Hoofdpijn overweging

Jasper02

Banned
20120527_123800.jpg

Even om een beeld te krijgen van de huidige situatie. Straks dus een grotere kinderwagen en 2 autostoeken.

Betreffebde de vakanties waar over gesproken word zijn geen probleem.. Dakkoffer erop en klaar ben je.. Maar het gaat om het dagelijkse gebruik waarmee ik zit.. Altijd al een volle achterbak en achterbank... Om nou altijd met een dakkoffer te rijden en daar je boodschappen in te gooien word lastig.

Kijk vooral naar de ruinte op de foto.. Ik heb extra cm nodig.. Ga vrijdag a.s naar me eigen dealer ff passen en meten.

sitechris

Donateur
De enige auto die een grotere kofferbak heeft als de Superb Combi is de Mercedes E-klasse Estate. Dus qua centimeters is de Superb as good as it gets.

Mark

Banned
Betrouwbare Renault techniek? Gebruiken ze bij Dacia dan betere Renault techniek dan bij Renault zelf? :)
Renault maakt goede wagens met zeer betrouwbare motoren, enkel Renault en electronica tesamen is bij bepaalde modellen geen goede combinatie gebleken.
In een Dacia zit zo goed als geen electronica, zelfs in de nieuwe Lodgy en Dokker zit nog geen can-bus ondanks dat er toch wel wat optie's zijn bijgekomen tegenover de oude modellen waar de optie lijst behoorlijk kort was.

deusjevo

Forumguru
Even om een beeld te krijgen van de huidige situatie. Straks dus een grotere kinderwagen en 2 autostoeken.

Als ik zo'n hoeveelheid spullen zie dan zou ik denk ik toch (om in de VAG hoek te blijven) gaan buurten voor een Caddy Maxi oid.

Volkswagen Caddy Combi Maxi Trendline - Volkswagen.nl

Om wat verder te buurten, ik heb een jaar of 2 geleden een Renault Kangoo Family gehuurd in Spanje en dat ding is me prima bevallen.

Kangoo Family, nieuwe personenwagens - Renault

Oh ja, uit ervaring kan ik je vertellen dat je de kinderwagenbak zsm inruilt voor een Maxi Taxi oid, die bakken zijn gewoon ondingen en een Maxi Cosi heb je toch al bij je in de auto.

eddiea

Forumguru
Ik kan je uit de droom helpen als S2C rijder. Mijn dochter is rolstoelgebruiker en heb ook een zoontje van twee waarvoor we regelmatig een buggy meenemen, toevalligerwijs volgens mij exact dezelfde als jullie. Met beide in de kofferbak heb ik nog voor precies één grote boodschappen plek. En dan hebben we het wel over een kinderrolstoel.
Wil je echt ruimte voor een rolstoel en twee buggy's is ook een Touran te klein. Een Seat Alhambra of VW sharan, en dan met name de vijfzitters van die versies zullen de twee buggy's+rolstoel moeiteloos opslokken als je perse in de VAG stal wil blijven. Ik heb bij mijn zoektocht heel veel auto's gepast en voor mij was de Superb voldoende groot omdat mijn zoontje al uit de buggy aan het groeien was. Ik heb nu alleen de rolstoel nog in de kofferbak en nog minimaal de ruimte over van een mazda 323 hatchbak uit de jaren tachtig;). Voor de vakantie heb ik een nog een dakkoffer van 400 ltr.
Succes met je zoektocht!

Jasper02

Banned
Ik kan je uit de droom helpen als S2C rijder. Mijn dochter is rolstoelgebruiker en heb ook een zoontje van twee waarvoor we regelmatig een buggy meenemen, toevalligerwijs volgens mij exact dezelfde als jullie. Met beide in de kofferbak heb ik nog voor precies één grote boodschappen plek. En dan hebben we het wel over een kinderrolstoel.
Wil je echt ruimte voor een rolstoel en twee buggy's is ook een Touran te klein. Een Seat Alhambra of VW sharan, en dan met name de vijfzitters van die versies zullen de twee buggy's+rolstoel moeiteloos opslokken als je perse in de VAG stal wil blijven. Ik heb bij mijn zoektocht heel veel auto's gepast en voor mij was de Superb voldoende groot omdat mijn zoontje al uit de buggy aan het groeien was. Ik heb nu alleen de rolstoel nog in de kofferbak en nog minimaal de ruimte over van een mazda 323 hatchbak uit de jaren tachtig;). Voor de vakantie heb ik een nog een dakkoffer van 400 ltr.
Succes met je zoektocht!

Thx, ik neem je tekst mee.. Ik zal gewoon echt.moeten passen en meten.

Wilko

Senior Member
@Mark: De betrouwbaarheidsindex (autoweek 2011: AutoWeek Tevredenheidstrofee 2011: de beste auto uit 2009-2010 volgens u - AutoWeek.nl ) laat anders behoorlijk objectief zien dat Renault niet zo'n geweldig betrouwbare auto's produceert. Het is leuk om een bepaalde subjectieve (emotioneel geladen) indruk van een merk te hebben, maar dit soort van onderzoeken (net als die van BBC Top Gear) met een flink aantal respondenten en ditto aantallen auto's van bepaalde modellen geeft toch wel een redelijk representatief beeld van de betrouwbaarheid van bepaalde merken en modellen.

jalex_h

Forumguru
Mwah, als je die score van de Tevredenheidstrofee bekijkt, hoef je met een VAG-product ook niet zo happy te wezen...
Dacia staat 17e en 20e, de eerste VAG-auto's op 23 (de Yeti en de Superb).

sitechris

Donateur
Overigens vind ik die tevredenheidstrofee vrij subjectief. Ik ben er van overtuigd dat iemand die een Audi A6 koopt/least van 80k een stuk kritischer is op zijn auto dan de vaak wat oudere chauffeur die een Honda Jazz koopt. Voor niet-liefhebbers is een auto een gebruiksvoorwerp die je van A naar B moet brengen. Voor een liefhebber tellen meer zaken en dus ben je ook kritischer. En heb je vaak in meer auto's gereden en kun je beter vergelijken.

Jasper02

Banned
Skodaa.jpg

Ergens baal ik wel.. Ben pas 23 en heb al 3 auto's gehad.. Een audi s3 uit 2003 daarna een Opel vectra gts uit 2003 en nu dus een nieuwe O2 die ik inmiddels een jaar heb.. En kijk is wat een mooi ding!

jalex_h

Forumguru
Mooi is'ie zeker.
Ik vraag me wel af of een Superb je echt het voordeel op gaat leveren wat je verwacht. De kofferbak is welliswaar 30 liter groter, maar nauwelijks langer dan bij de octavia. Daarbij ligt de achterklep van een superb platter, dus boven het rolscherm heb je in een octavia juist weer meer ruimte.

Gegroet,

E

Ex-lid 2926

Toch denk ik dat je met welke stationwagon dan ook weinig winst maakt t.o.v. je huidige Octavia. Je kan beter uitkijken naar een grote MPV in de geest van Sharan, Galaxy of SMax. Zelfs de busjes als een Transporter of Vito rijden tegenwoordig niet verkeerd. En een beetje aangeklede versie is ook nog eens lekker comfortabel en een genot bij het inladen van grote spullen. En de kinderen zitten ereloge.

Jasper02

Banned
Zooooo.. De s2 1.8 dsg bussiness Elegance combi komt eraan! Bomvol opties. De O2 elegance dsg combi 1.2 gaat weg. Niet alleen de extra ruimte maar ook de motor heeft mij extra doen motiveren.. Wat een verbetering!

Jasper02

Banned
Thanks... Het is een bestaande auto.. Maar is 6 weken oud met 2000km op de teller. Dus gewoon nog nieuw. Woensdag meteen 1800km naar spanje ermee!

Bovenaan Onderaan