In bestelling Fabia Combi Dynamic 1.2 TSI 63kW

piair1982

Forumguru
Net de dealer gesproken, levertijd is van week 35 naar week 43 verschoven...
Misschien volgende week weer week 40... Het is net een jojo kwa levertijd haha.
Mijn dealer zei ook bel elke week maar een keer dan houden we het bij. Misschien omdat de geenline productiecapaciteit opgeschroefd is dat dit ten koste gaat van de normale modellen....

Tsja er zit niets anders op dan gewoon te wachten...

piair1982

Forumguru
Ik zit er sterk over te denken de kleur toch in Black Magic te veranderen. Vandaag heb ik de kleur weer in het echt gezien in de zon. Toch ziet het er wel anders uit weer. Ben bang dat ik er snel op uitgekeken ben.

Ga morgen mijn dealer bellen of de kleur nog te wijzigen is....

Vanochtend gebeld en inderdaad is de kleur nog te wijzigen, de dealer adviseerde mij zelfs om maar liever iets anders te kiezen i.v.m. de inruilwaarde over 3 a 4 jaar. Hij zei dat dat toch wel tussen de 500 tot 1000 euro op de waarde kon schelen. Mede op zijn advies toch uiteindelijk weer voor Black magic gekozen.

Als het nou de RS was had ik de kleur ongewijzigd gelaten. Maar het budget laat het helaas niet toe om een RS te kiezen.

Hetzer

Forumguru
Hey!!!!!!! heeft mijn auto de doorslag gegeven??:shocked:!! , ik ben in ieder geval blij dat het geholpen heeft in jouw besluitvorming.:xyxthumbs:

En zo blijf ik ook weer een beetje origineel op het forum!:xyxthumbs: (teller staat nu weer op 2 rally-green's)

(Wel een beetje een "kul" verhaal dat een opvallende kleur 1000 euro minder inruil geeft, heb ik bij mijn dealer nog nooit mee gemakt, zelfs met een mica leuk of de kleur wit/geel is het verschil in de praktijk niet zo groot)

piair1982

Forumguru
@hetzer ja het heeft inderdaad de doorslag gegeven. Door hem in het zonlicht te zien heb ik de kleur goed kunnen zien. Ik vond de kleur iets minder mooi dan de twee keer dat ik hem ervoor gezien heb. Daarmee was ik ook bang dat de kleur me uiteindelijk gaat vervelen. Aangezien deze auto toch een 5 jaar mee moet... Daarom heb ik het zekere voor het onzekere genomen. Ben altijd al een zwarte rijder geweest. Ook de demo's die ik reed waren allemaal zwart.
Maar om de kleur te zien af en toe, hij blijft mooi.

Hetzer

Forumguru
Ben altijd al een zwarte rijder geweest. Ook de demo's die ik reed waren allemaal zwart.

Begrijpelijk, als je echt altijd een zwarte hebt gehad/gereden, dan is de overstap na een bijna fel groene metallic auto inderdaad wel erg groot!!!:grin:

(ps. het was me nog nooit opgevallen , maar het valt me dat er de laatste tijd wel veel mensen hier op het forum wissellen van kleur, is dat iets van de laatste tijd of heb jij daar zelf als Skoda verkoper ook vaak mee te maken gehad?????)

FredV

Banned
Eigenlijk kiest mijn vrouw meestal de kleur, en bij iedere andere auto een andere kleur, dus als t kan, nooit een kleur die we eerder hebben gehad. Nu is bij ons zwart aan de beurt.

piair1982

Forumguru
van kleur wisselen gebeurt vaker. Een aankoop van een auto is niet niks. En als je er op gaat wachten kan je van mening veranderen omdat je er elke dag mee bezig bent. Ik heb het in de 5 jaar bijna 20 keer meegemaakt. Gelukkig kan je tot ongeveer 4 weken voor de productie datum nog zaken wijzigen. Definitieve productie eenmaal bekend dan kan je niets meer aanpassen.

Ron467

Actief lid
Piair, mooi man.

Black Magic Pearl effect(ja dit is paars maar wel apart)

Ik probeer nog dagelijks van " mooi hè die en die kleur" , maar de dames (vrouw en dochter) blijven bij het besluit Black Magic:722:
Het liefst had ik een gele gehad, maar die worden hier niet geleverd (en had ook al niet gemogen, net als die rally green.......)

Wel appart, jij van een HB sport naar een TSI combi met gelijk vermogen en ik ook.
Mijn reden voor een nieuwe al na >2,5 jaar was de DSG bak. (en daar hebben de vrouwen echt niets te vertellen:680:)
En nu gekozen voor de combi uitvoering omdat er in de HB net geen 2 harde koffers in de kofferbak passen......en ik huidig model combi wel te pruimen vindt.

Ook ik had het liefst de RS uitvoering of een O2 combi, maar toch meer met het het koppie besloten ipv met het hart. (en natuurlijk een van kleur veranderende bankrekening)

Maar veel plezier met je unieke Fabia TSI (tussen de massa GL TDItjes)

Maar heel benieuwd; hoe heb je kleur veranderen in 5 jaar 20 keer meegemaakt? ben je autoverkoper of zo??? of zo vaak van auto gewisseld?

piair1982

Forumguru
Ben autoverkoper geweest dus vandaar vaak meegemaakt.:2133:

Wij hadden de extra ruimte nodig vanwege onze kleine. Als we ergens naar toe gaan met de auto kan ik niets extra meer kwijt.

Helaas was het budget niet genoeg om een DSG te kiezen laat staan een RS, anders had ik die zeker ook gekozen. Daarnaast wilde ik de Fabia ook Full options. Dan schiet de prijs ook de lucht in. Dus zoals ik hem nu gekozen heb is de gulden middenweg.:winkie:

Voor het gebruik in NL en af en toe een vakantie zonder aanhangwagen is de 63 kW versie ruim voldoende. Sowieso is de TSI al vlotter vanwege het hogere en bredere koppel in het toerenbereik.

Allerbelangrijkste zijn voor mij de stoelen dus daarom ook een unieke TSI:grin::aangenaam:

piair1982

Forumguru
Update productieweek 45 teruggebracht naar week 39...

Voor zover het niet weer verandert wordt het medio oktober rijden...

piair1982

Forumguru
Ik heb geen flauw idee, heb wel tegen mijn dealer gezegd dat ik de auto in oktober nog wil afnemen, komt ie in november dan wordt het nieuwjaar. Misschien dat dit ermee te maken heeft?

piair1982

Forumguru
En zoals ik al bijna verwachtte maar niet hoopte is de productieweek van week 39 doorgeschoven naar week 44....:biggthumpdown:
Verwachte levering zou dan medio november worden. :(
Maar denk toch dat deze ondergetekende dan de auto op 3 januari laat afleveren.:grin:

Hoe is bij jullie andere wachtenden? Ook jojo-effect?

piair1982

Forumguru
15 juli besteld, chassisnummer is afgelopen vrijdag bekend geworden, betekend dus dat de auto onderweg naar leusden is. Zodra de dealer de melding van de importeur heeft dat ie daar is dan kan ik di week rijden. Zoals het er naar uit zit wordt het dus nog voor 1 november rijden!
In totaal dus een 15 a 16 weken levertijd...

piair1982

Forumguru
Dus in totaal 15 weken levertijd. Week 43 eindelijk rijden.

De auto wordt meteen goed ingereden want per 1 november heb ik een nieuwe baan waarbij ik met de auto op en neer ga... (heen en weer )

Maar goed voorlopig even wachten op het belletje van de dealer voor een afspraak. Ik laat het jullie weten!

corsaar

Senior Member
Dus in totaal 15 weken levertijd. Week 43 eindelijk rijden.

waarbij ik met de auto op en neer ga...
Als ik dit draadje doorlees maak je heel wat mee.
Naar voren geschoven dan weer naar achteren.
Effijn het end is in zicht het moet nu lukken.

Nog een advies ga met de auto heen en weer !

Ron467

Actief lid
De auto wordt meteen goed ingereden want per 1 november heb ik een nieuwe baan waarbij ik met de auto op en neer ga... (heen en weer )
!

Mooi ! gefeliciteerd alvast!:aangenaam:

Als je alleen maar heen zou gaan, werd hij maar half zo snel ingereden:baby012:

piair1982

Forumguru
Vandaag de dealer even gebeld en hij is binnengekomen!!! Als alles goed gaat dan wordt het zaterdag om 10.00 uur rijden!

Spannend!!!!:baby012:

Bovenaan Onderaan