Iemand ervaring met 'Motortuning by ABT' ?

Neptukker

Forumguru
Had al vaker gelezen dat Abt niet altijd de waarden haalt die ze beloven. Heb bij de dealer geinformeerd naar de mogelijkheden maar de prijs was dusdanig dat je dan beter gelijk de 1.8 TSI kunt bestellen want die zou dan niet heel veel duurder meer zijn. De gekochte 1.4 TSI bevalt uitstekend en je komt eigenlijk niks te korts maar.......
29 september laat ik mijn Octavia 1.4 TSI tunen bij JD Engineering in Lochem. Zij beloven 250 Nm en 150pk. Gezien de vele positieve waarderingen her en der gaat dat ook zeker gehaald worden. De kosten van het tunen is duidelijk betaalbaarder dan de Abt tuning.

Als de tuning erop zit zal ik hier een post doen met de ervaringen.

___JC___

Forumguru
Grappig want bij de 2.0TDI heb ik er al verschillende gezien die meer vermogen hadden dan opgegeven door Abt. De opgaaf was 170pk ik had dr 186 en een collega van me 184. Dacht dat Abt net zo conservatief was met de vermogensopgaves als VAG zelf.

Neptukker

Forumguru
Grappig want bij de 2.0TDI heb ik er al verschillende gezien die meer vermogen hadden dan opgegeven door Abt. De opgaaf was 170pk ik had dr 186 en een collega van me 184. Dacht dat Abt net zo conservatief was met de vermogensopgaves als VAG zelf.
Mischien dat Abt meer moeite heeft met bezine modellen. Op Seat-Online is een hele discussie over de Leon Cupra 310. Deze zou (met Abt chip) een gigantische 310 pk moeten halen uit het blok. Door het achterblijven van prestaties zijn vele klachten van kopers het gevolg.

Bovenaan Onderaan