IJs bikken van de voorruit;

Noord26

Forumguru
Niet als je de auto met de reservesleutel weer op slot hebt gezet - als je geen (last van) KESSY hebt tenminste...

Ruitje tik je zo in, sleutel of niet; die is al aanwezig in de auto. En aan de hendel maak je het portier open. 5 sec werk.. Auto met draaiende motor voor de deur is uitlokking tot diefstal en je zal zelfs niets vergoed krijgen heb ik zo het vermoeden als je de sleutels niet kan laten zien. Of je moet zeggen dat ze de sleutels gejat hebben?

Geef dit alleen maar aan, omdat ik de kleine lettertjes van de verzekering gisteren door genomen heb vanwege de schade aan onze bolide.
 
Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
Tja, dat is weer eens het helaas vaak voorkomend debiteren van een causaal verband waar dat niet gerechtvaardigd is (want nergens op gebaseerd). Wie weet verzorgen de berijders daar hun auto beter, staat de auto vaker binnen, zijn de berijders ouder. Al dat soort zaken kunnen (mede) een rol spelen.
Het is een beetje in Jip en Janneke-taal geschreven, maar ik verwijs graag naar het volgende artikel.
http://sbli.nl/nl/blog/verroestvast-staal/

Hierover zijn vanzelfsprekend nog heel veel andere artikelen te vinden. Een wetenschappelijk onderzoek over de hoeveelheid Chloriden in de lucht dicht bij zee heb ik niet kunnen vinden.

inmiddels al weer enige tijd (in de tijd dat auto's na 10 jaar toch behoorlijk begonnen te verroesten) geleden sprak ik met een autohandelaar die liever een auto uit Limburg inkocht dan één uit Katwijk. Die eerste was (inderdaad: ceteris paribus) veelal in betere staat waarbij de oorzaak werd gezocht in de zeelucht.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, het zal ongetwijfeld een rol spelen. Maar dit alles, zowel het J&J verhaal als het anecdotic evidence van de autohandelaar, is onvoldoende basis voor het vaststellen van een 1 op 1 causaal verband. Om dat te kunnen doen zou men b.v. dezelfde auto's moeten volgen in twee gebieden waarvan men veronderstelt dat ze in dit opzicht verschillen en ze op exact dezelfde manier gebruiken. Het kan overigens best zijn dat dergelijke onderzoeksgegevens voorhanden zijn hoor.
 

VWim

Forumguru
Je hoeft me echt niet op schoolse wijze te vertellen dat hetgeen ik heb geschreven geen wetenschappelijk onderzoek is. Verder ben ik er vanzelfsprekend van op de hoogte dat mijn verklaringen, zonder inbreng van enige vorm van onderbouwing, betwist kunnen worden. Doch gelet op het feit dat corrosie extreem wordt verstrekt door zouten/chloriden en de aanwezigheid van deze stof in zeelucht geeft mij voldoende zekerheid om hier stellig in te zijn.

Zoals @Canon-Eye al opmerkte, je hoeft het er niet mee eens te zijn. :troost:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Idd, over tot de orde van de dag dus maar. Overigens zie ik geen enkele reden voor de wat verongelijkte toon in je laatste reactie.Denk dat de "schoolse wijze" meer in the eye of the beholder is. Was in elk geval niet als zodanig bedoeld, want ik ga er vanuit dat we hier als volwassenen onder elkaar netjes en fatsoenlijk kunnen discussieren ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

030

Forumguru
Standkachel heeft z'n werk weer voortreffelijk gedaan vannacht :) lekker hoor!

Same here, toch wel een heerlijk optie hoor! Ik zet hem de laatste twee weken zelfs twee keer per dag aan. Daarnaast is de aansturingsmodule via GSM toch wel ideaal.

Al heeft dit laatste toch ook weer 'nadelen'; ik dacht gisteren om 15:00, kom laat ik de standkachel vast lekker aanzetten. Kom ik om 16:00 bij de auto. Grmbl... vergeten ja, ik was met de bolide van vriendin-lief. Welke 80km verder wel in een lekker verwarmde auto stapte.
 

Canon-Eye

Forumguru
Gelukkig staat mijn auto op eigen parkeerplaats. ;)
Mijn Fabia staat ook op eigen erf en nog grotendeels onder een carport ook. Brandschone ruiten... :jaja:
Gelukkig hadden we de Twingo niet nodig - die staat meer in de vrije ruimte en bleef de hele dag bedekt met rijp.
 

Joske

Forumguru
vanmorgen bij thuiskomst toch gezien dat een halfuurtje kacheltje niet meer voldoende is bij steviger vriezen.. Timer dus op 45min gezet voor komende nacht ipv 30 min ;)

al bij al.. een super investering geweest :thumbsup:
mijn vrouw is er reuze blij mee, niet meer krabben :D
 

CDK

Forumguru
@Joske, in de S2 heeft hij een uurtje nodig, bij vorst werkt het perfect, alleen centimeters sneeuw krijgt hij niet weg helaas, maar de sneeuw zit dan niet meer vastgevroren, dus al met al inderdaad een goede investering :jaja:

p.s. neem jij zaterdag je bouwwerk mee naar @Antera? ;)
 
Bovenaan Onderaan