VanRoyal
Forumguru
Ja, ik heb het echt over de rijmodus Sport. Grappig details is dan trouwens dat het gegenereerde elektrische geluid dan ook agressiever wordt.Even voor de zekerheid, je hebt enerzijds de rijmodus Sport en anderzijds de mogelijkheid om de auto in S te zetten via de transmissie pook. Je doelt hierboven op de rijmodus Sport toch?
Ik gebruik inderdaad de individuele rijmodus oa om de DCC strakker te zetten.
Mijn ervaring is overigens dat wanneer je in hybride stand rijdt je hoofdzakelijk op benzine rijdt en dat de elektromotor alleen bijspringt wanneer nodig, bijvoorbeeld bij (snel) optrekken of kleine stukjes waar je wat langzamer gaat. Hierdoor heb je, als het goed is, een optimaal bereik. Bij een lange snelwegrit kun je, afhankelijk van rijstijl en temperatuur, zo'n 250 km rijden met een volle lading in combinatie met benzine. Het is dus niet zo dat wanneer je hem in hybride zet je hoofdzakelijk in EV stand rijdt als je een volle accu hebt. Als je dat wil moet je hem gewoon op EV zetten.
Je zal ook zien dat wanneer je denkt alleen op benzine te rijden je accu ook wordt gebruikt, kijk maar eens bij je verbruiksgegevens tijdens een rit in hybride stand.
Ik denk dat je verwachting gewoon niet helemaal klopt: Hybride = benzine + af en toe accu en niet accu + af en toe benzine. Je kunt dit ook merken als je optrekt. Ik weet niet of je dat aan hebt staan in je display, maar ik zie een halve cirkel waarin de accubelasting (?!) wordt getoond, een beetje zoals een toerenteller. In hybride stand zul je zien dat die veel sneller vol is en overschakelt op benzine bij het optrekken.
Laatst bewerkt: