzicht hierin te krijgen.
Hoop morgen tijdens de boot overtochten naar Terschelling even de tijd voor te hebben.
Mits ik niet gek gebeld wordt door collega's !

EdK

Forumguru
:ot:Inderdaad de langzame boot.
Moet er normaal om de 3 maanden een dag naar toe voor de UVC installatie van een klant ( UVC is tbv Legionella preventie )
Maar vanwege de Oeral wordt er nu overmatig gebruik gemaakt van de douches, en hierdoor zijn de filters die voor de UV lampen zitten te verstopt waardoor ik een 4 bar voor de installatie heb maar na de installatie hou ik netaan 2 bar over. En dan met 20 douches erachter kan men bij spitstijd de druppel tellen.
Dus nu met spoed heen en de heenreis was geen probleem, maar terugreis heb ik de vrachtboot van 21.45 uur pas en mag voor de eerdere boten op reserve staan.
Maar om één of andere reden vind ik het geheel niet erg als ik naar het eiland moet en hoop dat ik nog wat kan meepakken van de Oeral ( en nog betaald ook )

:ot:

Wasmachineman

Forumguru
:ot:Terschelling : Mijn favoriete eiland ! Ik ga altijd (1 x kwartaal) met de snelboot en heb dan een huurauto klaar staan voor 42 euro per dag incl onbeperkt benzine....:super:
Maximaal 30 km op een dag rijd ik daar...
:ot:

Ik ben benieuwd wat er uitkomt na de bootreis : RR of Yeti ?

van_der_P

Senior Member
Wat je bij je beslissing ook mee moet nemen is de populariteit van de RR.
Afgelopen jaar zijn er 187 RR verkocht. Dealers zitten niet op een RR te wachten. Dus als je hem nu goed kunt inruilen zou ik dat doen.
Wat je er over schrijft klopt allemaal, ik rij ook al 3.5 jaar RR.
Maar helaas is het ondanks dat het geen slechte auto is, is het een geflopt model. En of het vernieuwde model daar verandering in brengt, Joost mag het weten.

De Yeti zal over een paar jaar best nog wel gewild zijn, dus is volgens mij dat de beste keuze.

Maar je zult zelf de keuze moeten maken.

Succes met dit luxe probleem :D

Roel

Lid
Een betoog waar ik me bij aansluit.
Hoewel een RR ongetwijfled een goede auto is, is deze wel geflopt.

De Yeti zal het zeker beter doen, wat zich straks bij een evt inruil positief zal uiten.
Toch maar eens naar de 1.2 kijken?

darkprojectx

Forumguru
maak in beide auto's een proefrit en koop gewoon degene die je het beste bevalt.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Koop niet het zuinigste wat er is, maar iets waar je ook lol aan kan beleven, en waarin je haast KAN hebben wanneer je haast hebt.

Al die trage spaarzame hokken van Skoda zou ik PERSOONLIJK nog niet dood in gevonden willen worden... 1.2T enz is allemaal heel leuk, de eerste 2 a 3 jaar en daarna gaat de turbo naar zn grootje en zit je met een trabant te kijken, of het blok geeft na 8 jaar de geest omdat het een small block is maar helemaal gaar is gestampt omdat je toch met het verkeer mee wilde rijden.

Voor de benzine blokken;
Ik zou persoonlijk nooit voor een kleine cylinder inhoud kiezen met een turbo(tje). Liever een groter blok met grotere cylinder inhoud die mechanisch er compleet op gebouwd is.

Voor de diesel blokken;
ik zou zeker voor een 1.9 TDI gaan, deze blokken zijn al zoveel jaar bewezen toppers!

Hetzer

Forumguru
Best een leuk argument, maar over een paar jaar zijn er geen grote blokken meer, iedereen is nu aan het downsizen, dus kleinere blokken met turbo, VAG is nu ookal bezig met de 1 liter TSI.
De 1.9 TDI is niet meer te bestellen, kom je automatisch terecht bij de 1.6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan