IAA Frankfurt

LenK

Forumguru
En heb inderdaad op de terugweg nog even flink doorgehaald, ik weet nu zeker dat de wagen 250+ (gps-snelheid) loopt! En dat voor een 1.8... :xyxthumbs:
Wat is de snelheids codering van je banden? Waarschijnlijk een V en dan is de max snelheid 240kmh.
Dit kan er gebeuren met een hogesnelheid klapband. Het was nog bij het achterwiel, anders was de ie vast en zeker gecrashed.
Dit was bij 190kmh.
F430_tire_crash1.jpg
 

___JC___

Forumguru
Volgens mij wordt de 1.8TSI standaard op Z banden afgeleverd, maar goed het is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Ik heb jaren terug weleens winterbanden gehuurd voor een tripje naar Zweden. Op de autobahn flink doorgehaald, zegt een maat van me opeens 'Ow ja, je mag maar 160 met deze banden'.

:1884:
 

MarcoO2

Forumguru
De 1.8TSI staat standaard op 205/55 R16 91V, dus inderdaad met een codering tot maximaal 240 km/u. Harder loopt'ie normaal gesproken ook niet. Ik heb de topsnelheid even aangetikt, dan zal het klapbandrisico nog wel meevallen denk ik. Wat ik wel altijd van tevoren doe als ik hard ga rijden, is de band visueel inspecteren en de bandenspanning checken. Het grootste deel van de tijd lag de snelheid ergens tussen de 200 en de 230 km/u, dus netjes binnen de marges. ;)

Toen ik mijn winterbanden eronder had zitten, zat er keurig een sticker op de voorruit "let op, maximale snelheid 210 km/u".

Die klapband van de Ferrari is dus, als het bij 195 km/u gebeurde, niet veroorzaakt door een overschrijding van de speedlimit! :grin: Maar wat een ravage levert dat op!
 

LenK

Forumguru
Het rubber van je bandprofiel legt bij 200kmh ook 200kmh af. Het vliegt dus met zo'n 200kmh weg als het loslaat. Geloof maar dat dit een impact geeft, daar zit enorm veel energie in.
 

MarcoO2

Forumguru
Hey Chris,

Ik had graag foto's voor het forum gemaakt, maar het was zo druk op de stand dat er geen goede foto's te maken waren. Kan ik je blij maken met de brochure? Daar staan een heleboel foto's in! :grin:
 

plaza

Forumguru
ik lees hier dat de S2 C zo ongeloofelijk mooi is , maar ik zie geen foto's :crazy:

Zal proberen de foto's z.s.m er op te zetten.
Heb wel al de brochure van de S2 Combi al in huis, terwijl de dealers
in NL deze nog niet hebben, mag je gratis en voor niks komen inkijken....
:baby012: ( moet je wel een "klein " stukje voor omrijden )
 

cvegreen

Forumguru
Zou met mijn scooterke 2 dagen onderweg zijn denk ik .
Daarom , erg bedankt voor het schoon folderke van de S2 C .
Dat het eerste in een onbegrijpelijke taal is , maakt voor de foto's echt niet uit , maar inderdaad in het engels kan je er toch iets van maken .
Thx Marco voor de geposte folder . Het scheelt me 2 dagen op mijne scooter .
 

MarcoO2

Forumguru
Ha ha ha ha... alsof je anders even naar Plaza was gereden voor de folder! :grin: Had je wel gelijk kunnen kijken waar wij tijdens onze vorige meeting lekker gegeten hebben!
 

plaza

Forumguru
OM Chris dat omrijden te besparen, hier nogmaals de folder, maar nu in het Engels (vorige post was per ongeluk de Tjechische).

Maar het allerduidelijkst zijn toch wel de 62 FOTO'S via de
off. Skoda NL website, ga naar modellen, ga naar superb combi,
klik op de foto van de combi en voila..... ( maar deze zullen jullie
al wel 1000 keer bekeken hebben.)
 
Bovenaan Onderaan