Hulpveren Fabia Greenline

D

Deleted member 4671

sinds twee weken heb ik ook de 'beroemde' blauwe Mad hulpveren onder m'n auto, en dat bevalt uitstekend.
Vooral met caravan er achter raakte ik nog al eens de straat bij het passeren van een verkeersdrempel of ander obstakel.
Niet zo heel erg, maar toch een vervelend geluid.
Met de hulpveren is de achterkant iets omhoog gekomen, maar dat stoort absoluut niet.....ik vind het wel stoer staan.
Rijden zonder belading is hetzelfde gebleven, daar merk ik geen verschil.
Met de caravan er achter is de bodemspeling merkbaar groter, en ruim voldoende om zonder problemen verkeersdrempels etc. te passeren zonder bonkende en schrapende geluiden.
 

Niels83

Forumguru
Hallo.
Sorry voor het oprakelen van dit topic.
Ik overweeg hulpveren. Net een caravan gekocht en vooral bij echt hoge drempels ondervind ik hinder en dat is bij een bijna lege caravan.

Na het lezen overweeg ik ook veren van hulpverenshop. Hebben jullie de standaard of of de heavy duty?

Verder zie ik op de foto's dat ze er kaal onder gaan. Terwijl op de website zie ik er cups bij zitten. Zijn die dan niet nodig?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb 3 jaar terug de Skoda OEM hulpveren laten monteren nadat we de tent hadden vervangen door een caravan. Ook bij 50 kg kogeldruk (en de nodige spullen in de auto om de caravan op 1000kg te krijgen) hing het mij teveel door en dat is nu over.
De combinatie ligt superstrak in één lijn. Zonder belasting komt de achterkant wel iets omhoog, maar dat staat 'm eigenlijk best goed vind ik. Niet meer dat ietwat afgezakte kontje... Betekent overigens wel dat koplampen én mistlichten opnieuw afgesteld moeten worden.
 
Ik heb bij mijn Fabia 2 drie weken geleden Mad hulpveren eronder gezet.
Auto is achter 4 cm omhoog gekomen.
Het bevalt mij uitstekend, nu kan je achterin veel minder de oneffen heden voelen.
Mij is geadviseerd om hulpveren te plaatsen als ik niet constant met volle belasting rijdt,
anders zwaardere veren onder plaatsen.
Als je handig bent is het ongeveer 1 a 2 uur werk.
Zit een hele goede beschrijving bij.
Kosten 120 euro
 
Bovenaan Onderaan