Hulp gezocht bij "missende" opties. Skoda Octavia mk4 priks/optie lijst

Hi allemaal,
Ik ben opzoek naar de prijs en/of optielijsten van de Octavia mk4 uit 2021.
Ik zal toelichten waarom:
Ik heb twee weken geleden mijn Skoda Octavia mk4 uit 2021 opgehaald bij het autobedrijf.
Tijdens de aflevering gaf de verkoper uitleg over de auto. Tijdens zijn uitleg wou hij de keyless entry functie laten zien, maar die werkte niet. Hii gaf aan dat er waarschijnlijk een storing was omdat hij nu beide sleutels vast had. Helaas heeft de keyless entry tot mu toe nog niet gewerkt.
Ik heb een afspraak bij het autobedrijf gemaakt om het te controleren, de medewerker die ik aan de telefoon had gaf aan dat het misschien een optie was en dat mujn auto geen keyless entry heeft. Dit ben ik gaan uitzoeken. Ik heb de prijs en optielijsten van 2022 en 2023 gevonden. In die documenten staat dat keyless entry standaard is voor de business edition. Helaas kan ik geen prijs of optielijst vinden voor 2021. Wat ik wel kan vinden is een "lijst met voorraad voertujgen uit 2021, maar daar wordt gesproken over de "Style" en "Ambition".

Kan een van jullie mij helpen aan de verschillen in uitrustingniveau's van de octavia combi mk4 uit 2021?

PizzaPieter

Donateur
Ik vermoed dat je die optie ook zou kunnen zien op de auto sticker, zat vaak (nog steeds zo?) ergens in de bak vh reservewiel of je onderhoudsboekje en daar zou dan (zegt Google) 4I7 of 4K7 op moeten staan.

Voorbeeld zoals hieronder 58824.jpg

Tees

Donateur
Volgens mij zitten die stickers al een tijdje niet meer in/op de auto. Heel misschien bij TS nog wel in t onderhoudsboekje, en anders wordt t op basis van VIN iemand met toegang daartoe in ErWin laten zoeken (of zelf even een betaalde account voor 1 uurtje aanmaken).

EdK

Forumguru
Bij mijn Fabia4 zit deze stikker niet meer in kofferbak en ook niet in onderhouds boekje...
Zal wel weer weg gesaneerd zijn ivm gewichtsbesparing ..... :D

Ik heb een business prijslijst van januari 2021; hierin staat vermeld dat de ambition uitvoering alleen kessy go heeft, dus: sleutel nodig om te openen/sluiten maar niet om te starten. De style uitvoering heeft wel volwaardig kessy. In de optie lijst staat kessy wel vermeld als onderdeel van het comfort pakket maar dat pakket is alleen voor de business uitvoeringen. Maar die prijslijst is eigenlijk alleen toegespitst op de business modellen, maar de style en ambition worden er wel in vernoemd.

De PDF is te groot; dus dan maar zo.
De term Kessy komt 3x voor in de prijslijst.. dus dit is het…

Edit: ik zie nu in een ander bericht dat je een business uitvoering hebt gekocht. Dan zou dus het comfort pakket aanwezig moeten zijn voor kessy. Ik zie op je foto wel bijv mistlichten. Gaan deze aan met het nemen van een bocht? En heb je wel de andere standaard opties zoals vermeld in de tweede afbeelding?

Bijlagen

• IMG_0396.jpeg
    IMG_0396.jpeg
    295,2 KB · Weergaven: 24
  • IMG_0397.jpeg
    IMG_0397.jpeg
    283,8 KB · Weergaven: 24
  • IMG_0398.jpeg
    IMG_0398.jpeg
    214,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
In een ander topic geef je aan een Business Edition uitvoering te hebben. Dan lijkt het mij duidelijk, dan heb je alleen Kessy GO, dus alleen start/stop zonder sleutel maar voor het ontgrendelen en vergrendelen van de portieren heb je toch wel de sleutel nodig.

EdK

Forumguru
Is dat zo ?
Welliswaar een Fabia4 business uitvoering maar dan start/stop zonder contactslot.
En op voordeuren een sensor zodat als ik deurgrendel pak deze de deuren ontgrendeld !
Sensor zit niet op achterdeuren, dus die ontgrendel ik of met sleutel AB of door voordeurgrendel beet te pakken.
Op slot zetten van wagen moet nog met sleutel voor alle 4 deuren..

Maw er zijn wel erg veel variaties op het systeem met de naam Kessy

Ik heb knderdaad inkepingen in de deurhendels zitten.
Ik heb een business prijslijst van januari 2021; hierin staat vermeld dat de ambition uitvoering alleen kessy go heeft, dus: sleutel nodig om te openen/sluiten maar niet om te starten. De style uitvoering heeft wel volwaardig kessy. In de optie lijst staat kessy wel vermeld als onderdeel van het comfort pakket maar dat pakket is alleen voor de business uitvoeringen. Maar die prijslijst is eigenlijk alleen toegespitst op de business modellen, maar de style en ambition worden er wel in vernoemd.
Bedankt voor de info. Zou je adhv deze afbeeldingen kunnen zeggen dat de ambition het instapmodel is, dan komt de business en dan de meest "luxe uitgevoerd" de Style?

Ik ga vanvond meteen kijken of ik cornering foglights heb, goede tip.

hemi24

Forumguru
Inkeping zit er vanaf bepaalde modeljaar altijd, dus dat is geen garantie…

Eerste vraag is of je überhaupt een Nederlandse wagen hebt, anders helpt een NL-prijslijst je niks.

Tweede vraag is wat de productiedatum is van jouw wagen: op kenteken gezet in 2021 kan productie in 2020 betekenen, maar ook net zo goed al een modeljaar 2022 inhouden.

Derde vraag is of de uitvoering die je denkt gekocht te hebben klopt, soms adverteert een garage met een uitvoering terwijl dat helemaal niet de uitvoering is zoals deze geleverd is.

Volgens deze lijst zit het in elk geval niet standaard op de Business Edition…

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Ik heb knderdaad inkepingen in de deurhendels zitten.

Bedankt voor de info. Zou je adhv deze afbeeldingen kunnen zeggen dat de ambition het instapmodel is, dan komt de business en dan de meest "luxe uitgevoerd" de Style?

Ik ga vanvond meteen kijken of ik cornering foglights heb, goede tip.
Nee niet helemaal.
De basis is idd de Ambition, daarna de style.
De business is weer een eigen variatie opzich, met daarin weer verschillende standaard uitrustingen.
Zo zag ik in de PDF dat bijv de style wel mistlapen heeft, maar dat er bij de bussines weer expliciet staat vermeld dat ze corner functie hebben.. das een software gimmick natuurlijk, maar in de basis is er dus een verschil in uitvoering.

Maar als dat comfort pakket aanwezig zou zijn dan zou je bijv ook de elektrische klep moeten hebben, kinderslot links in de bestuurders deur en nog wat zaken zoals te zien is wat allemaal tot de standaard uitrusting behoort of wat toebehoort aan een optiepakket zoals het virutal padel (dus één keer een schop beweging onder de achter bumper en dan moet de klep open gaan).

PizzaPieter

Donateur
Inkeping zit er vanaf bepaalde modeljaar altijd, dus dat is geen garantie…

Eerste vraag is of je überhaupt een Nederlandse wagen hebt, anders helpt een NL-prijslijst je niks.

Tweede vraag is wat de productiedatum is van jouw wagen: op kenteken gezet in 2021 kan productie in 2020 betekenen, maar ook net zo goed al een modeljaar 2022 inhouden.

Derde vraag is of de uitvoering die je denkt gekocht te hebben klopt, soms adverteert een garage met een uitvoering terwijl dat helemaal niet de uitvoering is zoals deze geleverd is.

Volgens deze lijst zit het in elk geval niet standaard op de Business Edition…
Volgens RDW origineel NL, mid 2021.
Kán voorraad model zijn geweest, maar mid 2021 geeft weinig kans

Canon-Eye

Forumguru
Kán voorraad model zijn geweest, maar mid 2021 geeft weinig kans
Daar kun je je op verkijken. Mijn auto is 13 juli 2017 op kenteken gezet, ik kocht hem als demo van de dealer in Leeuwarden in juni 2018.
Toen ik voorjaar 2019 (dus binnen de 2 jaar na de kentekendatum) een navigatie-update wilde doen op basis van mapcare, lukte dat mij niet, en de dealer in Assen (dichterbij voor mij) kwam er ook niet uit.
Totdat... bleek dat de auto zijn 0-beurt al in december 2016 had gehad, en dát was het startpunt van de twee jaar mapcare. Bij navraag bleek dat de auto eerst een dik halfjaar in de showroom had gestaan*) en toen was gepromoveerd tot demo, in gebruik bij de chef Verkoop Seat. Er was in 11 maanden een kleine 20k mee gereden.

*) Op de RDW-site is te zien dat de "datum eerste inschrijving in NL" inderdaad 16 december 2016 was, dus dat klopt allemaal wel.

Bedankt voor de vele reacties, echt top. Ik heb inderdaad een elektrische achterklep en elektronisch kinderslot, maar die zijn ook inbegrepen bij de business edition, dus dan nog niet zeker of het comfort pakket er ook op zit. De andere opties moet ik even nakijken. Mocht het comfortpakket er niet opzetten, dan zou het mooi zijn als dit digitaal "aan" te zetten is. Een beetje wishfull thinking: voor 1140 euro voor dit pakket... kunnen ze voor dat geld de hardware die benodigd is voor kessey imbouwen? Oftewel, hopelijk is de hardware aanwezig en kan het digitaal "aangezet" worden.

Bovenaan Onderaan