Hoofdpijn overweging

Jasper02

Banned
Beste allemaal.

Bijna een jaar geleden de trotse eigenaar geworden van een O2 combi 1.2 dsg elegance met vele opties (sport pakket, 3 spaaks mf stuur, flipper schakeling, 18 inch luxon antraciet, donkere ruiten, sierstukje enz.) een candy witte...12.000km

Nu is het geval dat die gezien de zwangerschap van mijn vrouw van onze 2de kind de auto me wat klein gaat worden (kinderen vla op elkaar, dus duo wagen+roltoel...)

Dus.. S2? Dat is het eerste wat in me opkomt, echter besluipt mij meteen het 2de en dat is.... Het verlies op mijn huidige O2.


Zal dat naar jullie idee groot zijn of zal een beetje dealer waar ik goed contact mee heb daar wel in willen meewerken?

Hoofdpijn, en volgende week een bezoekje brengen aan de dealer
 

JvK

Lid
Een O2c klein met 2 kleine kinderen?
De S2c wint op dat punt maar weinig. De winst zit vooral op de achterbank qua ruimte.
De kofferbak is ook iets groter, maar of dat je grootheids waanzin oplost...?
Maargoed centen moeten rollen, dus doe vooral je ding :)
 

Jasper02

Banned
Een O2c klein met 2 kleine kinderen?
De S2c wintgeld moet op dat punt maar weinig. De winst zit vooral op de achterbank qua ruimte.
De kofferbak is ook iets groter, maar of dat je grootheids waanzin oplost...?
Maargoed centen moeten rollen, dus doe vooral je ding :)

Nu met rolstoel en kinderwagen past het net... Boodschappen en rommel moet nu al op de achterbank. Straks dus grotere kinderwagen en 2 stoelen op de achterbank... Word toch wat krapjes.

Geld moet inderdaad roller, maar er moet niet teveel de put in rollen.
 

higgy

Forumguru
Inruilen tegen een nieuwe Dacia Lodgy?
Royale no-nonsense auto, betrouwbare Renault-techniek, dealer ziet je waarschijnlijk graag komen, zee van ruimte...
 

Jasper02

Banned
Dan ga ik er op achteruit.. Het bijbetalen kan ne niks uitnaken.. Het gaat me puur op verlies... Zou die hoog zijn?
 

Ridley

Forumguru
Het eerste jaar schrijf je het meeste af, maar uiteindelijk maakt het niets uit wat je er voor terugkrijgt. Het gaat er namelijk om wat je bij moet betalen, en daar KAN je dealer in meedenken. Maar of hij dat ook doet.... :crazy:

Succes met de zoektocht!
 

Wilko

Senior Member
Ik ken het probleem van kids (en we hebben een flinke hond) en beperkte ruimte in de auto. Wij wilden eigenlijk ook een S2 combi kopen, maar die waren er gebruikt in de 4X4 versie niet te vinden in NL. Gezien de afmetingen is de Octavia echter maar een klein beetje kleiner, en dan gaat het vooral om de ruimte van de achterpassagiers. Wij hebben sinds kort een extra 420L Thule Backup 900 trekhaakbak voor dingen die wel veel ruimte innemen maar niet veel wegen. Niet zo mooi als een S2, maar voor het geld wel erg veel extra ruimte en nauwelijks extra verbuik.
 

RayDelft

Forumguru
Ik denk niet dat je probleem met een S2 wordt opgelost. Hij is weliswaar groter, maar kinderwagens, buggy's etc. mee, dat wordt krap.
Mijn vorige auto was een Espace en die was hiervoor heel geschikt. En aangezien Espaces vreselijk hard afschrijven, en de generatie IV ook nog eens betrouwbaar zijn, kan je voor betrekkelijk weinig een goede en mooie kopen.
Dus misschien een Espace voor een jaar of 3, dan kunnen de kinderwagens weer weg, en dan weer naar Skoda?
 

Jasper02

Banned
Bedankt voor je reactie. Het is op vaka.tie echter geen probleem.. Gebruit dan een dakkoffer. Allee voor het dagelijkse gebruik is het lastig.. Ik begrijp nu dat een s2 dus niet veel groter is.. Vind het ook wel janner dat een yeti een kleine kont heeft.. Vind het wel een aardige auto.. En km nou dagelijks met een dakkoffer door de stad te gaan... Hmmmzzz
 

Ridley

Forumguru
Ik denk niet dat je probleem met een S2 wordt opgelost. Hij is weliswaar groter, maar kinderwagens, buggy's etc. mee, dat wordt krap.

Nou nou krap :ahum:? Niet overdrijven, als ik kijk wat ik allemaal in mijn Faab krijg met twee kleine kinderen, dan moet het met een S2 zeker gaan, al kan ik niet inschatten hoe groot de rolstoel is. De buggy's moeten iig geen probleem zijn.
 

Okki

Donateur
Vul je kenteken in op een autoverzekerings site of op autoweek.nl en je kan zien wat ongeveer de dagwaarde is.
 

mikehotel

Actief lid
Om na te kunnen gaan of een S2 aan je eisen voldoet, daar is maar 1 mogelijkheid voor en dat is gewoon gaan passen en meten. Uitspraken dat een S2 nauwelijks groter is dan een O2 is tot op zekere hoogte waar, maar een paar centimeter meer of minder maakt vaak het verschil tussen ""past net wel" en "past net niet".

Voor wat betreft je vraag omttrent het verlies zou je kunnen kijken wat de huidige vraagprijs is van een (min of meer) gelijke O2. Ook wil de ANWB koerslijst nog weleens een indicatie geven waaraan je moet denken in termen van "verlies". En is een tweedehands S2 een optie voor je? Kijk eens wat het aanbod is en of daar wat van je gading tussen zit. Uit eigen ervaring weet ik dat een aantal auto's al erg lang worden aangeboden, wellicht kun je daar ook nog iets mee.

In ieder geval succes met je keuze!
 

RayDelft

Forumguru
Nou nou krap :ahum:? Niet overdrijven, als ik kijk wat ik allemaal in mijn Faab krijg met twee kleine kinderen, dan moet het met een S2 zeker gaan, al kan ik niet inschatten hoe groot de rolstoel is. De buggy's moeten iig geen probleem zijn.

Krap is een relatief begrip. Maar als je uit een Espace komt is alles krap.
Overigens die Dacia die werd genoemd, is lang geen gek alternatief. Een no-nonsense auto, zoals vroeger Skoda was.
Skoda gaat door voor een budgetmerk a la Dacia, maar is intussen gewoon net zo luxe en goed als zijn equivalenten van VAG en van andere merken. Met Dacia is dat nog niet zo ver, maar wel met gebruik van bewezen en doorontwikkelde Renault techniek. Niks mis mee.
 

Jasper02

Banned
Om na te kunnen gaan of een S2 aan je eisen voldoet, daar is maar 1 mogelijkheid voor en dat is gewoon gaan passen en meten. Uitspraken dat een S2 nauwelijks groter is dan een O2 is tot op zekere hoogte waar, maar een paar centimeter meer of minder maakt vaak het verschil tussen ""past net wel" en "past net niet".

Voor wat betreft je vraag omttrent het verlies zou je kunnen kijken wat de huidige vraagprijs is van een (min of meer) gelijke O

2. Ook wil de ANWB koerslijst nog weleens een indicatie geven waaraan je moet denken in termen van "verlies". En is een tweedehands S2 een optie voor je? Kijk eens wat het aanbod is en of daar wat van je gading tussen zit. Uit eigen ervaring weet ik dat een aantal auto's al erg lang worden aangeboden, wellicht kun je daar ook nog iets mee.

In ieder geval succes met je keuze!

Bedankt! Ik ga van de week ook even naar de dealer.. Beetje passen en meten inderdaad.. De vergelijkbare prijzen valleb mij mee... Maar dat zjjn verkoopprijzen.. Het liefst he b ik een nieuwe of 1 met max 12000km... Niet meer dan wat ik op me teller heb staan.. Is nog zo jong!
 

Tonno

Actief lid
En aangezien Espaces vreselijk hard afschrijven
Amen . . . .

en de generatie IV ook nog eens betrouwbaar zijn,
:1761: Whahaha ! Sorry hoor . . . . Ik denk dat je puur geluk heb gehad ;)

Dus misschien een Espace voor een jaar of 3, dan kunnen de kinderwagens weer weg, en dan weer naar Skoda?

Als je niet al te lang bent, kijk eens naar een VW Touran. past ook verrassend veel in, en is wel betrouwbaar.
 

Pollewop

Forumguru
Ik zou voor een VW Touran gaan......:xyxthumbs:

VW Touran is zeker aan te bevelen. Voordat ik privé mijn Skoda kocht 4 jaar lang met veel plezier in een Touran gereden. Zeer flexibel in te delen en heel veel ruimte... Succes...
 

MacManiac78

Forumguru
Inruilen tegen een nieuwe Dacia Lodgy?
Royale no-nonsense auto, betrouwbare Renault-techniek, dealer ziet je waarschijnlijk graag komen, zee van ruimte...

Whoo! Sinds wanneer heeft Renault betrouwbare techniek?
Maatje van me kocht een Clio (NIEUW!) Om de beurt de portieren lek, 2x kapotte versnellingsbak, waarvan bij 1 de achteruitversnelling gewoon ontbrak, kapotte injector, kapotte drukgroep, kloppend geluid in de motor bleek een gebroken zuigerveer te zijn. Alles wel binnen garantie vervangen, maar toch. Was een 1.5 Dci van juni '11. (rood) Ding is na zoveelste probleem retour dealer gegaan.
 
Bovenaan Onderaan