In bestelling Fabia Combi Dynamic 1.2 TSI 63kW

EdK

Forumguru
Van harte gefeliciteerd, maar is dit de nieuwe bezuiniging bij Skoda ?
Het niet leveren van de motorklep ?
 

piair1982

Forumguru
Kan helaas niet 6 november...:(

Moet werken dan, werk sinds vandaag bij een VW dealer die helaas geen Skoda doet. Ik werk daar op de verkoopadministratie van 4 vestigingen.

Maarrrrrr ik rij wel een ganz neue Skoda Fabia!
Dus met Skoda wel een statement gemaakt:aangenaam:
 

Ridley

Forumguru
Haha! Volgens mij zijn klanten de beste verkopers! Mijn pa is na 20 jr Ford in 2007 ook overgestapt op Skoda en wil nu niets anders meer!
 

piair1982

Forumguru
On topic:

Inmiddels 16000 km ervaring.

Wat bevalt en wat valt tegen.
Eigenlijk bevalt alles goed. Misschien wat extra vermogen, maar ja je moet wat te wensen houden. Plus alles went.
Wat me tegenvalt is de rammel die sporadisch voorkomt. Ik dacht een kettingspanner die te laat op druk komt waardoor de ketting gaat rammelen.
Dit blijkt op mijn auto geen modificatie te zijn. Heb wel met de dealer afgesproken dit nog eens te onderzoeken.

Het verbruik valt me ook tegen, rij veel provinciaal en stad en dan vind ik 1 op 15 gemiddeld t.o.v. de 1 op 21 fabrieksopgave wel een enorm verschil.

Maar toch ben ik een heel tevreden Fabia rijder. De auto is precies naar mijn zin voor alles wat er op zit.
 

piair1982

Forumguru
maandag de 13e wordt de ketting met de spanner vervangen.

De rammel van het starten wordt eindelijk opgelost!

Zou een dag werk zijn. Ben benieuwd. :-)
 

Hetzer

Forumguru
Wanneer hoorde je die rammel dan ?
Bij het starten, ik heb nu met 4000 km op de teller nog niets vernomen.
 

piair1982

Forumguru
Puur en alleen bij starten. Ook bij warme start. Dit komt alleen bij 2010 modellen voor.

Daarnaast bij koude motor met 2400 toeren hoor je licht dezelfde rammel.
Soort blik op blik geluid. Maar dan ratelend. Ene keer langer dan de andere keer. Er is dus bij de laatste beurt een motor update geweest die het probleem leek op te lossen.

Maar helaas in alle hevigheid weer terug. En voordat er ernstigere problemen kunnen voordoen wil ik dit in de garantie periode opgelost hebben.
 

piair1982

Forumguru
Probleem is dus opgelost dmv nieuwe distributieketting.
Is in ander draadje ook te lezen.
Hegeman Arnhem heeft het netjes opgelost.


Volgende projectje is in aantocht. Xenonlampen. :) update: ook besteld! 6000 k.

Ik denk dat ik dan klaar ben met de aanpassingen.

Alhoewel.......... ;)
 

piair1982

Forumguru
Maar wat maken die bridgestone turanza banden een afrol herrie in vergelijking met de semperit winterbanden.

Je zou het eerder omgekeerd verwachten.

Maar goed, de muziek iets harder en en valt het niet meer op ;)
 
Mooi he!!!!!!!!!!!!!
8ze7ol.jpg


:530::530:

Wat voor velgen staan hieronder, specs aub?
En wat was de standaard geleverde band?
In het boekje (nog steeds in afwachting van mijn auto) staat 195/55 R15, maar ben er niet zeker van... :ahum:
 

piair1982

Forumguru
Stefan,

Dit zijn de standaard antares 15 inch velgen met 195/55R15 band.

En met de hand makkelijk te reinigen.

De elba 16 inch die ik heb, idem dito
 

Fabia

† In Memoriam
Maar wat maken die bridgestone turanza banden een afrol herrie in vergelijking met de semperit winterbanden. ;)

IK had ze onder mijn Roomster liggen en dat zijn echt rammelbanden. Rij nu op Uniroyal Rainsport en dat is echt een wereld van verschil.
 
Bovenaan Onderaan